Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز،به نقل از خبرگزاری رسمی سعودی،‌ابراهیم العساف وزیر خارجه سعودی مدعی شد: پادشاهی سعودی به طور کامل از گامی که ایالات متحده آمریکا برداشته است، حمایت می‌کند و آن را گام لازم برای وادار کردن نظام ایران به توقف سیاست‌هایش که برهم زننده ثبات است و حمایت از تروریسم در جهان می‌داند، نظام ایران از منابع دولت برای تامین این سیاست‌های خطرناک بدون در نظر گرفتن اصول قانون بین الملل استفاده می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

العساف ادعا کرد که پادشاهی سعودی بر موضع ثابت خود مبنی بر ضرورت ادامه تلاش‌های بین المللی برای وادار کردن نظام ایران به پایبندی به اصول قانون بین المللی و توقف دخالت های آشکار در امور داخلی کشورهای دیگر که منجر به هرج و مرج و خرابی در بسیاری از کشورها شده، تاکید می‌کند.

العساف همچنین اظهارات خالد الفالح وزیر انرژی و نفت رژیم سعودی مبنی بر تلاش برای تحقق ثبات در بازارهای نفت و جبران کمبود ناشی از تحریم نفت ایران را در راستای اجرای سیاست‌های خصمانه آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران تایید کرد.

انتهای پیام/

171 / 156 سعودی ایران تحریم آمریکا

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: سعودی ایران تحریم آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۳۵۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمی‌خواهیم شاهد جنگ منطقه‌ای گسترده‌تر باشیم

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا بار دیگر با تکرار حمایت واشنگتن از رژیم اسرائیل در عین حال با تاکید بر اینکه نمی خواهیم شاهد تشدید درگیری میان تهران – تل آویو باشیم، گفت: نمی خواهیم شاهد جنگ منطقه ای گسترده تر باشیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، «متیو (مت) میلر» روز دوشنبه به وقت محلی در پاسخ به سوالی درباره هشدار ایالات متحده آمریکا به اسرائیل درباره تلافی پاسخ ایران به حمله تل آویو به کنسولگری تهران در دمشق سوریه اظهار کرد: درباره گفتگوهای خصوصی دیپلماتیک میان آمریکا و اسرائیل صحبت نخواهد کرد.

میلر در عین حال گفت: همانطور که در حمله شنبه شب نشان دادیم به وضوح اعلام کردیم که به دفاع از اسرائیل متعهد هستیم. البته ما برای همه روشن کرده‌ایم که «می خواهیم شاهد کاهش تنش باشیم، نمی‌خواهیم تشدید بیشتر درگیری را ببینیم. ما نمی‌خواهیم شاهد یک جنگ منطقه‌ای گسترده‌تر باشیم.»

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درعین حال مدعی شد: کاهش تنش هدف این دولت (بایدن) از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ بوده است و ما برای رسیدن به آن تلاش کرده‌ایم. اما فراتر از آن، نمی‌خواهم وارد گفتگوهای خصوصی دیپلماتیک شوم.

میلر همچنین گفت: ما اطلاعات اولیه در مورد پاسخ ایران نداشتیم و تخمین‌های ما بر اساس اطلاعات بود و نه ارتباط با ایران. ما به همه طرف‌های منطقه‌ای اطلاع دادیم که خواهان وقوع یک جنگ تمام عیار نیستیم.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا عملیات دفاع از اسرائیل در مقابل حمله جمهوری اسلامی را «موثر» خواند و گفت: این حمله می‌توانست تلفات جانی زیادی به همراه داشته باشد.

این مقام وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به این سوال که امروز انتقاداتی وجود دارد که تحریم‌های موشکی سازمان ملل علیه ایران که اکتبر سال گذشته منقضی شد، به نوعی این حمله را ممکن کرد، پاسخ داد: این درست نیست.

میلر در عین حال مدعی شد: اگرچه تحریم‌های موشکی ایران از سوی سازمان ملل لغو شده است، اما تهران با برنامه موشکی بالستیک و پهپادی خود به بی ثبات ساختن منطقه ادامه می‌دهد.‌

او مدعی شد: ما به پاسخگو کردن ایران به خاطر این اقدامات ادامه خواهیم داد. سایر تحریم‌ها علیه برنامه موشکی ایران ادامه دارند. ما به دنبال تمدید ادامه اجرا و در صورت لزوم افزایش این تحریم‌ها هستیم و در مجموع بیش از ۵۰۰ تحریم در رابطه با ایران در این دولت اعمال کرده‌ایم و ما همچنان به دنبال پاسخگویی آنها هستیم.

کد خبر 745005

دیگر خبرها

  • هیچ دولتی در کاخ سفید قادر به بستن شیر نفت ایران نیست
  • بایدن از پس تبعات تحریم نفت ایران برنمی‌آید
  • وزارت خزانه‌داری آمریکا در حال آماده‌سازی تحریم‌های جدید علیه ایران است
  • واشنگتن‌پست: تحریم ایران برای آمریکا دشوار است
  • آکسیوس: آمریکا تحریم‌های جدیدی را علیه ایران اعمال می‌کند
  • رویترز: اعمال تحریم‌های نفتی جدید آمریکا علیه ایران بعید است
  • رویترز: بایدن تحریم نفتی را از لیست گزینه‌های پاسخ به ایران خط زده است
  • نمی‌خواهیم شاهد جنگ منطقه‌ای گسترده‌تر باشیم
  • واکنش کنگره آمریکا به پاسخ کوبنده ایران علیه اسرائیل
  • بلینکن خطاب به همتایان سعودی واردنی:خواهان تشدید تنش نیستیم!