Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ریانووستی، وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که آمریکا با خروج از برجام، در تلاش است تا جاه طلبی‌های ژئوپلیتیک خود را تحقق بخشد، و مسکو از تمام توان خود استفاده می‌کند تا اجرای صحیح این توافق را تضمین کند.

وزارت امور خارجه روسیه گفت: واشنگتن، دیگر این واقعیت را که آنها می‌خواهند اراده خود را به جهان تحمیل کنند، پنهان نمی‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به خاطر تهدید تحریم‌های آمریکا همه کشورها در تلاش هستند تا از ۲ ماه می خرید نفت از ایران را متوقف کنند.

این بیانیه افزود: این کار به منظور محروم کردن ایران از درآمد صادراتی و تضعیف اقتصاد آن انجام می‌شود، زیرا سیاست مستقل تهران بار دیگر آمریکا را آزار داده است، زیرا سیاست‌های ایران از قدرت مطلق آمریکا در یک منطقه مهم منطقه خاورمیانه جلوگیری می‌کند.

در ادامه این بیانیه آمده است: علیرغم تأیید منظم آژانس بین المللی انرژی اتمی که تهران دقیقاً تمام الزامات برجامی را برآورده کرده است، واشنگتن به طور غیرقانونی این کشور را به ساخت مخفیانه موشک‌های هسته‌ای متهم می‌کند. هدف آنها به حداکثر رساندن فشار خارجی بر ایران، بر خلاف قوانین بین المللی، به منظور دستیابی ایجاد تغییر از بیرون در یک کشور مستقل است.

گفتنی است که آمریکا اعلام کرده است که از ابتدای ماه می تمامی معافیت‌های تحریمی برای خرید نفت ایران، لغو خواهد شد.

کد خبر 4598738

منبع: مهر

کلیدواژه: روسیه ایران ایالات متحده آمریکا برجام تحریم اقتصادی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۳۵۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه کنترل یک روستا دیگر در دونتسک را به دست گرفت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه از بهبود مواضع نیروهای این کشور در منطقه دونتسک خبر داد.

وزارت دفاع روسیه روز دوشنبه اعلام کرد که نیروهای مسلح روسیه کنترل روستای نوومیکایلووکا در جمهوری دونتسک را به دست گرفته اند.

وزارت دفاع در بیانیه امروز خود اعلام کرد در نتیجه اقدامات موفقیت آمیز، واحدهای نظامی روسیه در دونتسک، وضعیت تاکتیکی نیروهای روسیه در این منطقه بهبود یافت.

بنا به این بیانیه، نیروهای روسیه در این منطقه سه حمله نظامیان اوکراینی را دفع کردند. در نتیجه درگیری در این منطقه ارتش اوکراین تا ۴۱۰ نظامی خود را از دست داد.

وزارت دفاع روسیه روز یکشنبه هم در بیانیه ای اعلام کرد که یگان های نظامی این کشور شهرک بوگدانوفکا در جمهوری دونتسک را به طور کامل آزاد کردند.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است که نیروهای روسی در این منطقه موقعیت خود را بهبود بخشیدند. نظامیان و شماری از تجهیزات نیروهای مسلح اوکراین در نزدیکی دونتسک نیز هدف نیروهای روسی قرار گرفت.

کد خبر 6085795

دیگر خبرها

  • مدد الهی نظامیان متجاوز آمریکا را در طبس زمین‌گیر کرد
  • بیانیه وزارت امور خارجه به مناسبت فرارسیدن سالروز واقعه طبس
  • بیانیه وزارت خارجه در سالگرد واقعه طبس و شکست آمریکا
  • هیل: همه رؤسای جمهور آمریکا در تحریم ایران شکست خورده‌اند
  • اگر در مقابله با ایران به دودلی ادامه دهیم به زودی به نقطه‌ای می رسیم که دیگر گزینه‌ای نداریم
  • هیل: همه رؤسای ‌جمهور آمریکا در تحریم‌ ایران شکست خورده‌اند
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران نیستیم
  • انتقاد کوبا از گزارش ۲۰۲۳ آمریکا درباره حقوق بشر کشورها
  • روسیه کنترل یک روستای دیگر در دونتسک را به دست گرفت
  • روسیه کنترل یک روستا دیگر در دونتسک را به دست گرفت