Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ رسول خوروش، پیشکسوت باشگاه سپاهان، درباره بازی حساس این تیم با پرسپولیس به خبرنگار برنا گفت: تیم فوتبال پرسپولیس به لحاظ روحی و روانی با توجه به شکست الهلال در وضعیت خوبی به سر نمی‌برد و همچنین به لحاظ جسمی نیز بازیکنان این تیم خسته هستند و در آن سوی میدان بازیکنان سپاهان با استراحت کافی جمعه بازی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این دیدار روی بازیکنان پرسپولیس فشار بسیار زیادی وجود دارد در حالی که چنین فشاری روی بازیکنان سپاهان نیست، ضمن اینکه سپاهان در تهران هرگز مقابل پرسپولیس تیم دست و پا بسته‌ای نبوده است. بنده به یاد دارم در سال 92 پرسپولیس چند سال بود که جام نگرفته بود و ما فینال جام حذفی را مقابل این تیم در استادیوم آزادی داشتیم. باتوجه به خداحافظی مهدی مهدوی‌کیا فدراسیون فوتبال هم می‌خواست پرسپولیس قهرمان شود اما ما در آن بازی در حالی که 10 نفره بودیم پرسپولیس را شکست دادیم و مقابل 100 هزار هوادار قهرمان شدیم.

سرپرست اسبق سپاهان درباره پیش بینی‌اش از نتیجه بازی اظهار کرد: این بازی را به هیچ عنوان نمی‌توان پیش‌بینی کرد، این بازی تعیین کننده است و برد و مساوی سپاهان که احتمالش هم زیاد است می‌تواند قهرمانی لیگ را دستخوش تغییراتی کند و در صورت برد پرسپولیس هم این تیم تا حدود زیادی قهرمانی خود را در لیگ مسجل خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: خبرگزاری برنا پرسپولیس و سپاهان بازیکنان پرسپولیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۳۶۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیم اوسمار بهتر از تیم یحیی بازی می‌کند/ با احترام به بیرانوند، حق رفیعی است فیکس پرسپولیس باشد

آفتاب‌‌نیوز :

مرتضی فنونی‌زاده بازیکن اسبق تیم پرسپولیس ، درباره شرایط این روز‌های تیم پرسپولیس و اوج‌گیری این تیم در نیم فصل دوم با مربی برزیلی واردش اظهار داشت: شاید کمتر کسی باور می‌کرد که اوسمار ویرا بتواند با این قدرت در پرسپولیس کار کند و تیمش را بالا ببرد، اما این اتفاق افتاد. به نظر من پرسپولیس اوسمار ویرا به مراتب بهتر از نیم فصل اول بازی می‌کند که هدایت آن برعهده یحیی گل محمدی بود. این تیم بالای ۵۰۰ پاس در دو بازی آخر خود داد که نشان دهنده مالکیت توپ و برتری پرسپولیس بود. اوسمار شناخت بسیار خوبی از تیمش، بازیکنان پرسپولیس و فوتبال ایران داشت و حالا از این تجربه به خوبی استفاده کرده و مقابل حریفان با ارائه یک فوتبال تهاجمی و تماشاگرپسند برنده می‌شود و امتیازات را جمع می‌کند.

وی ادامه داد: من به یکی از دوستان رسانه‌ای شما هم گفتم که سبک بازی پرسپولیس شبیه منچسترسیتی است و هر تماشاگری از دیدن بازی این تیم لذت می‌برد. تیم پرسپولیس بازیکنانی دارد که تکنیک بالایی دارند و به خوبی در زمین یکدیگر را پیدا می‌کنند. داشتن این مهره‌های اسمی‌و تکنیکی به اوسمار و دستیارانش کمک کرده که تاکتیک‌های تهاجمی خود را در زمین پیاده کرده و دیکته کنند. من فکر نمی‌کنم این پرسپولیس اگر خودش باشد و همیشه مثل بازی با صنعت نفت آبادان بازی کند، حریفی در ادامه لیگ داشته باشد.

پیشکسوت پرسپولیس ضمن تعریف از دو مدافع چپ و راست این تیم افزود: یکی از دلایل بازی تهاجمی و مالکانه پرسپولیس، بالا بازی کردن دانیال اسماعیلی فر و عبدالکریم حسن بوده است. دو مدافعی که بسیار انرژیک، رونده و باهوش هستند و نه در دفاع به مهاجمی باج می‌دهند و نه کم می‌آورند. شما می‌بینید از ابتدا تا انتهای مسابقه دانیال اسماعیلی فر از سمت راست و عبدالکریم حسن از سمت چپ به زمین حریف نفوذ می‌کنند. به نظر من این دو از فوروارد‌ها هم بیشتر حمله می‌کنند و این نقطه قوت تیم پرسپولیس است.

وی در ادامه به تمجید از سروش رفیعی پرداخت و اظهار داشت: سروش رفیعی یک رهبر برای خط میانی پرسپولیس است. نبض بازی تیم در دست سروش رفیعی است که حالا در اوج پختگی قرار دارد. ظاهرا اوسمار ویرا نیز به نسبت یحیی گل محمدی هم اعتماد بیشتری به سروش دارد و هم به او آزادی عمل داده است. سروش با شماره ۷ بازی می‌کند که زمانی علی پروین بازی می‌کرد. من کنار علی آقا بازی کردم و می‌دانم واقعا نمی‌توان هیچ فوتبالیستی را با آقای پروین مقایسه کرد، اما سروش رفیعی هم نشان داده لایق پوشیدن پیراهن شماره ۷ پرسپولیس است. او گرچه سن اش بالا رفته، اما به نظر من هنوز هم می‌تواند به تیم ملی کمک کند، چون فوتبالش پخته‌تر شده و در کنار تکنیک بالا و بازیسازی از انجام امور دفاعی نیز غافل نیست.

از مدافع اسبق پرسپولیس در دهه ۶۰ در مورد عملکرد گئورگی گولسیانی و محمدحسین کنعانی زادگان در مرکز خط دفاع این تیم پرسیدیم که پاسخ داد: در اینکه گولسیانی و کنعانی زادگان کم اشتباه و خوب ظاهر شده اند شکی نیست، اما در این میان دو مدافع کناری پرسپولیس هم همان طور که اشاره کرده به موفقیت خط دفاع پرسپولیس و کم گل خوردن تیم کمک کرده اند. البته بازی با سپاهان اصفهان می‌تواند عیار این دو مدافع میانی پرسپولیس را بیشتر مشخص کند. به نظر من شهریار مغانلو در حال حاضر بهترین مهاجم نوک فوتبال ایران است و گولسیانی و کنعانی زادگان باید بتوانند او را مهار کنند. با این وجود خط دفاع پرسپولیس با خوردن فقط ۱۳ گل در حال حاضر بهترین خط دفاع لیگ است و این می‌تواند نقطه قوت بچه‌ها باشد. این تیم نباید در دیدار‌های آینده به راحتی گل بخورد و همین قوی بودن و استحکام خط دفاع کمک می‌کند برنده لیگ شوند.

وی همچنین ادامه داد: هرچند قرار است پرسپولیس ابتدا در جام حذفی برابر آلومینیوم اراک بازی کند، ولی بازی با سپاهان شاه کلید قهرمانی پرسپولیس و یک مسابقه ۶ امتیازی است. دیداری که می‌تواند سرنوشت قهرمانی را تعیین کند. پرسپولیس بازی رفت را در اصفهان واگذار کرد و حالا بهترین فرصت است که در استادیوم آزادی این رقیب دیرینه را شکست دهد. البته سپاهان اصفهان هم چراغ خاموش جلو آمده است. این تیم ملوان را در انزلی شکست داد که پرسپولیس و استقلال نتوانسته بودند و مهره‌های اسمی‌و خوبی دارد که می‌توانند هر تیمی را اذیت کنند. امیدوارم پرسپولیس در تهران بتواند سپاهان را شکست دهد.

مدافع پیشین پرسپولیس به دیدار حذفی برابر آلومینیوم اراک اشاره کرد و خاطرنشان کرد: جام حذفی راه میان بر برای قهرمانی و رفتن به آسیاست. شما با ۵ بازی می‌توانید قهرمان شوید و بنابراین بهتر است پرسپولیس با همه قدرت و استفاده از تمام بازیکنان برابر آلومینیوم به میدان برود. آلومینیوم تیمی سخت‌کوش است که در اراک به تیمی باج نمی‌دهد، اما شکست ناپذیر نیست. پرسپولیس می‌تواند در اراک آلومینیوم را شکست دهد و راه خود را برای رسیدن به عنوان قهرمانی جام حذفی هموار کند.

مرتضی فنونی زاده در پایان از امیررضا رفیعی نیز تعریف کرد و گفت: من علیرضا بیرانوند را دوست دارم و خودش هم این موضوع را خوب می‌داند، اما اینجا باید انصاف را رعایت کرد. به نظرم حتی اگر بیرانوند خوب شود و برگردد تا زمانی که امیررضا رفیعی کلین شیت می‌کند با احترام به علیرضا بیرانوند، باید این گلر جوان فیکس باشد. او در ۴ بازی که در غیاب بیرانوند بازی کرده موفق شده است که کلین شیت کند. شما در سپاهان هم می‌بینید که وقتی پیام نیازمند ملی پوش چند بازی اشتباه کرد و گل‌های بدی خورد، نیما میرزازاد درون دروازه تیم اصفهانی قرار گرفت. امیررضا رفیعی هم در پرسپولیس و لیگ برتر ثابت کرده است شایسته فیکس بازی کردن است و امیدوارم اوسمار ویرا حق او را در بازی‌های بعدی هم بدهد. جوانی او نباید باعث نیمکت نشینی مطلق امیررضا رفیعی شود. او دروازه بانی است که آینده را دارد و با همین فرمان مطمئن هستم به زودی می‌تواند به تیم ملی هم دعوت شود و شانه به شانه بزرگان تمرین و رقابت کند. البته علیرضا بیرانوند هم برای پرسپولیس یک قهرمان است و ما پرسپولیسی‌ها خوشحالیم که دو دروازه بان سرحال و آماده در اختیار داریم.

منبع: خبر ورزشی

دیگر خبرها

  • پرسپولیس با شکست سپاهان قهرمان لیگ برتر می‌شود
  • بازیکن پیشین پرسپولیس: سرخپوشان با شکست سپاهان قهرمان لیگ برتر می شود
  • یوسفی: پرسپولیس با شکست سپاهان قهرمان لیگ برتر می‌شود
  • آخرین وضعیت مصدومان سپاهان؛ رضا اسدی و فرشاد احمدزاده به پرسپولیس می‌رسند
  • اعلام وضعیت 4 ستاره سپاهان برای پرسپولیس
  • تیم اوسمار بهتر از تیم یحیی بازی می‌کند/ با احترام به بیرانوند، حق رفیعی است فیکس پرسپولیس باشد
  • جمشیدیان: رضا فتاحی سرمربی بود، سپاهان بهتر نتیجه می‌گرفت!
  • وضعیت رامین رضاییان برای بازی مقابل پرسپولیس مشخص شد
  • آمار موفق مهاجم ملوان مقابل تیم های مدعی لیگ برتر
  • نساجی و موقعیتی کلیدی برای تعیین قهرمان!