Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-03-29@08:28:58 GMT

طرز تهیه آش گوجه سبز

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۳۶۰۷۵

طرز تهیه آش گوجه سبز

مواد مورد نیاز:

گوجه سبز: ۱ کیلوگرم
برنج (خیس شد ۹: ۲۰۰ گرم
گوشت چرخ کرده: ۲۵۰ گرم
لپه (خیس شده): ۷۵ گرم
لوبیا قرمز (خیس شده): ۷۵ گرم
پیاز (خلالی خرد شده): ۲ عدد
سبزی آش (خرد شده): ۱ کیلوگرم
نمک و فلفل قرمز: به میزان لازم
نعنا خشک: ۲ قاشق سوپ خوری
روغن مایع: به میزان لازم


روش پخت:

۱. لوبیا قرمز را داخل قابلمه‌ای حاوی مقداری آب روی حرارت ملایم قرار دهید تا نیم پز شود، بعد لپه را به آن افزوده و به مدت ۳۰ دقیقه بپزید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سپس برنج، گوشت چرخ کرده (از قبل با مقداری روغن، سیر و کمی پیاز تفت دهید)، سبزی آش (مخلوطی از تره، جعفری، نعنا و گشنیز)، نمک و فلفل قرمز را به آن اضافه کنید و بگذارید تا برنج نیم پز شود.

۲. گوجه سبز را به مواد اضافه کرده و به پخت ادامه دهید.

۳. تابه‌ای را روی حرارت قرار دهید و پیاز را به همراه مقداری روغن درون آن تفت دهید تا سبک شود. سپس آن را به همراه نعنا خشک به مواد بیفزایید و بگذارید تا جا بیفتد و همه مواد پخته شود.

۴. آش آماده شده را درون ظرفی بریزید و با نعنا داغ و پیاز داغ تزیین و سرو کنید.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: آشپزی آش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۳۶۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۲۶ بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در رودان صورت گرفت

ایسنا/هرمزگان رئیس شبکه بهداشت و درمان رودان از ۴۲۶ مورد بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در این شهرستان خبر داد.

عباس علیمراد در گفت و گو با خبرنگار ایسنا در هرمزگان، اظهار کرد: طی تعطیلات نوروزی تا کنون و در بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی شهرستان ۳۵۰ کیلوگرم مواد غذایی فاسد و تاریخ گذشته توسط بازرسان ضبط و از سطح عرضه جمع‌آوری شده است.

وی افزود: علاوه بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در این مدت ۳۵ مورد بازدید از اماکن عمومی و بین راهی، نماز خانه‌ها، مراکز حساس و مراکز اقامتی نیز انجام شده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان رودان بیان کرد: با توجه به بیماری‌های منتقله از آب و غذا، ۱۰ تیم از کارشناسان سلامت محیط از اول نوروز تاکنون ۲۲۸ مورد کلرسنجی آب شرب شهری و روستایی، ۵۰۷ مورد سنجش مواد غذایی با دستگاه‌های پرتابل، ۴ مورد نمونه برداری مواد غذایی و ۵ مورد نمونه برداری میکروبی آب شرب را انجام داده‌اند.

علیمراد در پایان تصریح کرد: همشهریان می‌خواهیم تا در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی، مراتب را از طریق سامانه ۱۹۰، بصورت ۲۴ ساعته اطلاع دهند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • طرز تهیه کوکو مکزیکی
  • طرز تهیه کله کنجی شیرینی سنتی ایلام
  • ۴۲۶ بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در رودان صورت گرفت
  • یک سال از فرمان طالبان درباره ممنوعیت کشت خشخاش می‌گذرد/ ۷ کیلوگرم گوجه ۳۰ سنت، هر کیلوگرم تریاک حدود ۳۶۰ دلار
  • چرا ایرانیان بدترین روش برای پخت غذا را دارند؟
  • چرا ایرانیان بدترین روش پخت غذا را دارند؟
  • طرز تهیه زولبیا و بامیه به روش قنادی در خانه مشابه قنادی
  • خواص بی نظیر و معجزه های برگ سیر!
  • چرا ایرانیان بدترین روش برای پخت غذا را دارتد؟
  • کشف و معدوم سازی ۱۸۰ کیلوگرم روغن ضایعاتی در روداب