Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محسن قرائتی شامگاه سه شنبه در جمع فرهنگیان همدان با ابراز خرسندی از حضور در جمع معلمان، اساتید، کارکنان و دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان همدان، خطاب به حاضران عنوان کرد: معلمی شغل خداست و خداوند بزرگ، معلمی بی همتاست لذا شما باید قدر خودتان را بدانید و با تمام توان به دنبال کسب مهارت‌های لازم برای حرفه معلمی باشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه به دنبال مهارت شغل می‌آید؛ پول می‌آید؛ ازدواج می‌آید؛ بچه می‌آید؛ مسکن هم می‌آید، گفت: باید به دنبال کسب مهارت رفت.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور تجدید نظر در محتوای کتب درسی آموزش و پرورش و حوزه و دانشگاه را خواستار و یادآور شد: مطالبی در بعضی از کتاب‌ها وجود دارد که به درد جایی نمی‌خورد و باید بیشتر به مباحث کاربردی پرداخته شود تا مشکلی را حل و نیاز جوانان را برطرف کند.

ریل گذاری مناسبی توسط آموزش و پرورش در دانشگاه فرهنگیان انجام شده اما کافی نیست و باید تقویت شود حجت الاسلام قرائتی گفت: ریل گذاری مناسبی توسط آموزش و پرورش در دانشگاه فرهنگیان انجام شده اما کافی نیست و باید تقویت شود.

وی معلم را یک هنرمند توصیف و عنوان کرد: حرکات بدن و تناسب آن با گفتمان یک معلم، وضعیت ظاهری شامل پوشش و لباس، روان صحبت کردن، وقت شناسی، دلسوز بودن و بسیاری از موارد دیگر را برای یک معلم ضروری می دانم و باید قالب‌هایی که به درد نمی‌خورند؛ شکسته شود و جای آنها به موارد کاربردی داده شود.

وی توجه به مطالعه و ضرورت افزایش سرانه آن بین معلمان را مورد تاکید قرار داد و با استناد به آیات و روایات، شرح مفصلی از آن ارائه داد.

وی بر انس با قرآن تاکید و یادآور شد: هر چیزی که خدا خلق کرده در جای خودش نمره ۲۰ می‌گیرد اما اگر از جای خودش خارج شود کاربردش تغییر می‌کند و امکان دارد دیگر قابلیت قبل را نداشته باشد.

تلاش برای افزایش مهارت‌های مورد نیاز زندگی

حجت الاسلام قرائتی تلاش برای افزایش مهارت‌های مورد نیاز زندگی و معلمی، جدی گرفتن تعلیمات قرآنی، بروز بودن و مطالعه مستمر و استفاده از اوقات فراغت را نیز مورد تاکید قرار داد.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان همدان نیز در این مراسم ضمن خیر مقدم و تبریک ایام، برگزاری برنامه‌های این چنینی را عامل وحدت و نزدیک شدن دل‌ها دانست و بر برگزاری سه شنبه‌های مهدوی تاکید کرد.

علیرضا علی صوفی حجت الاسلام قرائتی را یک معلم واقعی و نمونه برشمرد و به نقل از شهید مطهری افزود: چنانچه علما را به سه دسته تقسیم و در شرح آنها سخن به میان آوریم؛ دسته اول آنهایی هستند که علم را کسب می‌کنند و همانند ضبط صوت ارائه می‌دهند؛ دسته دوم، علم و دانش کسب شده خود را همانند پیله به دور خود می تنند و در نهایت گرفتار آن می‌شوند و دسته سوم که حاج آقا قرائتی هم شامل آنها می‌شود؛ علم را کسب کرده و با هنرمندی در اختیار مخاطبان خود قرار می‌دهند.

علی صوفی، شیوا و فصیح سخن گفتن حجت الاسلام قرائتی را الگوی مناسبی برای نو معلمان ذکر و عنوان کرد: کلاس درس وی روحیه پرسشگری، قوه تعقل و تفکر را در مخاطب تقویت می‌کند و تکیه و بهره مندی از قرآن و عترت ویژگی این معلم است که از ابتدا معلم بوده و معلم هم باقی ماند.

کد خبر 4598756

منبع: مهر

کلیدواژه: محسن قرائتی ستاد اقامه نماز کشور معلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۳۶۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنگ سلامت در مدارس کهگیلویه و بویراحمد نواخته شد

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از کهگیلویه و بویراحمد، محمد جمالی، سرپرست اداره کل آموزش وپرورش استان کهگیلویه و بویراحمد در مراسم نمادین نواخته شدن زنگ سلامت در دبستان شهید پرهیزگار مادوان گفت: هفته سلامت فرصت مناسبی برای بیان اهمیت و جایگاه بسیار مهم سلامت و بهداشت در راستای تامین سلامت کودکان و نوجوانان است.

وی افزود: ارتقاء سطح سلامت دانش‌آموزان سرمایه‌گذاری مهمی برای نسل‌های آینده است که در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیز به آن توجه ویژه‌ای شده است.

جمالی آرند اظهار کرد: آموزش و پرورش به دلیل اینکه جامعه بزرگ دانش‌آموزی را در اختیار دارد می‌تواند در حوزه سلامت بسیار اثر گذار باشد.

سرپرست اداره کل آموزش وپرورش استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تاکید ویژه‌ای بر روی موضوع سلامت دانش آموزان در دو بخش جسمی و روحی شده است، خاطرنشان کرد: بر اساس این سند باید در مدارس به دنبال تربیت نسلی باشیم که با فراگیری اصول مختلف بهداشتی و سلامتی در مسیر توسعه کشور گام بردارند.

جمالی آرند تصریح کرد: آمادگی داریم با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی، برنامه‌ها و مراقبت‌های بهداشتی حوزه سلامت را در جامعه دانش‌آموزی عملیاتی و ترویج دهد.

خبرنگار: سعیده صداقت نژاد

انتهای خبر/

کد خبر: 1227943 برچسب‌ها مدارس

دیگر خبرها

  • زجر خلاقیت زیر زنجیر کتاب‌های درسی
  • افزایش تک ماده كمكی به آموزش‌وپرورش نخواهد کرد
  • اجرای هفته معلم با محوریت معرفی اندیشه‌های شهید مطهری
  • شماره تلفن بهترین معلم خصوصی اول دبستان
  • نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش به‌زودی اعلام می‌شود
  • اعلام نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش به‌زودی
  • زنگ سلامت در مدارس کهگیلویه و بویراحمد نواخته شد
  • احداث ۲۱۶ مدرسه در مناطق محروم لرستان
  • انتصاب مدیرکل جدید آموزش و پرورش لرستان
  • معرفی مدیرکل جدید آموزش و پرورش لرستان