Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-23@19:29:18 GMT

رونق تولید در گرو افزایش کیفیت تولید است

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۳۶۵۵۰

رونق تولید در گرو افزایش کیفیت تولید است

حیدرعلی عابدی، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ایکنا از اصفهان با اشاره به نام‌گذاری سال 98 با عنوان «رونق تولید»، اظهار کرد: نگرش مردم به تولید داخلی باید اصلاح و نسبت به کالای ایرانی دید و رویکرد خوبی ایجاد شود.
وی افزود: تولید کنندگان باید صداقت نشان دهند و جنس ایرانی را با کیفیت خوبی تولید کنند و به بازخورد آن در بین مصرف کننده هم توجه شود، مثلا در تلویزیون کالاهای مختلف تبلیغ می‌شوند، ولی هیچ گاه بازخورد مصرف کنندگان پرداخته نمی‌شود، اگر چنین فرآیندی وجود داشته باشد، تولیدکنندگان داخلی سعی می‌کنند که کیفیت کالاهایشان را افزایش بدهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به موانع تولید داخلی بیان کرد: یکی از مشکلات اساسی ما واردات است، یعنی همان جنسی که تولید کننده داخلی آن را تولید می‌کند، به صورت قاچاق وارد کشور می‌شود و این موضوع ضربه شدیدی به اقتصاد کشور می‌زند، البته با توجه به تغییر نرخ ارز، تاحدودی قاچاق کالا کاهش پیدا کرده است.
عابدی ادامه داد: مشکل دومی که در تولید داخلی وجود دارد، نگرش مردم به کالای ایرانی است، به طور مثال به دلیل اینکه برخی شرکت‌های خودروسازی داخلی، تولیدشان کیفیت خوبی نداشتند، این باعث شده تا دید خوبی به کالای ایرانی ایجاد نشود، به همین دلیل باید در این زمینه کار شود تا نگرش مردم تغیر کند، ولی اکنون کیفیت کالای ایرانی مرغوب و مطابق دلخواه مردم نیست و تولید کنندگان برای رضایت مردم تلاش نمی‌کنند، اگر این موارد رعایت شود قطعا تولید افزایش پیدا می‌کند.
وی تصریح کرد: تغیرات ارزی نقش تعین کننده‌ای در تولید دارد، زمانی که ارز گران شود واردات کاهش پیدا می‌کند و تولید داخل فرصت پیدا می‌کند. امروزه تولیدکنندگان داخل کشور از این موقعیت به عنوان یک فرصت می‌توانند استفاده کنند و جایگاه خود را در عرصه بازار داخلی افزایش دهند و کالای ایرانی را رونق ببخشند.
نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: حمایت دولت از کسب و کارهای کوچک که توانمندی لازم را ندارند می‌تواند در رونق تولید تأثیرگذار باشد به خصوص شرکت‌های دانش بنیان که باید مورد حمایت قرار بگیرند تا بتوانند رونق پیدا کنند تا به تولید داخلی رونق ببخشند.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: تولید ملی رونق تولید نماینده مجلس اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۳۶۵۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی ۵۰ رقم گندم توسط موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور

 روستایی همزمان با روز ملی گندم گفت: تنوع ژنتیکی بسیار خوبی در بین ارقام معرفی شده گندم برای سازگاری و تاب‌آوری در برابر تنش‌های خشکی، سرما، گرما، بیماری‌ها، سازگاری خصوصی، قابلیت کشت در شرایط آبیاری تکمیلی، کیفیت خوب نانوایی و پاستا و ماکارونی وجود دارد و این تنوع ژنتیکی برای پایداری تولید و افزایش کیفیت نان بسیار مناسب است.

وی اضافه کرد: از این ارقام ۲۷ رقم گندم نان زمستانه و بینابین برای مناطق سرد و معتدل، ۱۲ رقم گندم دوروم برای تولید پاستا و ماکارونی برای کشت در مناطق معتدل و گرمسیر دیم و ۱۱ رقم گندم نان بهاره برای مناطق گرمسیری بوده است.

 رئیس موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور گفت: تعداد ۳۶ رقم دارای عکس‌العمل مقاوم الی نیمه مقاوم به بیماری زنگ زرد، تعداد ۱۱ رقم عکس‌العمل نیمه مقاوم الی نیمه حساس و ۶ رقم از عکس‌العمل نیمه حساس الی حساس برخوردارند. 

روستایی اعلام کرد: با اجرای طرح جهش تولید کشاورزان با استفاده از ارقام جدید گندم و رعایت دستورالعمل‌های فنی موسسه تولید دیمزار‌ها را ۲۵ تا ۳۰ درصد افزایش دادند.

وی افزود: تنوع ارقام گندم موسسه ضمن افزایش تولید و تامین امنیت غذایی در کشور موجب افزایش کیفیت تولید نان شده است.

روستایی گفت:ارقام گندم دوروم از کیفیت بسیار مناسب برای تولید پاستا و ماکارونی برخوردارند.

وی گفت: با تلاش محققان این موسسه با معرفی ارقام جدید گندم و همکاری شرکت‌های بخش خصوصی در ۸۵ درصد مزارع دیم کشور از بذر ارقام معرفی شده موسسه استفاده می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • بیش از ۳۸ کشور هدف بازار صادراتی تولیدات خراسان شمالی هستند
  • تولید قزل آلا به ۱۱۰ هزارتن می‌رسد
  • تحقق تامین امنیت غذایی در کشور با اتکا بر تولیدات داخلی
  • «معجزه سلامتی» به نان مردم بازمی‌گردد
  • مقایسه هزینه‌های نظامی آمریکا، چین و روسیه
  • معرفی ۵۰ رقم گندم در موسسه تحقیقات کشاورزی دیم
  • باید بستر‌های مشارکت مردم در امر رونق اقتصاد و جهش تولید را فراهم آوریم
  • باید بسترهای مشارکت مردم در امر رونق اقتصاد و جهش تولید را فراهم آوریم/ از بازدید نماینده‌های مجلس از زندان‌ها استقبال می‌کنیم
  • معرفی ۵۰ رقم گندم توسط موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور
  • نظارت‌ بر نانوایی‌های زابل تشدید شود