Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-24@07:49:20 GMT

پست قرنطينه کمباين هاي مهاجر در انديمشک برپا شد

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۳۵۲۱۲

پست قرنطينه کمباين هاي مهاجر در انديمشک برپا شد

خبرگزاري آريا - انديمشک - ايرنا - مدير جهاد کشاورزي انديمشک از برپايي پست قرنطينه کمباين هاي مهاجر در اين شهرستان خبر داد و گفت:به منظور جلوگيري از انتقال بيماري هاي گياهي ، ضد عفوني بيش از يک هزار دستگاه کمباين مهاجر در ورودي استان خوزستان آغاز شده است.

سيدهدايت موسوي سه شنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: با شروع فصل برداشت محصول گندم پست قرنطينه و ضد عفوني کمباين هاي مهاجر به منظور جلوگيري از انتقال بيماري سياهک هندي و ساير بيماري هاي بذر زاد به خوزستان در ورودي اين استان داير شده و عمليات ضدعفوني کمباين هاي مهاجر انجام مي شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي اظهار داشت: با استفاده از محلول هاي ضد عفوني و مطلوب تمام قسمت هاي داخلي کمباين هاي مهاجر ضد عفوني شده و بقاياي محصول و عوامل بيماري زا پاکسازي مي شوند.
مدير جهاد کشاورزي انديمشک خاطرنشان کرد که ضدعفوني هر دستگاه کمباين با استفاده از40 ليتر محلول آب و محلول‌هاي شوينده انجام مي شود که علاوه بر اقدامات انجام شده از ورود وسايل نقليه معيوب نيز جلوگيري مي‌شود.
موسوي همچنين از برنامه ريزي براي آغاز برداشت محصول گندم از مزارع اين شهرستان خبر داد وافزود: کار برداشت محصول گندم در شهرستان انديمشک به وسيله 100 دستگاه کمباين انجام مي شود.
وي خسارت سيلاب اخير به بخش کشاورزي انديمشک را چشمگير دانست و افزود:سيل به تاسيسات ،منابع آب ، ايستگاههاي پمپاژ، دام و طيور و آبزيان ، زراعي ، باغي و منابع طبيعي بخش هاي مرکزي و الوار گرمسيري انديمشک خسارت وارد کرده است.
وي افزود:اين خسارت ها ميزان توليد محصولات مختلف را کاهش داده است.
56 هزار هکتار زمين کشاورزي در انديمشک وجود دارد.
هر سال 600 هزار تن انواع محصولات از انديمشک توليد و روانه بازار مصرف داخل و خارج از کشور مي شود.
7281/6068
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۳۵۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشاورزان با کمباین های دارای برچسب معاینه فنی قرارداد ببندند

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان؛ مریم برزنونی گفت: به زودی فصل برداشت آغاز می‌شود و کمباین داران از اوایل فروردین تا اواسط اردیبهشت فرصت دارند، برای تایید سلامت کمباین‌های خود به مراکز معاینه فنی که مورد تایید جهاد کشاورزی است، مراجعه کنند.

برزنونی ادامه داد: معاینه فنی به عنوان ضرورتی برای کاهش هدر رفت محصولات کشاورزی، به صورت جدی پیگیری می‌شود.

وی با اشاره به این موضوع که برای تسهیل در روند معاینه فنی کار بررسی مکانیزاسیون کشاورزی را متخصصان نظام مهندسی کشاورزی انجام می‌دهند، افزود: این کارشناسان که تعداد آنها ۴۰ نفر است از دانش آموختگان رشته ماشین آلات کشاورزی هستند و یک ماه فرصت دارند بیش از ۳ هزار کمباین را معاینه کنند.

رئیس اداره فناوری و مکانیزه جهاد کشاورزی گفت: در سه شهرستان کردکوی بندرگز و گمیشان تعاونی کمباین داران تشکیل شده است و اعضای این تعاونی‌ها نیز همراه با کارشناسان نظام مهندسی کشاورزی کار بررسی این ماشین آلات را انجام می‌دهند.

برزمینی خاطرنشان کرد: استان گلستان بعد از استان فارس، بیشترین کمباین را داراست که برای بیش از ۱۲ هزار نفر فرصت شغلی ایجاد کرده است.

وی همچنین گفت: تا زمانی که فصل برداشت محصولات کشاورزی در گلستان به اتمام نرسیده است، جهاد کشاورزی مجوز خروج از استان را به کمباین داران نمی‌دهد.

دیگر خبرها

  • معاون وزیر جهاد کشاورزی از چه می ترسد؟
  • نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای بر ۲۳ هزار تن نهاده دامی سیستان و بلوچستان انجام شد
  • آفت واردات بر بار برنج مازندران
  • حدنگاری اراضی کشاورزی ۶ واحد ثبتی خوزستان
  • برداشت گندم و جو در کهگیلویه و بویراحمد با ۳۲۱ دستگاه کمباین
  • انجام شخم اولیه ۹۸ درصد از اراضی کشاورزی رودسر
  • مکانیزاسیون ‌بخش کشاورزی چه مزیت‌هایی برای کشاورزان دارد؟
  • کشاورزان با کمباین‌های دارای برچسب معاینه فنی قرارداد ببندند
  • کشاورزان با کمباین های دارای برچسب معاینه فنی قرارداد ببندند
  • برداشت خوشه‌های طلایی گندم از یک هزار و ۱۲۵ هکتار گندم زارهای آبادان