Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-16@11:47:52 GMT

بارش ۶ متری برف در ورزقان آذربایجان شرقی

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۳۴۷۳۲

ارتفاع بارش سنگین برف در اردیبهشت ماه در برخی مناطق شهرستان ورزقان به ۶ متر رسید.

به گزارش مهر، روز‌های بهاری امسال در استان آذربایجان شرقی، حال و هوای زمستانی به خود گرفته است و در چند روز گذشته بسیاری از شهر‌های این استان شاهد بارش برف بودند.

امروز بارش برف در شهرستان ورزقان مسیر‌های ارتباطی بسیاری از روستا‌ها در این شهرستان را مسدود کرد، اما عوامل راهداری در تلاش برای بازگشایی این مسیر‌ها هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بارش برف در این شهرستان به قدری است که ارتفاع آن در برخی گردنه‌های صعب العبور به ۶ متر هم می‌رسد، به گونه‌ای که ماشین آلات سنگین راهداری و معدنی هم امکان بازگشایی مسیر را ندارند.

نیرو‌های راهداری علیرغم دمای زیر صفر درجه و کولاک شدید و کاهش دید، همچنان در تلاش برای بازگشایی مسیر‌های صعب‌العبور هستند، برخی از این مسیر‌های سخت ورزقان در ایام بهار و تابستان نیز با برف و کولاک همراه است.

هنوز راه روستا‌های کلم، اوزی، طویل، کرینگان، ملک طالش، بالوجه، خوینرود و اجاق‌کندی مسدود است.

گفتنی است، بارش برف در ۳۱ فروردین ماه نیز راه ۶۰ روستای شهرستان ورزقان را نیز مسدود کرده بود، برف و بوران شدید در برخی مناطق ورزقان مثل «طرزم» باعث پنهان شدن برخی خودرو‌ها در زیر برف شد.

طبق گزارش هواشناسی، دمای هوای ورزقان هم اکنون ۱ درجه بالای صفر است، اما در ساعت‌های گذشته به ۹ درجه زیر صفر هم رسیده بود؛ هوای این شهرستان در ۲۴ ساعت آینده کمی ابری تا نیمه ابری گاهی با وزش باد پیش بینی شده و دمای هوا نیز بین ۲ تا منفی ۷ درجه متغیر خواهد بود.

منبع: فرارو

کلیدواژه: بارش برف ورزقان آذربایجان شرقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۳۴۷۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دمای هوای آذربایجان‌غربی تا ۸ درجه افزایش می‌یابد

مهدی صابری رئیس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: افزایش دما روز سه شنبه تا ۳ درجه و روز‌های دیگر هفته تا پایان هفته به تدریج ۶ تا ۸ درجه افزایش  می یابد.

وی اضافه کرد: احتمال بارندگی و رگبار‌های بهاری توام با مه رقیق صبحگاهی، رعد و برق و در نقاط مستعد تگرگ نیز برای ساعات آتی در آذربایجان‌غربی پیش‌بینی شده است.

صابری ادامه داد: از روز سه شنبه با استقرار الگو‌های پایدار هوای استان آرام و پایدار خواهد بود و وزش باد تنها پدیده قابل پیش‌بینی تا روز چهارشنبه است.

رئیس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته دمای ارومیه بین مثبت ۱۱ و ۲۱ درجه سانتی‌گراد در نوسان بود و شهرستان‌های پلدشت با ۲۴ و تکاب با صفر درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین شهر‌های استان بودند.

وی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته در شهرستان‌های شمالی آذربایجان‌غربی از جمله ماکو و شوط نیز بارش‌های پراکنده‌ای ثبت شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • کاهش ورودی آب سدهای بزرگ آذربایجان شرقی
  • کاهش ۴۸ درصدی ورودی آب سد آیدوغموش میانه
  • اعضای هیأت رئیسه کیک بوکسینگ imao آذربایجان شرقی معرفی شدند
  • دمای هوای آذربایجان‌غربی تا ۸ درجه افزایش می‌یابد
  • هرس شاخه های درختان سیب در شهرستان مراغه
  • افتتاح ۲ شهرداری جدید در شهرستان تبریز
  • هم اکنون بارش باران در ۹ شهرستان خراسان رضوی
  • تاکید بر افزایش بهره‌وری آب در بخش کشاورزی مراغه
  • هشدار جاری شدن رواناب و آبگرفتگی معابر در آذربایجان شرقی
  • پیش‌بینی بارش تگرگ در آذربایجان‌شرقی