Web Analytics Made Easy - Statcounter

چابهار- ایرنا- مدیر مالاریا مدیترانه شرقی گفت: بر اساس تعهد ایران به سازمان بهداشت جهانی، موارد مبتلا به مالاریا باید تا سال 2020 به صفر برسد.

به گزارش ایرنا، قاسم زمانی سه شنبه شب در کارگاه 2 روزه پیشگیری از برقراری زنجیره انتقال محلی و آماده سازی برای دریافت گواهی حذف مالاریا در ایران در چابهار، اظهار داشت: بر اساس این برنامه 21 کشور در دنیا این تعهد را به سازمان بهداشت جهانی داده‌اند که تا سال 2020 به این هدف مهم دست پیدا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: رسیدن ایران به حذف مالاریا مشارکت این کشور در اهداف توسعه پایدار جهان است.
مدیر مالاریا مدیترانه شرقی گفت:این کارگاه برای مدیران و کارشناسان بیماری دانشگاه های مالاریا خیز کشور از جمله ایرانشهر، زاهدان، کرمان، اهواز، بم، جیرفت، بوشهر، هرمزگان، شیراز و فسا در چابهار برگزار شد.
وی افزود: تا کنون 11 کشور از جمله ایران برنامه حذف بیماری مالاریا را با موفقیت در پیش گرفته اند.
زمانی با بیان اینکه هر کشوری برای حذف باید شرایط سیاسی، نیروی انسانی و بودجه لازم را داشته باشد، خاطرنشان کرد: همه این شرایط از جمله نیروی انسانی برای ایران فراهم است.
وی ادامه داد: اگر ایران موفق شود بیماری مالاریا را حذف کند موفقیتی بزرگ در منطقه مدیترانه شرقی به دست آورده است،
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر نیز گفت: بیماری مالاریا مهمترین بیماری انگلی ایران بوده و بیشتر موارد مالاریا در کشور در استان سیستان و بلوچستان و حوزه دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر است.
فرهاد دادگر افزود: هدف از برگزاری این کارگاه در آستانه روز جهانی مالاریا و به ‌منظور یادآوری، مرور نظام مراقبت برای مدیران گروه و کارشناسان بیماری های دانشگاه های مالاریاخیز کشور است.
وی ادامه داد: هدف جمهوری اسلامی ایران حذف بیماری مالاریا تا سال 1400 و دریافت گواهی حذف از سازمان بهداشت جهانی است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر از جمله مهمترین این برنامه ها را کنترل ناقلین، بیماریابی، آموزش به مردم، کشف به موقع موارد و درمان بلافاصله آنها عنوان کرد.
وی بیان کرد: دلیل موفقیت دانشگاه ایرانشهر در شهرستان چابهار که پایتخت مالاریا کشور است را می توان انجام دقیق و منظم تمامی برنامه های فوق با جدیت در سال های گذشته عنوان کرد.
3043**3213

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي بهداشت و درمان مالاريا چابهار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۳۶۲۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصرف نمک و شکر در کشور چند برابر استاندارد جهانی است

معاون بهداشت وزارت بهداشت با بیان اینکه مصرف نمک و شکر در ایران چند برابر استاندارد جهانی است، بر ضرورت کاهش مصرف آن تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از وبدا، حسین فرشیدی اظهار کرد: مصرف شکر در ایران ۳.۵ برابر نرخ جهانی و مصرف نمک چهار برابر جهان است که باید این روند اصلاح شود، با یک اندیشه، ذهن و فکر مثبت می‌توانیم حال خوب بسازیم، همچنین داشتن تغذیه و فعالیت بدنی مناسب و مصرف انرژی ناشی از آن و دوری از استرس می‌تواند سلامت ما را تضمین کند.

وی با اشاره به این که مردم وزارت بهداشت را با دارو، درمان و بیمارستان می‌شناسند، افزود: در حوزه بهداشت به دنبال افراد سالم هستیم که بیمار نشوند و لازم است بدانیم اجرای برنامه‌هایی که می‌تواند افراد را سالم نگاه دارد، سخت است.

معاون بهداشت وزارت بهداشت با اشاره به بعضی عادت‌های نادرست غذایی و مضرات آن گفت: مصرف شکر و نمک بیشتر از استاندارد جهانی است که باید این روند اصلاح شود.

وی با بیان اینکه در یک دهه گذشته و به ویژه در دو سال اخیر اقداماتی برای اصلاح مصرف قند و نمک با برنامه‌های فرهنگی انجام شده است، خاطرنشان کرد: ترویج استفاده از نان کامل یعنی نان سبوس‌دار در دستور کار قرار دارد، این نان، دیابت، سرطان و فشار خون را کاهش می‌دهد، همچنین اکنون ۱۸۰۰ نانوایی در کشور نان کامل طبخ می‌کنند و امیدواریم استفاده از این نان ترویج بیشتری پیدا کند.

کد خبر 746535

دیگر خبرها

  • هشدار سازمان بهداشت جهانی در مورد اپیدمی جدید/ آیا ویروس جدید جای نگرانی دارد؟
  • افزایش ظرفیت پیش بیمارستانی سازمان اورژانس ایران با اهدای ۴۰ دستگاه دفیبریلاتور
  • افزایش ظرفیت‌های پیش بیمارستانی سازمان اورژانس ایران با اهدای ۴۰ دستگاه دفیبریلاتور
  • اهدای ۴۰ دستگاه شوک الکتریکی قلب به سازمان اورژانس ایران
  • افزایش ظرفیت‌های پیش بیمارستانی سازمان اورژانس ایران با اهدای 40 دستگاه دفیبریلاتور
  • کشف ۲۸۳ پیکر در گور جمعی در محوطه مرکز درمانی ناصر در غزه
  • تب دنگی جان بیش از هزارو ۶۰۰ برزیلی را گرفت
  • مصرف نمک و شکر در کشور چند برابر استاندارد جهانی است
  • درمان هپاتیت سی رایگان شد
  • درمان هپاتیت سی رایگان شد/ تخمین وجود ۲۰۰۰۰۰ بیمار در ایران