Web Analytics Made Easy - Statcounter

کایو جولیو سزار موسولینی، نتیجۀ بنیتو موسولینی دیکتاتور پیشین ایتالیا و متحد آدولف هیتلر در دوران جنگ جهانی دوم، برای نمایندگی در پارلمان اروپا نامزد شده است.

به گزارش عصر ایران به نقل از یورونیوز، این افسر پیشین نیروی دریایی ایتالیا که در حال حاضر مدیر شرکتی مستقر در امارات عربی متحده است، هیچ تجربه‌ای در امور سیاسی ندارد با این وجود تاکید دارد که سیاست در تمام زندگیش الهام‌بخش کارهایش بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او که اکنون ۵۰ ساله است، نامزد حزب راست افراطی «برادران ایتالیا» (Fratelli d'Italia) در این انتخابات محسوب می‌شود.

حزب راست افراطی «برادران ایتالیا» به رهبری جورجیا ملونی که از متحدان نزدیک ماتئو سالوینی وزیر کشور ضدمهاجر ایتالیا است، بشدت بر دیدگاه‌های ملی‌گرایانه، محافظه‌کارانه و مخالفت با اتحادیه اروپا تاکید دارد.

نتیجۀ دیکتاتور پیشین ایتالیا، اولین عضو خانواده او نیست که وارد دنیای سیاست می‌شود. پیش از این الکساندرا موسولینی، عضو دیگری از خانواده بنیتو موسولینی وارد دنیای سیاست شده و از سال ۲۰۱۴ میلادی از سوی حزب «برادران ایتالیا» به عنوان نماینده در پارلمان اروپا مشغول کار است.

الکساندرا موسولینی در پارلمان اروپا

اما زمزمه‌های نامزدی کایو جولیو سزار موسولینی برای پارلمان اروپا که از سال گذشته میلادی آغاز شد، نگرانی بسیاری از سیاستمداران را در سطح اتحادیه اروپا در پی داشته؛ بویژه آنکه حزب «برادران ایتالیا» برنامه‌هایش را برای پارلمان آیندۀ اروپا، برنامه‌ای انقلابی توصیف کرده است.

این حزب اعلام کرده است که با حضور قویتر در پارلمان «همه چیز در سطح اروپا تغییر خواهد کرد» و حتی «پایتخت اروپا به شهر رم منتقل خواهد شد». این حزب در کنار معرفی برنامه‌هایش برای آینده اروپا، گوشه چشمی نیز به گذشتۀ فاشیست این کشور در دوران حکومت بنیتو موسولینی دارد.

اگرچه خانم ملونی و موسولینی به وضوع دربارۀ گرایش‌های احتمالی این حزب به فاشیسم سخنی نمی‌گویند اما آقای موسولینی بارها اعلام کرده است که از جد خود الهام می‌گیرد.

انتخابات پارلمان اروپا ۲۶ مه (۵ خرداد) برگزار خواهد شد و کایو جولیو سزار موسولینی که به «موسولینی کوچک» نیز مشهور است، در آگهی‌های تبلیغاتی، خود را نمایندۀ «تاریخ» ایتالیا می‌داند و از فونت‌های بحث‌ برانگیز مورد استفادۀ گروه‌های نئوفاشیست استفاده می‌کند.

او در جریان گفتگو با خبرنگار روزنامه ایتالیایی Il Messaggero نیز اعلام کرد به اینکه نام موسولینی دارد همیشه افتخار می‌کند، امیدوار است که رای دهندگان ارزش «برند موسولینی» را بدانند و اینکه بسیاری امیدوارند بتوانند نام «موسولینی» را روی برگه‌های رای خود بنویسند یا در شعارهای تبلیغاتی خود از آن استفاده کنند.

او حتی قرار بود در ۱۶ آوریل با همکاری حزب «برادران ایتالیا» یک سخنرانی‌ با موضوع «دکترین فاشیست» در شهر پادووا داشته باشد؛ این سخنرانی درنهایت با تلاش رسانه‌های محلی لغو شد.

در اولین ویدئویی نیز که از سوی حزب «برادران ایتالیا» برای اعلام رسمی نامزدی آقای موسولینی منتشر شد، او و خانم ملونی در کنار ساختمان «کاخ تمدن ایتالیا» (Palazzo della Civilta Italiana) در شهر رم ایستاده بودند؛ بنایی مشهور که قدمت آن به دهه ۴۰ میلادی برمی‌گردد و نماد معماری فاشیستی در این کشور است.

نامزدی او برای پارلمان اروپا در حالی اعلام شده است که ماتئو سالوینی، وزیر کشور راست افراطی و ضدمهاجر ایتالیا، به‌تازگی اعلام کرد که قصد ندارد در جشن‌های روز آزادی ایتالیا (Liberation Day) شرکت کند. این جشن‌ها در سالروز سرنگونی حکومت بنیتو موسولینی برگزار می‌شود.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: موسولینی دیکتاتور پارلمان اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۳۶۵۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

الهام حسینی به جام جهانی وزنه برداری نمی‌رود

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، با تصمیم کادر فنی تیم ملی وزنه‌برداری زنان، الهام حسینی به مسابقات جام جهانی وزنه‌برداری در پوکت تایلند اعزام نخواهد شد.

کوروش باقری با تایید این خبر گفت: حسینی در آخرین رکوردگیری که امروز انجام شد با رکورد های مورد نظر برای کسب سهمیه المپیک پاریس فاصله داشت و به همین خاطر تصمیم گرفتیم به پوکت اعزام نشود. البته حسینی بعد از آسیب دیدگی  تلاش زیادی کرد تا دوباره به اوج آمادگی برگردد اما زمان کوتاه بود و بیشتر از این هم نمی نشد او را تحت فشار سنگین تمرینات قرار داد. با این حال من به سهم خودم بابت تلاش های این وزنه‌بردار تاریخ ساز و عنوان دار تشکر می‌کنم و امیدوارم شرایط به گونه ای باشد که بتواند در مسابقات جهانی بحرین مزد زحماتش را بگیرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • الهام حسینی از لیست مسافران جام جهانی وزنه‌برداری خط خورد
  • الهام حسینی به جام جهانی وزنه برداری نمی‌رود
  • الهام حسینی المپیک را از دست داد
  • چرا «منشور اخلاقی سیاستمداران» در پارلمان ترکیه رای نیاورد؟
  • نامه بیش از یک صد نماینده پارلمان انگلیس درباره تحریم تسلیحاتی اسرائیل
  • طراحی لباس با الهام از نودل برنج (عکس)
  • خروج جریان صدر از روند سیاسی عراق/ راهبردی برای بازگشتی دوباره
  • خروج جریان صدر از روند سیاسی عراق؛ راهبردی برای بازگشتی دوباره
  • نیوزیلند، چین را به هک پارلمان متهم کرد
  • کشف ۵ جسد پناهجویان توسط گارد ساحلی تونس