Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@19:10:16 GMT

240 تفاهمنامه سرمایه گذاری در هرمزگان به امضا رسید

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۳۴۵۵۴

240 تفاهمنامه سرمایه گذاری در هرمزگان به امضا رسید

قشم - ایرنا - استاندار هرمزگان گفت: درهمایش سرمایه گذاری بین الملی در استان هرمزگان، 240 تفاهمنامه به ارزش تقریبی 100 هزار میلیارد تومان به امضا رسید.

به گزارش ایرنا، فریدون همتی عصر سه شنبه در نشست بررسی ظرفیت های توسعه توسعه اقتصاد دانش بنیان قشم افزود: محور اصلی دستگاه های اجرایی، استانداری و بخش خصوصی فعالیت در حوزه رونق تولید است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: حمایت از واحدهای جدید، شرکت های در حال تکمیل و شرکت های دچار مشکل جزء سیاست های دولت و استانداری هرمزگان در سال جدید است.
استاندار هرمزگان تصریح کرد: برخی واحدهای در حال تولید، مشکل سرمایه در گردش یا مسایل دیگری دارند که باید مورد حمایت قرار بگیرند.
وی افزود: استان هرمزگان در بخش شرکت های دانش بنیان از ظرفیت های مناسبی برخوردار است که با کاهش تشریفات اداری از این شرکت ها حمایت ویژه می شود.
همتی ادامه داد: باید این باور در متخصصان بومی شکل بگیرد که استان هرمزگان با ظرفیت های بکر خود می تواند پذیرای آنان باشد تا عقب افتادگی ها در این عرصه جبران شود.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم نیز در این جلسه گفت: یکی از ماموریت هایاصلی مناطق آزاد انتقال دانش، فناوری و تکنولوژی است و امکانات قابل توجهی برای تحقق آین امر در جزیره قشم وجود دارد که باید شکوفا شود.
حمیدرضا مومنی افزود: در مقایسه با دیگر مناطق آزاد، قشم وضعیت بهتری در رابطه با رشد شرکت های دانش بنیان دارد اما نسبت به ظرفیت موجود راضی کننده نیست و باید با شتاب بیشتری در این زمینه پیش رفت.
معاون علمی و فناوری رییس جمهوری به همراه استاندار و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم روز سه شنبه با حضور در جزیره قشم از شرکت تولیدات بهداشتی و آرایشی از ریز جلبک ها، سایت پرورش میگو، پارک موزه و لنج سازی گوران، شرکت ساخت آنالایزهای مورد نیاز صنعت نفت، شرکت ساخت سیستم های گرمایشی کاغذی و آزمایشگاه های اداره کل استاندارد قشم بازدید کرد.
سورنا ستاری همچنین طرح برج فناوری تخصصی حوزه علوم دریایی قشم را در مرکز رشد قشم کلنگ زنی کرد.
مرکز رشد واحدهای فناور با رویکرد بین المللی قشم در سال 1384 با اخذ موافقت اصولی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سازمان منطقه آزاد قشم تاسیس شد. هیات امنای این مرکز در سال 1395 تشکیل شد.
سومین همایش بین المللی فرصت های سرمایه گذاری هرمزگان از 26 فروردین ماه سالجاری با حضور 500 نفر از مهمانان داخلی و خارجی در تالار شهید آوینی بندرعباس آغاز شد.
در این همایش 2 روزه که مهمانان زیادی از داخل و خارج کشور در حوزه های اقتصادی، انرژی، گردشگری، شیلات و کشاورزی حضور دارند، در بخش اول نخستین روز از همایش هفت مقام داخلی و خارجی سخنرانی کردند.
این همایش با 6 محور صنعت و معدن، انرژی، حمل و نقل و عمران شهری، شیلات و کشاورزی، گردشگری و مناطق آزاد برگزار شد.
در این همایش بین المللی رییس سازمان جهانی آتیک، انصاری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه، رسولی معاون وزیر و مدیر عامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران و موسوی رییس کل سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران سخنرانی کردند.
در بخش عصر گاهی این همایش نیز پنل های مختلف سرمایه گذاری حمل و نقل و عمران شهری، صنعت، معدن و تجارت و مناطق ویژه اقتصادی، سرمایه گذاری گردشگری، شیلات و کشاورزی توسط مدیران کل دستگاه های اجرایی استان ارائه شد. برپایی نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری استان هرمزگان در هتل هرمز از بخش های جانبی عصرگاهی دومین روز این همایش بود.
شهرستان قشم شامل جزیره های قشم، هرمز، هنگام و لارک با حدود 150 هزار نفر جمعیت در جنوب استان هرمزگان واقع است.
7500 / 6048

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد استاندار هرمزگان سرمايه گذاري تفاهم نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۳۴۵۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویکردگمرک کرمانشاه تسهیل و تسریع در انجام تشریفات ترخیص کالا است

به گزارش خبرنگار مهر، علی اصغر عباس زاده بعد از ظهر سه شنبه در دیدار مدیرعامل منطقه آزاد تجاری صنعتی قصرشیرین اظهار کرد: رویکرد گمرک، حمایت از تقویت صادرات و ارائه خدمات به تجار کشور، فعالین اقتصادی استان و تسهیل و تسریع در انجام تشریفات گمرکی و ترخیص کالا است.

وی با اشاره به مزیت‌های منطقه آزاد تجاری صنعتی قصرشیرین برای سرمایه گذاران بخش خصوصی، تأمین زیرساخت‌های منطقه آزاد را در جذب سرمایه گذاران بسیار حائز اهمیت است،

ناظر گمرکات استان و مدیر کل گمرک کرمانشاه تصریح کرد: مهیا بودن و آماده شدن زیر ساخت‌های لازم گمرکی به نوبه خود در جذب سرمایه گذار و افزایش رغبت و اشتیاق آنان به سرمایه گذاری در این منطقه بسیار مهم و اثر بخش خواهد بود.

وی گفت: پس از مهیا شدن زیرساخت‌ها در منطقه آزاد تجاری صنعتی قصرشیرین، مجموعه گمرکات استان در راستای بهره مندی مردم استان از مزایای این منطقه، پای کار و آماده ارائه خدمات گمرکی خواهد بود.

کد خبر 6080189

دیگر خبرها

  • گمرک استان کرمانشاه به دنبال تسهیل و تسریع در انجام تشریفات ترخیص کالا است
  • رویکردگمرک کرمانشاه تسهیل و تسریع در انجام تشریفات ترخیص کالا است
  • سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد دوغارون
  • دوغارون؛ بهترین فرصت برای سرمایه‌گذاران حوزه کشاورزی است
  • دانشگاه آزاد خمینی‌شهر میزبان نخستین همایش بین‌المللی «زیستن باکیفیت»
  • بستر سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد دوغارون خراسان رضوی فراهم شده است
  • بستر سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد دوغارون فراهم شده است
  • فرصت سرمایه گذاری در بخش کشاورزی در منطقه آزاد دوغارون ایجاد می‌شود
  • آب شیرین‌کن «کاشی کرتی جاسک» وارد مدار می‌شود
  • امضا قرارداد سرمایه‌گذاری ۳۰ هزار میلیارد ریالی در بخش فاضلاب قم