Web Analytics Made Easy - Statcounter

وحید احمدی رئیس مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور در گفت‌ و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به مهمترین اولویت انجمن های علمی در حوزه مسئولیت پذیری اجتماعی دانشگاه‌ها گفت: همان طور که می‌دانید ارتباط بین دانشگاهها و بدنه هیئت علمی از طریق انجمن‌های علمی صورت می‌گیرد و از جمله مهم‌ترین مباحث انجمن های علمی محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: طبیعتا هر عضو هیئت علمی، وظیفه علمی خود را انجام می‌دهد. در زمینه مسئولیت پذیری اجتماعی، انجمن‌های علمی می توانند نقش مسئولیت پذیری را در جامعه به خوبی ایفا کنند.

رئیس مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور با تاکید بر برگزاری کنفرانس توسط انجمن‌های علمی گفت: اگر به فعالیت انجمن‌های علمی در دنیا نگاهی بیندازید، در می‌یابید مسائلی مانند پایش و ارزیابی علمی، بر عهده این انجمن‌ها صورت می‌گیرد. حتی ما بحث برگزاری انجمن‌ها و کنفرانس را نیز به این انجمن‌ها واگذار کرده‌ایم زیرا اگر انجمن‌های علمی متصدی برگزاری مراسم باشند، این کنفرانس از اعتبار علمی برخوردار خواهد بود.

وی اضافه کرد: در حال حاضر نشریات و کنفرانس ها از لحاظ اعتبار علمی به انجمن‌ها سپرده شده‌اند. بنابراین الگویی که اکنون در دنیا وجود دارد، معمولا با تلاش انجمن‌های اسلامی ارتباط بین دانشگاه و حوزه‌های صنعت، جامعه و فرهنگ ایجاد می‌شود. به گونه ای دیگر می توان مهم ترین فعالیت انجمن های علمی، ایجاد ارتباط میان دانشگاه و جامعه است.

احمدی بیان کرد: انجمن‌های علمی باید بتوانند نشست‌های مختلفی را برگزار کرده و محافل بحث و گفت و گوهای علمی تشکیل دهند. همچنین بسیاری از ارتباطات علمی که با نهادهای خارجی برقرار می شود، توسط این انجمن هاصورت گرفته است، به عنوان مثال انجمن ریاضی ما از ارتباطات بین‌المللی خوبی برخوردار است .

وی در پایان تاکید کرد: ایجاد فرهنگ علمی و ارتباط با جامعه و صنعت، باید از طریق انجمن‌های علمی برقرار شود.

انتهای پیام/

31 / 167 وحید احمدی رئیس مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور مسئولیت پذیری اجتماعی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: وحید احمدی رئیس مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور مسئولیت پذیری اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۳۵۹۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنفرانس ملی مهارت با ۲۰۰ اثر علمی و پژوهشی در اردیبشهت برگزار می‌شود

رئیس دانشگاه فنی‌و حرفه‌ای خراسان شمالی گفت: اولین کنفرانس ملی مهارت با ۲۰۰ اثر علمی و پژوهشی از سوم لغایت چهارم اردیبهشت برگزار می‌شود.

مسعود قاضی پور شیروان در گفتگو با خبرنگار دانشجو، درخصوص کنفرانس ملی مهارت اظهار کرد: این کنفرانس که برای اولین بار به بررسی مهارت از ابعاد مختلف می‌پردازد از سوم لغایت چهارم اردیبهشت در مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیما برگزار می‌شود.

وی افزود: برگزاری سخنرانی‌های کلیدی، میزگرد‌های تخصصی و ارائه مقالات علمی و کارگاه‌های آموزشی از جمله مهم‌ترین برنامه‌های این کنفرانس است.

رئیس دانشگاه فنی‌و حرفه‌ای خراسان شمالی ادامه داد: ۱۸۷مقاله علمی به دبیرخانه کنفرانس ارسال شده است که تقریبا تمام نقش‌آفرینان حوزه مهارتی کشور در آن مشارکت داشته‌اند.

قاضی پور خاطرنشان کرد: پنج محور اصلی در این کنفرانس مورد بررسی قرار می‌گیرند که شامل حکمرانی آموزش عالی مهارتی، مهارت‌آموزی و برنامه هفتم توسعه، آینده مشاغل، نقش بخش‌های دولتی و خصوصی در آموزش فنی‌وحرفه‌ای و مطالعه تطبیقی جایگاه آموزش‌های مهارتی در ایران و جهان است.

وی افزود: در شورای سیاستگذاری و کمیته علمی کنفرانس، چندین میزگرد تخصصی با موضوعاتی نظیر  جایگاه مهارت آموزی و چالش‌های آن برگزار می‌شود و راهکار‌ها توسط متخصصان تبیین می‌شود.

دیگر خبرها

  • تلفیق صنعت و دانشگاه توسعه جامعه را رقم می زند
  • برتری نشریات دانشجویی واحد رودهن میان سایر واحد‌های دانشگاهی
  • برای استادی ادیب و فرزانه: پزشکی که عاشق نوزادان بود و ایران
  • تربیت علمی و فرهنگی دانشجویان به بهترین شکل انجام پذیرد
  • توصیه مهم رئیس جمهور به مدیران برای افزایش رضایت اجتماعی
  • کنفرانس ملی مهارت با ۲۰۰ اثر علمی و پژوهشی در اردیبشهت برگزار می‌شود
  • منظور از تاب‌آوری زنانه چیست؟
  • اسراییل مصداق بارز یک رژیم دیوانه وبی‌رحم است/مسئولیت‌پذیری تهران
  • معاون وزیر اقتصاد: به دنبال آرامش در فضای اقتصادی هستیم
  • مراغه میزبان نهمین کنفرانس زئولیت انجمن شیمی ایران