Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@03:32:29 GMT

ریاض ۳۷ تن را با ادعای تروریسم اعدام کرد

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۳۵۸۱۶

وزارت کشور عربستان سعودی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، حکم اعدام ۳۷ متهم به تلاش برای انجام اقدامات تروریستی اجرایی شد. برخی منابع خبری از شیعه بودن ۳۲ تن از اعدام‌شدگان خبر می‌دهند.

به گزارش ایسنا، به نقل از العالم، وزارت کشور عربستان در بیانیه‌ای اعلام کرد: حکم اعدام ۳۷ تن پس از متهم شدن به تروریسم به مرحله اجرا درآمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرگزاری دولتی عربستان، در این بیانیه آمده است: ۳۷ شهروند سعودی به اتهام تشکیل هسته‌های تروریستی، اخلال در امنیت عمومی و ایجاد فتنه‌های طایفه‌ای و ناامنی در کشور و آسیب زدن به صلح و امنیت اجتماعی اعدام شدند.

وزارت کشور عربستان اعلام کرد: این اعدام‌ها در مناطق ریاض، مکه مکرمه، مدینه منوره، القصیم، عسیر و منطقه الشرقیه صورت گرفته است.

فعالان شبکه‌های اجتماعی و کاربران اینترنتی عربستان سعودی می‌گویند، ۳۲ تن از اعدام‌شدگان، از شیعیان منطقه قطیف و رجال دین و طلاب علوم دینی منطقه شرقیه هستند.

حکم اعدام این افراد پس از تأیید دادگاه تجدیدنظر و دادگاه عالی صورت گرفت. اسامی اعدام‌شدگان به شرح زیر است:

۱. أحمد حسن علی آل ربیع.

۲. أحمد حسین علی العرادی.

۳. أحمد فیصل حسن آل درویش.

۴. جابر زهیر جابر المرهون.

۵. حسین حسن علی آل ربیع.

۶. حسین علی جاسم الحمیدی.

۷. حسین قاسم علی العبود.

۸. حسین محمد علی آل مسلم.

۹. حیدر محمد إبراهیم آل لیف.

۱۰. خالد حمود جویر الفراج.

۱۱. خالد عبدالکریم صالح التویجری.

۱۲. سالم عبدالله عوض العمری الحربی.

۱۳. سعید محمد سعید السکافی.

۱۴. سلمان أمین سلمان آل قریش.

۱۵. طالب مسلم سلیمان الحربی.

۱۶. طاهر مسلم سلیمان الحربی.

۱۷. عباس حجی أحمد الحسن.

۱۸. عبدالعزیز حسن علی آل سهوی.

۱۹. عبدالکریم محمد الحواج.

۲۰. عبدالله سلمان صالح آل اسریح.

۲۱. عبدالله عادل حسن العوجان.

۲۲. عبدالله هانی عبدالله آل طریف.

۲۳. عزیز مهدی عبدالله آل رافع العمری.

۲۴. علی حسین علی العاشور.

۲۵. علی حسین علی المهناء.

۲۶. فاضل حسن عبدالکریم لباد.

۲۷. مجتبی نادر عبدالله السویکت.

۲۸. محمد حسین علی العاشور.

۲۹. محمد سعید عبدرب الرسول آل خاتم.

۳۰. محمد عایض محمد النملان القحطانی.

۳۱. محمد عبدالغنی محمد عطیة.

۳۲. محمد منصور أحمد آل ناصر.

۳۳. مصطفی أحمد عبداللطیف درویش.

۳۴. منتظر علی صالح السبیتی.

۳۵. منیر عبدالله أحمد آل آدم.

۳۶. هادی یوسف رضی آل هزیم.

۳۷. یوسف عبدالله عوض العمری.

مردم شرق عربستان طی سال‌های اخیر بارها در اعتراض به اقدامات سرکوبگرانه رژیم سعودی و کشتار ده‌ها معترض در شهرهای العوامیه و قطیف تظاهرات کرده‌اند، اما هر بار با سرکوب شدید نظامیان آل‌سعود مواجه شدند.

دولت سعودی هر ساله شمار زیادی از مخالفان آل‌سعود را با هدف مقابله با آزادی بیان و به بهانه مبارزه با تروریسم به مجازات‌های سنگین و اعدام محکوم می‌کند. شیخ نمر باقر النمر، روحانی برجسته شیعیان عربستان یکی از برجسته‌ترین زندانیان سیاسی این کشور محسوب می‌شد که در سال ۱۳۹۳ به اتهام انتقاد از آل‌سعود و اقدام علیه امنیت ملی این کشور اعدام شد.

دیده‌بان حقوق بشر اواخر آگوست سال گذشته میلادی در بیانیه‌ای تلاش مقام‌های عربستان برای اعدام فعالان حقوق بشری این کشور را اقدامی «وحشتناک» توصیف کرده بود. اعدام در عربستان سعودی عموماً به‌روش گردن زدن صورت می‌پذیرد.

عربستان سعودی در سال‌های اخیر بسیاری از مخالفان خود را به بهانه‌های واهی اعدام یا زندانی کرده است؛ گستره اعدام‌ها در عربستان از شهروندان این کشور هم فراتر رفته است و شمار زیادی از اتباع دیگر کشورها را نیز شامل شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: عربستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۳۵۸۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تل آویو: عضویت دائم فلسطین در سازمان ملل پاداشی به تروریسم است

فلسطین گرچه از سوی ۲ سوم کشور‌های جهان به عنوان یک کشور مستقل پذیرفته شده است، اما کشور‌های غربی حامی رژیم صهیونیستی از به رسمیت شناختن این کشور اجتناب می‌کنند. همچنین فلسطین عضو ناظر سازمان ملل بوده و از سال ۲۰۱۲ درخواست عضویت دائمی این کشور در این نهاد مسکوت مانده است؛ موضوعی که قرار است فردا درباره آن رای گیری شود. 

به گزارش الجزیره، رژیم صهیونیستی از تلاش‌ها برای عضویت فلسطین به عنوان عضو دائم در سازمان ملل انتقاد کرد. 

بر این اساس، گیلاد اردان، نماینده دائم رژیم صهیونیستی در سازمان ملل در این باره در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نوشت: برنامه ریزی‌ها برای رای گیری در این زمینه نشان می‌دهد شورای امنیت درحال اختصاص دادن وقت خود برای ایجاد کشور تروریستی فلسطین است. این درحالی است که وقوع این اتفاق می‌تواند بزرگترین هدیه به تروریسم باشد!

در ادامه این پیام آمده است: هر کشوری که به عضویت فلسطین رای موافق دهد این امر را ثابت می‌کند که تنها سیاست خارجی را در نظر گرفته است نه مباحث امنیتی و اخلاقی را!

براساس برنامه ریزی‌های انجام شده قرار است پیشنویس عضویت دائم فلسطین در سازمان ملل روز جمعه در شورای امنیت به رای گذاشته شود. مقامات فلسطینی می‌گویند عضویت دائم فلسطین در این نهاد ضروری است تا اطمینان حاصل شود فلسطین نیز همانند دیگر کشور‌ها از حقوق برابری برخوردار است. 

گرچه مقامات آمریکایی به صراحت از وتو کردن این قطعنامه سخن نگفته اند، اما لیندا توماس گرینفیلد، نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل این اقدام را غیرسازنده خوانده است. با توجه به مواضع نزدیک میان واشنگتن و تل آویو، تقریبا بر همگان عیان گشته است که ایالات متحده اجازه عضویت دائم فلسطین در سازمان ملل را نخواهد داد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • پالس جدید برای انتقال محمد صلاح به عربستان
  • گرامیداشت روز ارتش از سوى سفارت جمهوری اسلامی ایران در ریاض
  • تل آویو: عضویت دائم فلسطین در سازمان ملل پاداشی به تروریسم است
  • ریاض و اسلام آباد در مسیر توسعه روابط همه جانبه
  • تغییر محسوس سیاست خارجی عربستان
  • (عکس) مدافع پرسپولیس عزادار شد
  • مدافع ملی‌پوش پرسپولیس عزادار شد + عکس
  • فرش قرمز پاکستان برای وعده سرمایه‌گذاری عربستان
  • مگا پروژه 22.5 میلیاردی متروی ریاض/ درهای عربستان به روی جهان باز می‌شود؟ (فیلم)
  • مگا پروژه 22.5 میلیاردی متروی ریاض/ درهای عربستان به روی جهان باز می‌شود؟