Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-23@06:25:52 GMT

آمریکا در سیاست های نفتی علیه ایران تغییر ایجاد می کند

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۳۶۰۰۵

آمریکا در سیاست های نفتی علیه ایران تغییر ایجاد می کند

هانی زاده با اشاره به دلایل مختلف که مانع از به صفر رسیدن فروش نفت ایران می شود، گفت: آمریکا در آینده ای نزدیک در سیاست های نفتی خود علیه ایران تغییر ایجاد خواهد کرد.

«حسن هانی زاده» در گفت و گو با خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری شبستان در خصوص عدم تمدید معافیت های تحریم صادراتی نفت ایران از سوی ترامپ، گفت: این اقدام آمریکا با موازین بین المللی کاملا مغایرت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

کارشناس سیاست خارجی علت مغایرت این تصمیم ترامپ با موازین بین المللی را لغو تحریم های ایران از سوی شورای امنیت سازمان ملل بعد از توافق نامه برجام عنوان کرد.

 

وی با بیان این که تیم دونالد ترامپ با توجه به شکست های متعددی که در سوریه و عراق از ایران خورده اند ناچار به تحریم ایران هستند، افزود: آن ها خشم خود را از این طریق ابراز می کنند و هدفشان این است که ایران را وادار کنند که در برابر اراده آمریکا تسلیم شود.

 

هانی زاده تاکید کرد: ایران گزینه ها و برگ های برنده بسیاری برای تقابل با آمریکا دارد و آمریکا نمی تواند صادرات نفت ایران را قطع کند.

 

 

وی به آشفتگی بازار انرژی در جهان با تحریم نفتی ایران از سوی آمریکا اشاره کرد و یادآور شد: در 2 روز گذشته به همین دلیل قیمت نفت جهانی 4 تا 5 دلار افزایش یافته است و اگر صادرات نفت ایران قطع شود قیمت جهانی گران تر می شود.

 

کارشناس سیاست خارجی همچنین به عدم موفقیت کشورهای دیگر در جایگزینی فروش نفت ایران اشاره کرد و افزود: از طرف دیگر عربستان و امارات نخواهند توانست صادرات نفت را افزایش دهند زیرا در تیر رس نیروهای انصارالله هستند. اگر تولید نفت آن ها افزایش یابد، شلیک موشک های انصارالله تاسیسات نفتی عربستان را مختل خواهد کرد.

 

هانی زاده با تاکید براین نکته که آمریکا ناچار خواهد شد در آینده نزدیک در سیاست های خودش در مورد ایران و صادرات نفت ایران تغییراتی ایجاد کند، عنوان کرد: کشورهای بزرگ صادرکننده نفت هم این روزها دچار مشکل هستند و غیبت ایران در بازار جهانی نفت امکان پذیر نخواهد بود.

 

وی یادآور شد: نفت ونزوئلا تحریم شده و لیبی هم در شرایطی است که نمی تواند نفت خود را صادر کند و شرایط به نفع آمریکا نیست. این کشور نمی تواند بازار نفت را مهار کند و ایران هم گزینه هایی دارد که به راحتی با تصمیم ترامپ مقابله خواهد کرد.

 

هانی زاده در پایان به مخالفت چین، ترکیه و عراق با تصمیم ترامپ اشاره کرد افزود: خریداران نفت ایران با تصمیمات ترامپ مخالفت می کنند و به دنبال راهی هستند تا تحریم ها را دور زده و همچنان خرید نفت کشورمان را ادامه دهند./

پایان پیام/281

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان نیمه شعبان جشن نیمه شعبان مسجد مقدس جمکران اردبیل کانون مساجد سپاه اخبار خبرگزاری حسن هانی زاده آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۳۶۰۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اکونومیست: ایران تابوی حمله به اسرائیل را شکست

ایران، تابوی حمله به اسرائیل را شکست اما اسرائیل به تنهائی قادر به درگیری با ایران نیست.

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ستون خبر ویژه خود نوشت: نشریه اکونومیست ضمن انتشار مطلب فوق نوشت: در عملیات‌ موشکی و پهپادی ایران علیه اسرائیل شاهد همکاری دوستان و همسایگان اسرائیل بودیم. آیا همان‌گونه که جو بایدن تاکید می‌کند، اسرائیل باید خود را پیروز تلقی کند و اجازه دهد اقدام ایران بدون پاسخ بماند؟ یا باید انتقام بگیرد و خطر آتش منطقه‌ای را ایجاد کند؟ اسرائیل با دشمنان فراوان، مدت‌هاست که برای ایجاد بازدارندگی عظیم- بعضی‌ها می‌گویند نامتناسب- زمان صرف کرده است. اسرائیل در تلاش برای سرکوب حماس که حمله هفت اکتبر را انجام داد، غزه را ویران کرد. اما در این موقعیت اسرائیل باید دست نگه دارد.

ایران می‌گوید که اسرائیل با حمله به کنسولگری ایران در دمشق و در نتیجه به شهادت رسیدن هفت تن از مستشاران نظامی‌اش که بین آنها دو فرمانده ارشد هم حضور داشتند، تهران را به اقدام واکنشی فراخواند. ایران طی عملیات ۱۴ آوریل، ۱۷۰ پهپاد، ۱۲۰ موشک بالستیک و ۳۰ موشک کروز شلیک کرد. این حمله به نوعی جنگ پنهان طولانی با اسرائیل را آشکار کرد و تابوی حمله آشکار را شکست. این عملیات همچنین یک چالش برای آمریکاست. بایدن بارها به ایران و متحدانش هشدار داده است که «نکن». اما آنها، بایدن را نادیده گرفتند. در هفت اکتبر حماس عملیات علیه اسرائیل را آغاز کرد، دیگر نیروهای محور مقاومت هم به کمک آن شتافتند و اکنون ایران به آن پیوسته است.

همان‌طور که جنگ در اوکراین نشان می‌دهد، پهپادها و موشک‌ها به نفع مهاجم هستند؛ زیرا سرنگونی آنها سخت و پرهزینه است. اما با فناوری و هماهنگی می‌توان آنها را خنثی کرد. نیروهای آمریکایی، بریتانیایی و فرانسوی و به میزان کمتر اردنی‌ها و شاید سعودی‌ها کلاهک‌های جنگی ایران را رهگیری کردند. اما برخی از آنها نیز عبور کرده و خساراتی را وارد آوردند. این حمله باعث آشکار شدن برخی تهدیدها از سوی ایران علیه اسرائیل شد؛ نیروهای محور مقاومت در لبنان، یمن، عراق و سوریه نیز در برخی عملیات‌ها علیه اسرائیل مشارکت دارند. گروه‌های همسو با ایران هواپیماهای بدون سرنشین و موشک را نه‌تنها به سمت اسرائیل، بلکه به سمت عربستان و امارات هم شلیک کرده است.

تسلیحات ایران در جنگ روسیه علیه اوکراین مورد استفاده قرار گرفت. خطر امروز بسیار بیشتر شده و ایران به طرز نگران‌کننده‌ای به داشتن سلاح‌های هسته‌ای نزدیک شده است. با این حال، اسرائیل باید صبر کند. خویشتنداری می‌تواند به بهبود شکاف با آمریکا در مورد هدایت جنگ در غزه کمک کند. همچنین چنین رویکردی به مشارکت نوپا در دفاع هوائی اجازه می‌دهد تا به یک ائتلاف بزرگ‌تر و پایدارتر تبدیل شود. تحریم‌های هماهنگ، انزوای دیپلماتیک، حملات سایبری و نزدیکی اسرائیل و کشورهای عربی ممکن است در مهار ایران بهتر از حملات باشد. اگر اسرائیل عجولانه عمل کند، همسایگانش هزینه سنگینی را در جنگ منطقه‌ای گسترده‌تر متحمل خواهند شد. آمریکا و اروپا در خصومت‌ و تنش فرو می‌روند؛ قیمت نفت افزایش می‌یابد و تجارت جهانی مختل خواهد شد. ایران از آستانه هسته‌ای عبور کند. برای آمریکا ایجاد ائتلافی با هدف مهار ایران حیاتی خواهد بود. آمریکا و قدرت‌های اروپایی می‌توانند با هماهنگ کردن تحریم‌ها علیه ایران و اجازه دادن به «بازگشت» تحریم‌ها، کمپین ضدایرانی را شروع کنند. دیپلماسی با ایران، مستقیم یا غیرمستقیم، باید ادامه یابد. اگر ایران برای دستیابی به تسلیحات هسته‌ای تلاش کند، آمریکا و اسرائیل- و در حالت ایده‌آل دیگران- باید یک تهدید مدون اما معتبر ایجاد کنند.

با این حال، برای امکان‌پذیر ساختن همه اینها، اسرائیل باید جنگ غزه را با آتش‌بس موقت و تبادل اسرا و گروگان‌ها پایان دهد. هرچه حماس امید خود را برای دامن زدن به یک جنگ منطقه‌ای از دست بدهد، احتمال موافقت با چنین توافقی بیشتر می‌شود. پیشرفت به سوی تشکیل کشور فلسطین، تحت یک تشکیلات خودگردان فلسطینی اصلاح‌شده، قفل جایزه بزرگ یعنی عادی‌سازی با عربستان سعودی است. هیچ‌یک از اینها آسان یا بدون خطر نخواهد بود. اما وضعیت موجود خطر تشدید تنش در یک جنگ بی‌پایان را برجسته می‌کند. همچنین نشان می‌دهد که اسرائیل به تنهائی نمی‌تواند ایران و شبکه آن را شکست دهد. برای مقابله با آن، اسرائیل به ارتباط خود با آمریکا، اروپا و دوستان عرب در حال ظهور نیاز دارد. یک ائتلاف مطمئن‌ترین راه برای پایان دادن به درگیری همیشگی با فلسطینی‌ها و مهار ایران است.

دیگر خبرها

  • پولیتیکو: ۳ دولت اخیر آمریکا در مقابل ایران ناکام شدند
  • اتحادیه اروپا تحریم‌های جدید علیه ایران اعمال می‌کند
  • سیاست تحریم‌ شکسته خورده است/رژیم صهیونیستی تهدیدی برای تمام منطقه است
  • بازگشت تحریم‌های نفتی آمریکا علیه صنعت نفت ونزوئلا
  • تصویب تحریم‌های نفتی جدید ایران در کنگره آمریکا
  • فایننشال تایمز: ایرانی‌ها در دور زدن تحریم‌ها استاد شده اند | چرا بایدن علاقه ای به افزایش تحریم نفتی ایران ندارد؟
  • اکونومیست: ایران تابوی حمله به اسرائیل را شکست
  • عملیات ایران نبوغ‌آمیز بود/ ایران مانند شیر است و اسرائیل مثل یک «سگ چلاق» / نتانیاهو معادل هیتلر است/ آمریکا در آستانه جنگ داخلی قرار دارد
  • صادرات نفت ایران به بالاترین رکورد ۶ ساله صعود کرد
  • امیرعبداللهیان: قضاوت ما بر مبنای رفتار کاخ سفید است/ ریزپرنده‎‌های اصفهان درحد اسباب‌بازی بودند