Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک روزنامه آلمانی با اشاره به اینکه اقدامات ضد ایرانی ترامپ نتیجه عکس خواهد داشت و نظام جمهوری اسلامی را تقویت می کند، از غلط از آب درآمدن محاسبات وی در این راستا نوشت. ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۴:۴۹ بین الملل اروپا دیپلماسی ایران نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه "تاگس اشپیگل" آلمان در مطلبی به مسئله اقدامات ضد ایرانی دولت آمریکا پرداخته و نوشت: رئیس جمهور آمریکا با همه ابزار تلاش می کند نظام جمهوری اسلامی را به زانو درآورد، البته محاسبات تا کنون وی جواب نداده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روزنامه آلمانی در بخش دیگری از این مطلب نوشت: "دونالد ترامپ"، رئیس جمهور آمریکا بدون توجه به همه ابراز تردیدها و هشدارها همچنان بر تصمیمات خود برای در تنگنا قراردادن نظام جمهوری اسلامی و در صورت امکان ساقط کردن آن مصمم است.

تحریم های اقتصادی سخت و همچنین تصمیم آمریکا برای قراردادن سپاه در لیست گروه های تروریستی از جمله اقدامات این کشور در این راستا است.

مسئله این است که محاسبات ترامپ تا به حال درست از آب در نیامده و نه نظام جمهوری اسلامی در ( مواضع خود) کوتاه آمده و نه به نظر می رسد به طور جدی در مضیقه قرار گرفته است، بلکه عکس این اتفاق افتاده است.

این روزنامه آلمانی در ادامه این مطلب نوشته است که ( در سایه این گونه اقدامات ترامپ) طرفداران یک موضع سختگیرانه در قبال آمریکا محبوبیت بیشتری به دست آورده و همواره صداها و فریادهای وطن پرستانه بیشتری حتی از طرف نیروهای به زعم این روزنامه آلمانی میانه رو در داخل ایران شنیده می شود. با وجود همه احتلاف نظرهایی که بین این نیروها وجود دارد همه آن ها خواستار مقاومت در برابر فشارهای دونالد ترامپ هستند. به این ترتیب آمریکا نظام جمهوری اسلامی را تقویت می کند.

این روزنامه آلمانی در مطلب دیگری نوشته است که واشنگتن می خواهد با تحریم های نفتی خود ایران و نظام حاکم بر این کشور را به زانو درآورد، اما این سوال مطرح است که آیا وی در این راستا موفق خواهد شد؟

این روزنامه آلمانی در ادامه نوشت: قبل از اینکه دولت آمریکا اقدامات تحریمی جدید خود علیه ایران را رسما اعلام کند هشدارهایی از تهران ارسال شد.

"علیرضا تنگسیری"، فرمانده نیروهای دریایی سپاه اعلام کرد که اگر تانکرهای ایرانی دیگر نتوانند از تنگه هرمز عبور کنند ایران این تنگه مهم که یکی از مهم ترین مسیرهای تجارت نفتی در دنیا است را مسدود خواهد کرد.

تصمیم دولت ترامپ در این باره که می خواهد تمام درآمدهای نفتی ایران را متوقف کند این تصور را که واشنگتن  در نهایت برای تغییر نظام در ایران تلاش می کند را تقویت می کند.

وزیر دفاع: ترامپ امنیت بین‌المللی را با خطر جدی مواجه کرده استمصاحبه| تحلیلگر آمریکایی: اقدام ترامپ علیه ایران اقتصاد جهان را به رکود می‌برد

 کاخ سفید روز دوشنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد معافیت موقت خریداران نفت ایران از اجرای تحریم‌ها تنها 10 روز دیگر به پایان می‌رسدو تمدید نخواهد شد.

نویسنده در بخش دیگری از این مطلب تصریح کرد که آسیب های سخت برای اقتصاد ایران که وابسته به درآمدهای نفتی است با این تصمیم آمریکا البته قابل پیش بینی است. اما این سوال مطرح است که پس از آن چه می شود؟

یکی از اساتید دانشگاه اتاوا در پیامی توئیتری در این باره گفته است که رهبری در تهران نه این گونه از هم فرو خواهد پاشید و نه سیاست خارجی سختگیرانه خود را تغییر خواهد داد. همچنین به ندرت این احتمال وجود دارد که مذاکراتی درباره شرایط سختگیرانه درباره برنامه هسته ای ایران شکل گیرد.

در ادامه این مطلب آمده است که دولت ترامپ با این حال همه اعتراضات را نادیده گرفته و  به افزایش قیمت نفت در سایه این گونه اقدامات ضد ایرانی خود تن می دهد. این در حالی است که رئیس جمهور آمریکا خواستار هزینه کم برای تهیه مواد خام به منظور رفاه اقتصاد بومی خود است؛ البته بعد از بیانیه پامپئو (درباره گسترش تحریم های ضد ایرانی) قیمت نفت به شدت افزایش پیدا کرده است. در این راستا اعلام دولت آمریکا مبنی بر اینکه متحدان واشنگتن یعنی عربستان سعودی و امارات، کسری ایجاد شده در عرضه نفت را جبران خواهند کرد هم تغییری در شرایط ایجاد نمی کند.

نویسنده در ادامه با اشاره به مخالفت ترکیه با تحریم های نفتی آمریکا علیه ایران همچنین نوشت: در این شرایط همچنین مناسبات آمریکا با هند ، چین و اتحادیه اروپا هم می تواند تحت تاثیر قرار گیرد. پکن اعتراض خود به پایان طرح معافیت آمریکا برای تحریم های نفتی علیه ایران را اعلام کرده است. بخصوص آمریکا با این اقدام خود این خطر را برای خود ایجاد کرده که حتی متحدان نزدیک و تنگاتنگ آن به دنبال راه های جدیدی برای وارد کردن نفت ایران باشند. در همین راستا اروپا روی یک مکانیسم مالی موسوم به اینستکس کار می کند که به وسیله آن باید از شرکت های اروپایی در برابر تحریم های آمریکا در مناسبات تجاری با ایران حمایت شوند.

همچنین امید ترامپ برای تضعیف جمهوری اسلامی خود را به عنوان یک مغلطه و نتیجه گیری نادرست نشان می دهد. ترامپ با این اقدام خود به طرفداران مواضع سختگیرانه در قبال غرب در ایران یک استدلال دیگر در این راستا می دهد که غرب در حال حاضر قابل اعتماد نیست. به این ترتیب طرفداران موضع نرم در قبال غرب در ایران به حاشیه رفته و طرفداران اتخاذ موضع سختگیرانه در قبال غرب نفوذ بیشتری به دست می آورند.

در بخش پایانی این مطلب به تغییر فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و روی کار آمدن حسین سلامی توسط رهبر انقلاب در این سمت اشاره شده و آمده است که سلامی اکنون ارتشی قدرتمند و 125 هزار نفری را رهبری می کند.

نویسنده در ادامه به موضع سرسختانه سلامی در قبال غرب اشاره کرده و نوشت: وی همچنین دشمن آشکار اسرائیل است. وی اخیرا به بنیامین نتانیاهو توصیه کرده است که شنا کردن را یاد بگیرد چرا که به زودی هیچ انتخاب دیگری غیر از فرار در آب های مدیترانه نخواهد داشت.

انتهای پیام/  

R31356/P/S8,89,95,1128/CT10 واژه های کاربردی مرتبط دونالد ترامپ

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دونالد ترامپ دونالد ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۳۵۷۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پوتین برای آتش‌بس با اوکراین منتظر نتیجه انتخابات آمریکا است

جان بولتون مدعی شد انتخابات ریاست جمهوری نوامبر نقش کلیدی در پایان دادن به جنگ اوکراین دارد و «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه احتمالا منتظر نتایج این انتخابات است.

به گزارش مشرق هفته نامه نیوزویک نوشت: سفیر اسبق آمریکا در سازمان ملل متحد که هم چنین به عنوان مشاور امنیت ملی بین سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۱۹ در دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین آمریکاخدمت کرده، در گفت‌وگوی تلفنی با این رسانه دیدگاه خود را درباره مسیر احتمالی پایان جنگ اوکراین مطرح کرد.

وی پیش بینی کرد که نیروهای روسیه در ماه های بعد از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که احتمالا صحنه رقابت بین دونالد ترامپ جمهوری خواه و جو بایدن رئیس جمهور دموکرات آمریکا خواهد بود، به جنگ ادامه دهند.

این سیاستمدار آمریکایی در این گفت‌وگو هر گونه تهدید روسیه برای استفاده از سلاح های هسته ای را «بلوف» خواند و گفت بعید می دانم در این مقطع، استفاده روسیه از سلاح های هسته ای جدی باشد.

بولتون خطر واقعی را فقدان مهمات کافی در اوکراین و بن بست در این جنگ توصیف و اذعان کرد که اکنون نیروهای روسیه پیشرفت بیشتری داشته اند و این امر در مذاکرات، پوتین را در موضعی قوی قرار می دهد.

این مقام آمریکایی گفت: پوتین ممکن است منتظر نتایج انتخابات نوامبر و شخص پیروز در انتخابات بماند. اگر ترامپ نامزد جمهوری‌خواهان پیروز این انتخابات شود، از آنجایی که فکر می کنم پوتین بر این باور است که می تواند معامله بهتری با او داشته باشد، ممکن است خواستار آتش بس شود.

وی مدعی شد که اوکراینی ها کار برجسته ای را در غرق کردن کشتی های روسی در دریای سیاه انجام داده اند و این نشان داد که توان دفاع دریایی روسیه ضعیف است اما آزمون واقعی در جبهه زمینی جنگ است. در این جبهه اوکراین بیشتر در موضع دفاعی قرار داشته است.

بولتون در پاسخ به این پرسش که آیا پایان جنگ را در آینده نزدیک می بیند یا خیر، گفت امیدوار نیست آتش بس قبل از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برقرار شود.

مشاور پیشین امنیت ملی آمریکا درباره کمک بیشتر واشنگتن به اوکراین و مشارکت این کشور در این جنگ از اعضای کنگره خواست به عنوان اولین گام، بسته کمک به اوکراین را هر چه سریع تر امضا کنند.

این مقام آمریکایی با این حال گفت بعید می داند که موضوع کمک به اوکراین در صورت پیروزی بایدن یا ترامپ در انتخابات نوامبر تغییر کند.

دیگر خبرها

  • ترامپ؛ کسی که می‌تواند آمریکا را نابود کند
  • «بازگرداندن آمریکا» به سبک بایدن
  • پوتین برای آتش‌بس با اوکراین منتظر نتیجه انتخابات آمریکا است
  • عاقبت کسی که برای هموطنانش از ترامپ درخواست تحریم کرد+عکس
  • آنتونیو رودیگر: اجازه نمی‌دهم به خاطر مسلمان‌بودن، مورد توهین و تحقیر قرار بگیرم
  • آخرین پیش‌بینی‌ها درباره انتخابات آمریکا
  • وقتی ۱۵۰ سال قبل برداشتن حجاب اعدام داشت! / مجازات عجیب مردان چشم چران!
  • ۱۰ فکت اشتباه از جنگ جهانی دوم که بین مردم رایج هستند(+عکس)
  • این پنیر خامه‌ای خوشمزه آلمانی را در خانه فقط در ۵ دقیقه درست کنید (فیلم)
  • شکایت رودیگر از روزنامه‌نگار آلمانی به خاطر افترا