Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@14:20:56 GMT

۲۹ پروژه‌ عمرانی بنیاد برکت افتتاح شد

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۳۴۷۵۷

۲۹ پروژه‌ عمرانی بنیاد برکت افتتاح شد

پروژه‌ دو هزار واحدی شهرک مسکونی رسالت مشهد و ۲۹ پروژه‌ عمرانی برکت، توسط رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در استان خراسان رضوی به‌طور هم‌زمان افتتاح شدند.

به گزارش ایلنا، با حضور دکتر مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، استاندار خراسان رضوی، شهردار مشهد و جمعی از مدیران و معاونان ستاد اجرایی، مجتمع مسکونی دو هزار واحدی رسالت مشهد در حاشیه‌ی این شهر و ۲۹ پروژه‌ی عمرانی بنیاد برکتِ ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در حوزه‌های فرهنگی، آموزشی، آب‌رسانی و امدادی در استان خراسان رضوی به بهره‌برداری رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهرک ۲۰۰۰ واحدی مسکونی رسالت مشهد در منطقه‌ی سیس‌آباد در حاشیه‌ی این شهر برای اقشار کم‌درآمد ایجاد شده است.

مدیرعامل گروه ساختمان تدبیر در این مراسم ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) را یکی از موفق‌ترین نهادهای کشور در حوزه‌ی مأموریت‌های اجتماعی برشمرد.

مهندس علی نیکزاد با تأکید بر این‌که دغدغه‌ی اصلی رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) مباحث اجتماعی است، تصریح کرد: گروه ساختمان تدبیر تا به امروز ۴ هزار واحد مسکونی ارزان‌قیمت را در استان‌های مختلف کشور از جمله تهران، البرز، گیلان، گلستان، اردبیل، اصفهان، کردستان و خراسان رضوی احداث و به بهره‌برداری رسانده است.

وی با اشاره به سرمایه‌گذاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در حوزه‌ی ساخت مسکن برای محرومان و اقشار کم‌درآمد جامعه گفت: این خانه‌های مسکونی با قیمت حداقلی و با دریافت ۶۰ درصد از قیمت نهایی به متقاضیان تحویل داده می‌شود و مابقی وجه خانه در اقساط بلندمدت دریافت می‌شود.

مهندس نیکزاد در پایان ابراز امیدواری کرد که به زودی ساخت مسکن ارزان‌قیمت در یکی دیگر از محلات حاشیه‌ی شهر مشهد توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) آغاز شود.

مدیرعامل بنیاد برکتِ ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) نیز در این مراسم با تأکید بر این‌که عمده فعالیت و اقدامات این بنیاد در حوزه‌ی اشتغال‌زایی است، خاطرنشان کرد: بنیاد برکت در کنار ایجاد اشتغال، به تناسب نیازها در مناطق محروم پروژه‌های عمرانی و آبادانی را نیز در دست اقدام و بهره‌برداری دارد.

مهندس سعید جعفری ادامه داد: بنیاد برکت ۶۰۰ پروژه‌ی عمرانی و زیربنایی را با اعتباری بالغ بر ۳۳۰ میلیارد تومان در استان خراسان رضوی در دست اجرا دارد یا به بهره‌برداری رسانده است که احداث ۵۲ مدرسه با ۳۲۲ کلاس درس، ساخت و تحویل ۳۵ مسجد و مرکز فرهنگی، تکمیل بیمارستان ۹۶ تخت‌خوابی درگز، احداث خانه‌های بهداشت، ساخت راه، آب‌رسانی، مرمت قنوات و ... از جمله‌ی این پروژه‌هاست.

مدیرعامل بنیاد برکتِ ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) افزود: در حال حاضر ۴۵ پروژه‌ی عمده در حوزه‌ی عمرانی و زیربنایی در استان خراسان رضوی شامل ۲۲ مدرسه با ۱۱۱ کلاس درس و پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد، ۶ مسجد و مرکز فرهنگی و ۱۷ پروژه‌ی عمرانی را در دستور کار داریم که تا پایان سال جاری به بهره‌برداری خواهند رسید.

وی در تشریح ۲۹ پروژه‌ی برکت افتتاح شده توسط رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) اظهار داشت: این تعداد پروژه‌ها شامل پروژه‌های آموزشی، آب‌رسانی، سرویس بهداشتی، سالن ورزشی، مسکن محرومین، خانه‌ی عالم و... در شهرهای مشهد، خواف، سبزوار، گناباد، نیشابور، داورزن، فیروزه و سایر شهرهای کوچک استان است، که افتتاح و به بهره‌برداری رسیده است.

مهندس جعفری در پایان ابراز امیدواری کرد که اقدامات بنیاد برکتِ ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) برای توسعه، پیشرفت، محرومیت‌زدایی و توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی مناطق محروم و کم‌تر توسعه‌یافته‌ی کشور ادامه داشته باشد.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 اقتصادی و اجتماعی بیمارستان خراسان رضوی درآمد مسکن 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۳۴۷۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروژه «خانه شهر» تاریخچه و گذشته تهران را به تصویر می‌کشد/ احیای بافت میدان امام‌خمینی

هادی حق‌بین، معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا درخصوص پروژه خانه شهر مطرح کرد: همان‌طور که از اسم پروژه خانه شهر پیداست، این پروژه بیانگر سابقه و تاریخچه شهر تهران است. 

وی با بیان اینکه پروژه خانه شهر تاریخچه و گذشته تهران به تصویر می‌کشد، افزود: سعی کردیم با اجرای این طرح علاوه برتداعی گذشته شهر، آنچه برای آینده آن متصور هستیم را نیز در این ساختمان به تصویر بکشیم.

وی با تاکید بر اینکه به کارکردهای پیرامونی و جنبی این پروژه توجه ویژه شده است، عنوان کرد: تمامی مراجعه کنندگان از شهروندان گرفته تا اعضای کلانشهرها پس از اتمام پروژه به محض اینکه وارد این ساختمان شوند سیر تاریخی که در این بنا به تصویر کشیده شده است را درک خواهند کرد.

به گفته معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران نسبت به تمامی بخش‌های این پروژه توجه ویژه و خاصی شده است و از مواد با کیفیت و مدرن مورد استفاده قرارگرفته است.

حق بین ادامه داد: به عنوان مثال سقف این پروژه اکسپوز است که به عنوان سقف‌های باز یا پلنوم‌های باز نیز شناخته می‌شوند. در این نوع سقف تمامی سیستم‌های تاسیساتی ساختمان که از زیر سقف عبور کرده‌اند در معرض دید قرار می‌گیرند. در واقع این سقف‌ها نوعی سقف باز قلمداد شده و امروزه محبوبیت بسیاری پیدا کرده‌‎اند. 

وی در ادامه خاطرنشان کرد: پوشش پروژه کاملا منطبق با ساختمان دوره قاجاریه و زمان قدیم در نظر گرفته شده است. داخل پروژه نیز کاملا مدرن است و با کارکرد امروز خدمات خواهیم داد.

حق‌بین همچنین در خصوص زمان افتتاح پروژه اظهار کرد: بنابر پیش بینی‌های صورت گرفته این پروژه تا شهریور ماه سال جاری افتتاح خواهد شد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در پایان با تاکید بر اینکه این پروژه بزرگ‌ترین پروژه بازآفرینی در ابنیه شهر تهران است، افزود: نکته حائز اهمیت و قابل توجه این است که بافت میدان امام‌خمینی با احداث این پروژه احیا خواهد شد.

گفتنی است پروژه «خانه شهر» واقع در ضلع شمالی میدان امام خمینی (ره)، دارای امکانات فرهنگی و رفاهی شامل، سالن نمایش با ظرفیت 360 نفر، کافه رستوران حدود 100 نفر، عکاسخانه، شهر کتاب، کافه کتاب و گالری موزه است و با زیر بنای در حدود 18000 متر مربع توسط سازمان عمرانی مناطق شهرداری در دست ساخت است.این پروژه دقیقا در محل ساختمان قدیم بلدیه تهران واقع شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • توزیع ۳۵ هزار بسته معیشتی در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • ۳۱۹ هزار هکتار از اراضی لرستان در قالب طرح جهش تولید زیر کشت رفته است
  • پروژه «خانه شهر» تاریخچه و گذشته تهران را به تصویر می‌کشد/ احیای بافت میدان امام‌خمینی
  • ۸۰۰ میلیارد تومان پروژه عمرانی در منطقه ۱۲ اصفهان/ اجرای فاز نخست پردیس خانواده به‌زودی
  • توزیع ۳۵ هزار بسته معیشتی در مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان توسط ستاد اجرایی فرمان امام
  • توزیع بسته‌های معیشتی در مناطق سیل زده جنوب
  • ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در خط مقدم امداد رسانی به سیل‌زدگان جنوب سیستان و بلوچستان
  • اجرای طرح ملی زراعت چوب با مشارکت بنیاد برکت در لالی +فیلم
  • ۳۶ پروژه عمرانی سلامت‌محور همزمان با هفته سلامت افتتاح می‌شود
  • امدادرسانی ستاد‌اجرایی فرمان امام به ۱۶۰ روستای سیل زده سیستان وبلوچستان