Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-04-24@08:19:33 GMT

تلاش آمریکا برای افزایش ظرفیت تولید متانول

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۳۶۵۲۶

تلاش آمریکا برای افزایش ظرفیت تولید متانول

شرکت آمریکایی «سلانیز» به تازگی در بیانیه ای اعلام کرد که قصد دارد ظرفیت تولید متانول را در واحد کلیر لیک واقع در ایالت تگزاس آمریکا، به یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن در سال افزایش دهد. 

این شرکت بدون انتشار جزئیات بیشتر درباره جدول زمان بندی پروژه یادشده همچنین عنوان کرد: اجرای این طرح توسعه ای قرار است به محض تایید امکان پذیری عملیاتی و دریافت تاییدیه های قانونی، کلید بخورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش پلاتس، نماینده شرکت سلانیز در پاسخ به درخواست رسانه ها برای جزئیات بیشتر، آنها را به گزارش انتشار یافته ارجاع داد. 

این واحد متانول که طرحی مشترک، به شمار می رود و حاصل همکاری سلانیز و میتسوئی در سال ۲۰۱۵ میلادی است، بخشی از تاسیسات تولید واسط های استیل کلیر لیک شرکت سلانیز محسوب می شود. تاسیسات یادشده بزرگترین در نوع خود در جهان است.
متانول به عنوان خوراک برای تولید طیف وسیعی از محصولات صنایع شیمایی به ویژه استیک اسید (acetic acid) کاربرد دارد.

 

سلانیز در ماه های اخیر اعلام کرد که برنامه دارد تولید استیک اسید خود را توسعه بخشد. این شرکت در ماه ژانویه گفته بود که در نظر دارد حجم تولیدات صنایع شیمیایی خود در ایالات متحده را تا سقف ۷۰۰ هزار تن افزایش دهد.

سلانیز پیشتر اعلام کرده بود که حجم تولید استیک اسید در کلیر لیک از رقم فعلی یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن به ۲ میلیون تن در سال افزایش می یابد. زمان تکمیل این طرح اواخر سال ۲۰۲۱ میلادی اعلام شده است. 

   

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۳۶۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت پست برق فوق توزیع شوشتر افزایش یافت

علی اسدی مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان با بیان اینکه پست برق ۱۳۲ به ۳۳ کیلوولت فرعی شوشتر که برق بخش‌های گسترده‌ای از شهرستان شوشتر و روستا‌های اطراف آن را تامین می‌کند ،گفت: این عملیات برای تامین برق پایدار، بهینه‌سازی و افزایش ظرفیت این پست برق انجام شده است.

وی با بیان اینکه طرح یاد شده با ارزش سرمایه گذاری یک هزارو ۷۶۸ میلیارد ریال انجام شده است افزود: ۲ دستگاه ترانس قدیمی موجود در پست برق هر کدام به ظرفیت ۲۷ مگاولت آمپر تعویض و ۲ دستگاه ترانس جدید به ظرفیت هرکدام ۳۰ مگاولت آمپر مونتاژ و جایگزین آنها شد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان ادامه داد: یک ترانس ۳۰ مگاولت‌آمپری موجود در پست برق نیز با یک ترانس به ظرفیت ۵۰ مگاولت آمپر تعویض شد تا ظرفیت پست فرعی شوشتر از ۱۱۴ مگاولت آمپر به ۱۴۰ مگاولت آمپر افزایش پیدا کند.

اسدی گفت: علاوه بر نوسازی ترانس‌ها و افزایش ظرفیتی که انجام شد، یک دستگاه ترانسفورماتور زمینی، تعویض رله‌های مربوطه و تکمیل سیستم حفاظتی به همراه تعویض ۲ دستگاه بریکر ۱۳۲ کیلوولت قدیمی با بریکر‌های جدید و تعویض ۶ عدد CT ۱۳۲ کیلوولت ورودی ترانس‌ها، در پست مذکور اجرایی شده است.

وی بیان کرد: احداث فونداسیون برای ترانس‌های شماره یک و ۲ جدید و نیز ترانس زمین، احداث کانال کابل، احداث عملیات ساختمانی "دوبی ۳۳ کیلوولت" در خروجی ترانس شماره چهار، از دیگر اقدامات انجام شده در پست فرعی شوشتر محسوب می‌شود.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان با بیان اینکه معاونت بهره‌برداری این شرکت تلاش می‌کند تا شبکه موجود را با بهینه‌سازی و افزایش ظرفیت برای ورود به پیک بار آماده کند توضیح داد: پیش از این نیز پست برق فوق توزیع عبدالخان در شهرستان کرخه و پست برق فرعی ماهشهر افزایش ظرفیت، و پست ذخیره گاز بهینه سازی شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • مجتمع کُک طبس با حداکثر ظرفیت تولید به فعالیت خود ادامه دهد
  • میزان ظرفیت تولید گاز به ۸۷۵ میلیون متر مکعب رسیده است
  • افزایش ۱۷ هزار مترمکعبی ظرفیت مخازن آب روستایی در همدان
  • توافق آمریکا و چین برای خرید نفت از ایران
  • ظرفیت پست برق فوق توزیع شوشتر افزایش یافت
  • تحقق شعار سال در اولویت کاری شرکت ملی صنایع مس قرار دارد/ تلاش برای سرعت بخشیدن به طرح‌های توسعه‌ای
  • خراسان رضوی یکی از استان‌های برتر کشور در تولید تخم مرغ است
  • افزایش۱۴ درصدی تولید گوشت‌مرغ در خراسان رضوی
  • تولید گوشت‌مرغ در خراسان رضوی ۱۴ درصد افزایش یافت
  • جهش تولید با افزایش تعطیلی!