Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران-ایرنا- رییس کرسی ارتباطات علم و فناوری یونسکو در دانشگاه علامه طباطبایی گفت: سیل های اخیر خسارت های بسیاری وارد کرده که بررسی ابعاد اجتماعی و فرهنگی مشکلات می تواند ، موضوع مطالعه مناسبی برای بسیاری از استادان، محققان و دانشجویان باشد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایرنا، هادی خانیکی عصر امروز (سه شنبه) در نشست تغییرات اقلیمی و رسانه ها در دانشکده ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی اظهار کرد: با توجه به حساسیت های سیل و عواقب این موضوع برای جامعه، پژوهشکده و کرسی ارتباطات این دانشگاه نیز وارد تحقیق و بررسی این موضوع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


یادآور می شود : نشست تغییرات اقلیمی و رسانه ها میزبان «محمد مهدی فرقانی » رئیس دانشکده ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی، «هادی خانیکی » مدیرگروه ارتباطات علامه طباطبایی، «محمد فاضلی » مشاور وزیر نیرو، « صادق ضیایی » رئیس مرکز ملی خشکسالی سازمان هواشناسی کشور، «علی احمدی» عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی و «احمد کارخانه » رئیس گروه مطبوعات امور خبری و تحلیل اطلاعات وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.
خانیکی ادامه داد: از هنگام وقوع سیل تاکنون تمامی نهادهای رسمی و غیررسمی به سیل های اخیر و مشکلات آن پرداخته اند، از این رو دانشگاه ها نیز باید در حد توان خود به این وادی وارد شوند.
مدیرگروه ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی با اشاره به ضرورت برگزاری نشست های علمی و خبری متعدد در خصوص سیل های اخیر کشور یادآورشد: باید علت و خسارات این بلای طبیعی در دانشگاه ها بررسی شود، از این رو انجمن مطالعات فرهنگی و ارتباطات هشتم اردیبهشت ماه در دانشگاه تهران نشستی درباره ابعاد اجتماعی و روانی سیلاب ها برگزار می کند.
به گفته خانیکی، انجمن های علمی، دانشگاه ها و نهادهای غیردولتی باید در خدمت جامعه قرار گیرند و به مسائل حساسی مانند وقوع بلایای طبیعی رسیدگی کنند.
وی معتقد است که درچند دهه گذشته سیل در ایران به ندرت رخ داده است، به همین دلیل برگزاری نشست های بررسی این بلایای طبیعی می تواند برای دانشگاه و رسانه ها منجر به خلق فرصت های اجتماعی و ارتباطی شود.
**9491**1601**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي هادي خانيكي سيل 98 دانشگاه علامه طباطبايي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۳۴۷۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید رئیس جمهور بر فراهم کردن بستر افزایش نشاط اجتماعی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در جلسه امروز هیئت دولت با تبریک ولادت با سعادت حضرت امام حسن مجتبی (ع) و تجلیل از برگزاری اجتماع معنوی روز گذشته مردم روزه‌دار در ورزشگاه آزادی، بر ضرورت فراهم کردن بستر افزایش نشاط اجتماعی تاکید کرد. رئیس جمهور سفر‌های نوروزی را از جمله بستر‌های نشاط آفرین دانست و ضمن تاکید بر تلاش بیشتر مسئولان مرتبط برای تامین امنیت و رفاه مسافران نوروزی، تصادفات جاده‌ای را نگران کننده و نقطه مقابل این نشاط دانست و افزود: کاهش هر چه بیشتر آمار تصادفات جاده ای تلاش بیشتر مسئولان مرتبط را می‌طلبد.

ضرورت تکریم و بهره‌مندی از ظرفیت اساتید و چهره‌های علمی پیشکسوت در دانشگاه‌ها، از دیگر محور‌های سخنان رییس جمهور در جلسه امروز هیات دولت بود. آقای رییسی با اشاره به سیره اهل بیت (ع) در گرامیداشت علم و عالم، حضور بزرگان علمی در مراکز علمی و پژوهشی را پشتوانه‌ای برای دانشگاه‌هاست دانست و بر توجه بیش از پیش به بهره مندی از ظرفیت علمی این چهره‌های علمی در دانشگاه‌ها تاکید کرد. رئیس جمهور همچنین از همه دستگاه‌های اجرایی خواست در سال جدید با بهره گیری هر چه بیشتر و بهتر از رسانه‌ها برای تشریح برنامه‌ها و تبیین عملکرد‌ها و بیان دیدگاه‌ها و مقابله با هجمه‌های رسانه ای دشمن برنامه ریزی کنند.
پیش از سخنان رئیس جمهور وزیر امور اقتصادی و دارایی در گزارشی از نوسازی ناوگان کشنده‌های کشور خبر داد و گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته از سوی دولت و واردات ۶ هزار خودرو کشنده در سال گذشته، تعداد خودرو‌های وارده شده از این دست به کشور طی دو سال و نیم گذشته به ۲۵ هزار دستگاه رسید و نوسازی ناوگان کشنده‌های کشور در سطح مطلوبی قرار گرفت.

وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز به ارائه گزارشی از عملکرد این وزارتخانه در نوسازی ناوگان حمل و نقل در سال گذشته پرداخت و افزود: از سال ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۱، ۵۷ هزار و ۶۰۷ خودرو در ناوگان حمل و نقل جایگزین شد به نحوی که تنها در سال گذشته ۶۸ هزار خودرو یعنی ۱۸ درصد بیش از ۴ سال قبل از آن در ناوگان حمل و نقل جایگزین شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در جلسه امروز گزارشی از ارتقاء شاخص توسعه ارتباطات در کشور ارائه کرد و گفت‌: مهم‌ترین شاخص ارزیابی توسعه ارتباطات در کشورها، شاخص اتحادیه بین‌المللی مخابرات (IDI) است که بر اساس ارزیابی‌های این اتحادیه در دو بخش پوشش فراگیر است و کیفیت ارتباطات و میزان استفاده مردم از زیرساخت‌های ارتباطی، کشور رشد ۴۷ درصدی و ارتقاء ۶ رتبه‌ای داشته است. وزیر نفت نیز در گزارش خود از پیشرفت ۳۶ درصدی پروژه جمع آوری گاز‌های مشعل در دولت مردمی خبر داد و گفت: با جمع آوری ۷ میلیون متر مکعب از گاز‌های مشعل علاوه بر تامین خوراک پتروشیمی‌ها برای ۶۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۱۲۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال‌زایی ایجاد شده است.

دیگر خبرها

  • نحوه برگزاری کلاس‌های دانشگاه علامه طباطبایی پس از تعطیلات نوروز اعلام شد
  • تاکید رییسی بر فراهم کردن بستر افزایش نشاط اجتماعی
  • فراهم کردن بستر افزایش نشاط اجتماعی/گزارش وزرا به رئیس جمهور
  • نحوه برگزاری کلاس‌های دانشگاه علامه‌ پس از تعطیلات اعلام شد
  • تاکید رئیس جمهور بر فراهم کردن بستر افزایش نشاط اجتماعی
  • ایران در حوزه ارتباطات از رتبه ۸۱ به ۷۵ دست یافت/ لایحه امنیت کاربران در دست بررسی است
  • نحوه برگزاری کلاس‌های دانشجویان پس از تعطیلات نوروز اعلام شد
  • اعجوبه عرفان در قرن چهاردهم که بود؟
  • قاضی ای که طی‌الارض می‌کرد و مورد تایید امام خمینی بود
  • اعجوبه عرفان در قرن چهاردهم