Web Analytics Made Easy - Statcounter

آنقی بر راه اندازی رمزهای یکبار مصرف «OTP» تا ابتدای خرداد سال جاری توسط تمامی بانک ها تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، سرهنگ احسان آنقی، امروز (3 اردیبهشت) در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه سرقت اطلاعات حساب های بانکی و برداشت های اینترنتی غیر مجاز رتبه اول وقوع جرایم سایبری دراستان را در سال گذشته داشته است، گفت: در همین راستا و به منظور جلوگیری از سوء استفاده برخی سود جویان، تمامی بانک های سطح استان می بایست تا ابتدای خرداد سال جاری نسبت به راه اندازی رمزهای یکبار مصرف " OTP " اقدامات لازم را انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس پلیس فتا استان مرکزی  با اشاره به اینکه استفاده از رمزهای پویا و یکبار مصرف می تواند نقش مهمی در کاهش درصد وقوع جرایم در حوزه برداشت های غیر مجاز بانکی داشته باشد ادامه داد: بیش از 35 درصد از مجموع وقوع جرایم سایبری در کشور به عدم آگاهی مردم نسبت به استفاده از رمزهای یکبار مصرف است و انتظار می رود با انجام این کار کاهش وقوع جرایم را شاهد باشیم.

 

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه مردم باید به این مهم توجه داشته باشند وهر چه سریعتر با مراجعه به بانک از رمز یکبار مصرف بهره مند شوند، اضافه کرد: در حدود 44 درصد از جرایم سایبری استان مرکزی ناشی از عدم استفاده مردم از رمزهای یکبار مصرف است و این موضوع اهمیت استفاده از رمزهای پویا را بیش از هر زمان دیگری نشان می دهد.

 

وی خاطر نشان کرد: اگر بانکی نسبت به راه اندازی رمزهای یک بار مصرف اقدام نکند، آن بانک قابل اعتماد نیست و افراد باید نسبت به انتقال حساب خود به بانکی که این خدمات را ارائه می دهد، اقدام کنند.

 

رئیس پلیس فتا استان مرکزی ادامه داد: رمز های دوم پویا توسط الگوریتم های پیچیده ای طراحی شده اند و امکان استفاده فرد دیگری از این رمز وجود ندارد. مردم با راه اندازی این رمزها می توانند به صورت با خیال راحت، به خرید و انجام تراکنش های بانکی اقدام کنند.

 

آنقی عدم آگاهی مردم نسبت به انجام تراکنش های بانکی را از مهمترین مشکلات در حوزه برداشت های غیر مجاز دانست و بیان کرد: اگر مردم آگاهی های لازم را در این زمینه کسب کنند با مشکلات کمتری روبرو خواهند بود.

 

وی با بیان اینکه به منظور پیشگیری از وقوع جرایم بانکی و برداشت های غیر مجاز، جلسات متعددی با رده های استانی، دادستانی کل کشور و مجموعه پلیس فتا کشور و کارشناسان برگزار شده است، خاطر نشان کرد: امید است با اقدامات انجام شده، از ابتدای خردادماه سال جاری، شاهد کاهش محسوسی در سرقت اطلاعات حساب های بانکی باشیم.

 

رئیس پلیس فتا استان مرکزی در بخش دیگری از سخنان به کلاهبرداری اینترنتی نیز اشاره کرد و گفت: این امر رتبه دوم جرایم سایبری استان مرکزی را به خود اختصاص داده است.

 

این مقام مسئول با اشاره به رشد 94 درصدی وقوع جرایم سایبری در استان در سال گذشته، ادامه داد: هرساله شاهد رشد درصد آمار جرایم سایبری در استان مرکزی هستیم، اما این آمار در سال گذشته با رشد چشم گیری همراه بوده است که این نگران کننده و نشان از عدم آگاهی افراد نسبت به این موضوع و همچنین پایین آمدن سن استفاده از فضای مجازی است.

 

سرهنگ انقی در بخش دیگری از سخنانش به فعالیت شرکت های هرمی اشاره کرد و گفت: شرکت‌هایی که به صورت بازاریابی شبکه‌ای فعالیت دارند مجور لازم را از دستگاه‌های مربوطه دریافت می کنند اما برخی شرکت‌ها در ظاهر بازاریابی شبکه‌ای هستند اما در باطن به صورت هرمی و زیر زمینی فعالیت می کند که شکایات و گزارش هایی هم از آنها رسیده، از فعالیت آنان جلوگیری می‌شود.

 

وی همچنین در راستای مراجعه و دسترسی مردم به پلیس فتا اشاره کرد و گفت: مراجعه حضوری به پلیس فتا بهترین و راحت ترین راه است که فرد با در دست داشتن مستندات به ما مراجعه می کند.

 

این مقام مسئولسایت پلیس فتا و مراجعه به دفاتر خدمات قضایی راه از راه های دیگر ارتباط با پلیس فتا دانست و بیان کرد: پس از مراجعه و ارایه مستندات  پرونده تشکیل شده و به شکایات افراد در سریعترین زمان ممکن رسیدگی می‌شود.

پایان پیام/177

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان نیمه شعبان جشن نیمه شعبان مسجد مقدس جمکران کانون مساجد سپاه اخبار اردبیل شیراز پلیس فتا استان مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۳۵۴۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | تصاویری از جاری شدن سیل شدید در کیش؛ آب وارد خانه‌های مردم شد

261 215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1895986

دیگر خبرها

  • بهروری و سرمایه گذاری در سال جدید در دستور کار دستگاه‌های استان باشد
  • کاهش ۲۲ درصدی سرقت در نوروز امسال
  • بازداششت کلاهبردار رسیدساز جعلی در شیراز
  • دستگیری باند کلاه‌برداران اسکیمری در کرمانشاه
  • تا ۵ سال آینده در کشورهای پیشرفته سیگار پیدا نمی‌شود/ دخانیات تنها صنعتی که پس از انقلاب تحریم نشد!
  • یک «کام» تلخ تا مرگ زودرس/ فقط «دخانیات» تحریم نشد!
  • مهمترین بخش بازار سرمایه اعتمادسازی و مشارکت مردم است/ احتمال پرداخت مرحله سوم سود سهام عدالت در خرداد ماه
  • ببینید | تصاویری از جاری شدن سیل شدید در کیش؛ آب وارد خانه‌های مردم شد
  • تغییر سقف تراکنش‌های بانکی
  • بررسی آمادگی برای گذر موفق از پیک مصرف برق سال‌ جاری