Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-04-18@09:05:52 GMT

صدور ۹.۲ میلیارد دلار کالای معدنی و صنایع معدنی

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۳۴۵۶۴

صدور ۹.۲ میلیارد دلار کالای معدنی و صنایع معدنی

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، از ابتدای فروردین تا پایان اسفند ماه ۹۷، بالغ بر ۵۷ میلیون و ۷۰۷ هزار تن انواع محصولات معدنی صادر شد که ارزش آن به ۹ میلیارد و ۲۲۶ میلیون و ۱۱۰ هزار دلار رسید. این در حالی است که میزان صادرات وزنی این محصولات، ۵ درصد کاهش یافت.

صادرات ۴.۱ میلیارد دلار زنجیره فولاد

صادرات زنجیره فولاد طی سال ۹۷ با ۱۷ درصد رشد به ۴ میلیارد و ۱۱۸ میلیون و ۱۱۰ هزار دلار رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در مدت یاد شده، میزان صادرات زنجیره فولاد با رشد ۳ درصدی به ۸ میلیون و ۹۰۳ هزار تن افزایش یافت و در صدر صادرات حوزه معدن و صنایع معدنی قرار گرفت.

طی مدت یاد شده، صادرات زنجیره مس و پایین دستی با رشد ۱۳ درصدی به ۹۱۷ میلیون دلار رسید و در رتبه دوم صادرات بخش معدن و صنایع معدنی کشور قرار گرفت.

همچنین طی این مدت، ۴۲۰ میلیون و ۲۵۰ هزار دلار زنجیره سیمان، ۳۸۰ میلیون و ۹۵۰ هزار دلار کنسانتره سنگ آهن، ۳۴۲ میلیون و ۱۳۰ هزار دلار انواع سنگ و محصولات مرتبط، ۲۵۵ میلیون و ۸۱۰ هزار دلار زنجیره روی و ۱۲۸ میلیون و ۱۰ هزار دلار زنجیره سرب صادر شد.

طی سال گذشته، همچنین ۷۲ میلیون و ۶۱۰ هزار دلار زغال سنگ و کک، ۵۵ میلیون و ۴۶۰ هزار دلار زنجیره کروم، ۳۲ میلیون و ۹۴۰ هزار دلار زنجیره مولیبدن، ۱۱ میلیون و ۴۴۰ هزار دلار انواع سفال، آجر، کاشی و سرامیک، ۱۶۰ هزار دلار پودر آلومینا و محصولات مرتبط، ۳۹۰ هزار دلار زنجیره تیتان، یک میلیون و ۷۸۰ هزار دلار آنتیموان، ۱۶۰ هزار دلار فلزات و سنگ‌های گرانبها، ۴۰ هزار دلار میکا، ۳۰ هزار دلار نیکل و محصولات و همچنین یک میلیارد و ۳۵۲ میلیون و ۶۴۰ هزار دلار سایر معادن و صنایع معدنی صادر شد.

کاهش ۴۱ درصدی واردات

در مدت یاد شده، بیش از ۳ میلیون و ۶۴۳ هزار تن انواع محصولات معدن و صنایع معدنی به ارزش ۳ میلیارد و ۵۷۵ میلیون و ۷۵۰ هزار دلار وارد شد که حاکی از کاهش ۴۱ درصدی میزان تناژ و کاهش ۳۴ درصدی ارزش محصولات است.

طی سال ۹۷، بیش از یک میلیارد و ۲۸۸ میلیون و ۴۹۰ هزار دلار محصولات زنجیره فولاد و محصولات فولادی، ۱۷ میلیون و ۴۲۰ هزار دلار مس و محصولات پایین دستی، ۲۱۷ میلیون و ۶۳۰ هزار دلار زنجیره آلومینیوم و محصولات و ۲۰۲ میلیون و ۲۳۰ هزار دلار زغال سنگ و کک وارد کشور شده است.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: صادرات کالا سازمان توسعه تجارت صنایع معدنی مواد معدنی معدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۳۴۵۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آمار تامین ارز کالاهای اساسی صنایع و واردات در برابر صادرات

به گزارش خبرگزاری مهر، طی ۲۸ روز ابتدایی سال جاری، ۵۳۳ میلیون دلار ارز جهت واردات کالاهای اساسی و دارو با نرخ ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان تأمین شد.

کالاهای تجاری و بازرگانی نیز ۱۳۷۸ میلیون دلار را با میانگین قیمت ۴۱ هزار تومان طی این مدت به خود اختصاص داد و این رقم برای واردات در مقابل صادرات عدد ۴۸۵ میلیون دلار را با نرخ توافقی نشان می‌دهد.تامین ارز گروه خدمات نیز ۸۸ میلیون دلار بوده است.

شایان ذکر است، در مجموع یک میلیارد و ۸۶۳ میلیون دلار ارز صنایع تأمین شده است. تأمین ارز صنایع به دو صورت نیمایی و توافقی بوده است. صنایع حمل و نقل و خودرو به ترتیب ۳۰۵ و ۱۵۸ میلیون دلار ارز نیمایی و توافقی دریافت کردند.

همچنین، تأمین ارز نیمایی «صنایع تجهیزات برق و الکترونیک»، «صنایع معدنی»، «ماشین آلات و تجهیزات تولید» و «منسوجات» به ترتیب معادل ۱۰۶، ۸۸، ۵۹ و ۱۲۶ میلیون دلار صورت گرفته است؛ این گروه‌های صنایع همچنین به ترتیب، ۲۶، ۱۱۱، ۷۳ و یک میلیون دلار ارز توافقی یا واردات در مقابل صادرات دریافت کرده اند.

علاوه بر این گروه‌ها، ۶۹۴ میلیون دلار ارز نیمایی و ۱۱۶ میلیون دلار ارز واردات در مقابل صادرات به سایر صنایع اختصاص داده شده است.

این گزارش حاکی است، تاکنون طی ۱۸ حراج شمش طلای استاندارد در مرکز مبادله ایران، ۲۴۶۱ قطعه شمش یک کیلوگرمی با عیار ۹۹۵ در هزار در تالار معاملات طلا مورد معامله قرار گرفت.

کد خبر 6081206 وحید بلالی

دیگر خبرها

  • مکان یابی ایجاد بازارچه های صنایع دستی بانوان در کشور
  • ۳۶۰ میلیون دلار محصولات کشاورزی از آذربایجان شرقی صادر شد
  • اعلام آمار تامین ارز کالاهای اساسی، صنایع و واردات در برابر صادرات از ابتدای سال تاکنون
  • آمار تأمین ارز واردات تا ۲۸ فروردین+جدول
  • صادرات سالانه ۱۲۰ میلیون دلار محصولات کشاورزی در قزوین
  • اعلام آمار تامین ارز کالاهای اساسی صنایع و واردات در برابر صادرات
  • سالانه ۱۲۰ میلیون دلار محصولات کشاورزی استان قزوین صادر شود
  • خودکفایی تولید مواداولیه مکمل‌ها در ۱۴۰۳/رشد ۲۵ درصدی صادرات
  • ضرورت تسهیل فرایند صادرات برای جهش تولید
  • صادرات ۱۳۰ میلیون دلاری محصولات آرایشی و شوینده