Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - کرمانشاه- ايرنا- رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي کرمانشاه گفت: تا پايان سال 98 ديگر کرمانشاه جز چند استان اول بيکار کشور نخواهد بود و با ادامه روند فعلي نرخ بيکاري آن کاهش ملموسي خواهد يافت.

حبيب الله وفايي روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: درباره نرخ بيکاري و اشتغالزايي استان کرمانشاه اتفاقات خوبي در سال 98 مي‌افتد زيرا منابع خوبي براي آن تجهيز شده و هدفمندتر از سال 97 مصرف مي‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او با اشاره به افزايش يک دهم درصدي ميانگين نرخ بيکاري کشور در سال 97 گفت: در همين سال نرخ بيکاري استان کرمانشاه 2.5 درصد کاهش پيدا کرد بنابراين تنها نبايد به قرار داشتن کرمانشاه در رتبه اول جدول بيکاري توجه کرد بلکه سير نزولي آن مهمتر است.
براساس گزارش مرکز آمار ايران، نرخ بيکاري کرمانشاه در پايان سال گذشته 18.7 درصد بوده که نشانگر کاهش 2.5 درصدي نسبت به نرخ سال 96 (21.2 درصدي) است.
وفايي با بيان اينکه نرخ مشارکت اقتصادي استان هم نسبت به سال 96، 1.9 درصد افزايش يافته است، گفت: در پي تلاش‌هاي مسئولان اقتصادي استان براي مهار تورم و مبارزه با گرانفروشي و کم‌فروشي، کرمانشاه از رتبه اول گران‌ترين استان در فروردين 97 به رتبه سيزدهم کشور در اسفند همين سال رسيد که يک موفقيت بزرگ است.
به اعتقاد او `مجموعه مديران و مسئولان ارشد استان همسو و هماهنگ هستند و در روش‌ها و مدل‌هاي اقتصادي راهگشاي مشکلات استان، نظرات مشترکي دارند که اين يک نقطه قوت محسوب مي شود.
رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي کرمانشاه همچنين در باره بودجه نهايي استان در سال 98 گفت: شوراي نگهبان لايحه بودجه سال 98 را تصويب کرده اما با توجه به اجازه‌اي که به دولت و سازمان برنامه و بودجه براي اصلاح برخي رديف‌هاي آن داده شده، هنوز رقم نهايي بودجه استان کرمانشاه مشخص نيست بويژه اينکه بخشي از بودجه به افزايش سقف درآمدهاي استان مشروط شده است که بايد روشن و نهايي شود.
استان 2 ميليون نفري کرمانشاه در سال 93 نرخ بيکاري 15.7 درصد را تجربه کرد، اين نرخ در سال 94 به 17.6 درصد صعود کرد و سال بعد هم رکورد 22 درصد را ثبت کرد.
تعداد بيکاران کرمانشاه در سال 96 اندکي کاهش يافت و به «172 هزار نفر» رسيد اما نرخ بيکاري استان از 21.2 درصد پايين‌تر نيامد.
يکي از مهمترين موانع اشتغالزايي در استان، فضاي نامطلوب کسب و کار است به طوري که آخرين پايش ملي کسب و کار هم نشان مي دهد کرمانشاه در بين چهار استان آخر کشور جا گرفته است.
استان کرمانشاه پر از ظرفيت هاي بزرگ و متعدد اقتصادي و درآمدزايي است؛ از وجود 600 هزار جوان 15 تا 29 ساله و بيش از 900 هزار هکتار زمين آماده کشت با منابع آبي مناسب گرفته تا وجود معادن متعدد و ظرفيت هاي پرشمار گردشگري و داشتن چهار بازارچه و 2 گمرک رسمي در ‌مرز عراق.
کرمانشاه با وسعت حدود 25 هزار کيلومتر مربع، 1.5 درصد از مساحت کل کشور (هفدهمين استان) را به خود اختصاص داده و شامل 14 شهرستان، 31 بخش، 32 شهر، 86 دهستان است.
7444/8066
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۳۶۴۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ لیست پروژه های حمل ونقلی که در سال 1403 بودجه گرفتند+جدول

تین نیوز

برای سال ۱۴۰۳، منابع بودجه کل کشور، ۶۳۴۷ میلیارد تومان پیش بینی شده که بودجه عمرانی (تملک دارایی های سرمایه ای) از این منابع، ۴۰۰ هزار میلیارد تومان پیش بینی شده است.

به گزارش تین نیوز، از این رقم مصوب بودجه سهم بودجه وزارت راه و شهرسازی در بخش هزینه های جاری ۱۰۷۲ میلیارد و ۴۴۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، در بخش هزینه های عمرانی ۶۷ هزار و ۳۰۷ میلیارد و ۷۸۸ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و در بخش اختصاصی ۱۴۱ میلیارد و ۱۳۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان پیش بینی شده است.

در جدول اعتبار طرح های تملک دارایی های سرمایه ای دستگاه های اجرایی لایحه بودجه  سال ۱۴۰۳، جزئیات بودجه و اعتبارات پیش بینی شده برای کلیه پروژه های عمرانی ریلی، جاده ای و دریایی و هوایی کشور  که برای دستگاه های دست اندرکار شبکه حمل ونقل کشور (وزارت راه و شهرسازی، شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل، سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای و سازمان هواپیمایی کشوری، شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، شرکت سهامی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره)) آمده که به تفکیک قابل مشاهده است.

برای ملاحظه جزئیات جدول اینجا را کلیک کنید.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • اصلانیان: تیم‌های پایین جدول پیش باخته برابر پرسپولیس هستند
  • کاهش ۲ درصد نرخ بیکاری بانوان/ تسهیلات اثر گذار بودند
  • ◄ لیست پروژه های حمل ونقلی که در سال 1403 بودجه گرفتند+جدول
  • قدرت خرید کارگران در پایین‌ترین میزان قرار گرفت
  • درس استاد به شاگرد؛ ثبت مالکیت توپ ۳۲ درصدی برای بارسلونا مقابل پاری سن ژرمن
  • کاهش بیکاری در شهر‌ها بیش از روستا‌ها است
  • نگاه مثبت تشکلات کارگری و کارفرمایی به اقدامات دولت سیزدهم
  • یک فعال کارگری: قدرت خرید دستمزد کارگران به پایین ترین میزان در تاریخ شورایعالی کار رسیده است
  • جدول ۷ لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ در تلفیق بررسی شد
  • تک‌رقمی شدن نرخ بیکاری زمستانی در آذربایجان‌غربی