Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-25@23:36:23 GMT

فیلم / ضربه عجیب عمر خربین در مصر

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۳۴۸۷۲

‍‍‍‍‍‍

حجم ویدئو: 2.40M | زمان ویدئو: 00:00:06 دانلود فایل ویدئویی

.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: ایلنا

کلیدواژه: عمر خربین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۳۴۸۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضربه به تولید با تصمیم‌گیری برای خاموشی چاه موتورهای کشاورزی

ایسنا/خراسان رضوی دبیر کمیسیون کشاورزی، امور دام و طیور و صنایع وابسته اتاق بازرگانی خراسان رضوی گفت: تصمیم‌گیری برای خاموشی چاه موتورهای کشاورزی با روش‌های فعلی به تولید ضربه وارد می‌کند.

مجید مهدوی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص تصمیم‌گیری‌ مبتنی بر خاموشی چاه موتورهای کشاورزی از ۱۵ خردادماه به میزان هر روز ۵ ساعت، اظهار کرد: درخواست بخش کشاورزی این است که به‌اندازه سهم هر بخش از کسری که وجود دارد خاموشی بدهند؛ سهم بخش کشاورزی از مصرف مشخص شود و سپس خاموشی‌ها به تناسب صورت بگیرد.

وی افزود: تصمیم‌گیری‌ها برای خاموشی چاه‌موتورهای کشاورزی به این روش به تولید ضربه وارد می‌کند، زیرا خاموشی چاه موتورهای کشاورزی روزی ۵ ساعت در کل ایام هفته، منجر به از بین رفتن محصولات کشاورزی می‌شود.

مهدوی خاطر نشان کرد: برخی محصولات از جمله جو و گندم با اعمال خاموشی از ۱۵ خرداد، خیلی آسیب نمی‌بیند اما به طور مشخص باغات انگور و پسته  آسیب جدی خواهند دید.

این فعال بخش کشاورزی با بیان اینکه به دلیل تنوع محصولات کشاورزی در شهرستان‌های استان، بخش کشاورزی با این تصمیم دچار آسیب جدی می‌شود، اضافه کرد: باغات پسته در این ایام در مرحله‌ای است که می‌خواهد مغز پر کند و با خاموشی چاه موتورها و قطعی برق با تنش آبی مواجه شده و دچار خسارت می‌شوند، همچنین مزارع چغندر با این تصمیم‌گیری آسیب جدی می‌بیند.

مهدوی خاطرنشان کرد: خاموشی چاه موتورهای کشاورزی، برای بهره‌برداران این بخش در چند سال اخیر به‌عنوان دغدغه‌ای بزرگ مطرح است و برای کاهش خسارات وارده به این بخش در پی این تصمیم باید برنامه‌ریزی لازم صورت گیرد.

وی با اشاره به درخواست‌های بخش کشاورزی در خصوص ضرورت تلاش برای کاهش خسارات ناشی از خاموشی چاه موتورهای کشاورزی گفت: اگر امکان سخت‌افزاری و زیرساختی دولت برای استفاده از پنل‌های خورشیدی فراهم است، در قالب تسهیلات، نیروگاه‌های خورشیدی ایجاد کند و از این طریق برق چاه موتورهای کشاورزی را در بازه‌های زمانی که قرار به قطعی آن‌ها است، تأمین کند و مازاد برق آن‌ها را در غیر از فصل خاموشی بخرد، هرچند در حال حاضر نیز این موضوع که هرکس پنل خورشیدی داشته باشد و برق تولید کند توسط شرکت‌های توزیع برق از آن‌ها خریداری می‌شود.

دبیر کمیسیون کشاورزی، امور دام و طیور و صنایع وابسته اتاق بازرگانی خراسان رضوی ادامه داد: اگر این امکان نیست، می‌توان به سمت ژنراتورهای دیزلی رفت، هرچند برای تأمین سوخت گازوئیل مشکل‌داریم اما چنانچه سوخت ژنراتورها تأمین شود، حداقل از این بحران که کشاورزان برای تأمین منابع آبی با آن روبرو می‌شوند عبور می‌کنیم و خاموشی‌ها اتفاق نمی‌افتد یا به حداقل می‌رسد.

 لزوم تهیه سند آمایش در شهرستان‌ها بر اساس محصول

دبیر کمیسیون کشاورزی، امور دام و طیور و صنایع وابسته اتاق بازرگانی خراسان رضوی با تأکید بر تهیه سند آمایش در شهرستان‌ها بنا به محصول آن‌ها گفت: با این رویه، نمودار نیاز آبی هر محصول در شهرستان‌ها به‌طور دقیق مشخص‌شده و بسته به نیاز آبی هر محصول که کمترین زیان را ببیند خاموشی‌ها صورت گیرد وگرنه تصمیم‌گیری‌ها در خصوص خاموشی چاه موتورهای کشاورزی از نیمه خرداد به میزان ۵ ساعت دغدغه بزرگی برای بهره‌برداران بخش کشاورزی ایجاد کرده است.

مهدوی با اشاره به خشکسالی‌هایی که استان با آن دست‌وپنجه نرم می‌کند، گفت: بخش کشاورزی و از همه شدیدتر دامپروری استان، تحت تأثیر خشکسالی قرار گرفته و نیازمند حمایت دولت و ارائه بسته‌های تشویقی به فعالان این حوزه هستیم تا بتوانیم بهره‌وری را در واحد سطح افزایش دهیم.

وی خاطرنشان کرد: اگر بهره‌بردار بخش کشاورزی به‌اندازه حجم آبی که در اختیار دارد سطح زیر کشت را کاهش دهد، باید کمک کرده و  با ایجاد بسترهای لازم، برداشت او را در واحد سطح افزایش دهیم.

این فعال بخش کشاورزی گفت: با کمک به بهره‌برداران بخش کشاورزی و افزایش میانگین تولید، بخشی از خسارت‌ها و کاهش تولیدها به دلیل خاموشی منابع آبی جبران می‌شود، لذا باید با ایجاد زیرساخت‌های نوین آبیاری به سمت افزایش بهره‌وری از آب کشاورزی و افزایش بهره‌وری در تولید برویم.

باید بخش کشاورزی را به‌عنوان ستون اقتصاد بشناسیم

دبیر کمیسیون کشاورزی، امور دام و طیور و صنایع وابسته اتاق بازرگانی خراسان رضوی با تأکید بر اینکه باید بخش کشاورزی را به‌عنوان ستون اقتصاد بشناسیم، گفت: با توجه به اینکه در کشور همواره بر تحقق اقتصاد مقاومتی تأکید شده است، پارامترهای این نوع اقتصاد از جمله مردمی بودن و درون‌زا بودن آن در بخش کشاورزی وجود دارد و این خصوصیات در این بخش تجلی‌یافته، لذا برای نقش‌آفرینی آن در اقتصاد، نیاز به توجه بیشتری دارد.

وی با اشاره به ضرورت تغییر نگاه حاکمیت به بخش کشاورزی تصریح کرد: باید با درک اهمیت بخش کشاورزی، این بخش را به‌عنوان یک فضای تولیدی برجسته در کشور در نظر گرفت و فعال اقتصادی بخش کشاورزی را درجه دو تلقی نکرد.

این فعال بخش کشاورزی گفت:نباید بخش کشاورزی و فعالان آن را به‌عنوان افراد درجه دو بشناسیم، در صورتی که آنها زیربنای اقتصاد هستند، بحث اصلی اقتصاد به عهده آن‌ها است.

دبیر کمیسیون کشاورزی، امور دام و طیور و صنایع وابسته اتاق بازرگانی خراسان رضوی یادآورشد: اگر بخش کشاورزی جایگاه مطلوب خود را داشته باشد و مهم دیده شود نه مقرراتی تصویب می‌کنیم که بد اجرا شود و تفسیرپذیر باشد که بعداً برای این بخش گرفتاری ایجاد کند و نه در اجرای موضوعات از زیر بار مسئولیت شانه خالی می‌کنیم؛ بلکه اهتمام بیشتری برای اجرای موضوعات مرتبط با این بخش داریم.

وی تصریح کرد: در این میان وظیفه بهره‌برداران بخش کشاورزی نیز سنگین است و آن‌ها باید به مسائل مربوط به این حوزه از جمله افزایش بهره‌وری و افزایش راندمان تولید توجه کنند.

مهدوی افزود: کشاورزی امروز با روش‌های سنتی نمی‌تواند ما را به جهش تولید برساند، بلکه باید با استفاده از روش‌های مدرن و افزایش بهره‌وری و بالا بردن راندمان تولید، از حداقل امکانات و منابع موجود، بیشترین استفاده را ببریم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • (ویدئو) روایتی عجیب از زندگی طراحان سوالات کنکور
  • ضربه به تولید با تصمیم‌گیری برای خاموشی چاه موتورهای کشاورزی
  • مهارت بی‌نظیر دیگو مارادونا؛ پنج ضربه متوالی به تیرک و چیپ زدن به دروازه بان / فیلم
  • گل جالب و عجیب علی‌اصغر حسن‌زاده به قرقیزستان + ویدئو
  • نمایش درخشان کاپیتان تیم ملی با ضربه کم‌نظیر (ویدئو)
  • (ویدئو) حضور پرتعداد و عجیب مهاجران آفریقایی در آلمان!
  • گفت و گوی جنجالی داوران ال‌کلاسیکو با VAR منتشر شد +ویدئو
  • (ویدئو) بمب شکلاتی، ابتکار عجیب اوکراینی‌ها مقابل روسیه
  • (ویدئو) انتشار تصویر عجیب از «بنیامین بهادری»
  • رفتار عجیب یک شهروند در مترو تهران ؛ پارک موتور مقابل پله‌های ورودی ایستگاه! | ویدئو