Web Analytics Made Easy - Statcounter

همزمان با فعالیت سامانه‌های بارشی در مناطق وسیعی از کشورمان و کاهش دما، فعالیت در مناطق سیل زده برای رفع خسارات و آسیب‌ها در جریان است. تلاش‌هایی مستمر که فاز جدیدی از آن‌ها در خوزستان کلید خورده است.

به گزارش «تابناک»، آن گونه که از این استان خبر می‌رسد، با کاهش سطح آب در مناطقی از این استان، کار پاکسازی منازل و معابر در دستور کار قرار گرفته و جهادگران و مسئولان می‌کوشند تا شرایط را برای بازگشت مردم به زندگی عادی فراهم آورند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رویکردی که موجب شده از شمار اردوگاه‌های اسکان اضطراری این استان کاسته شود.

این در حالی است که در مناطق جنوبی این استان فعالیتی بسیار متفاوت در جریان است؛ تلاشی همه جانبه برای مقابله با سیلاب که موجب شده گاه مسئولان با فراخوان دادن از مردم برای ساخت و مستحکم سازی سیل بند‌ها کمک بخواهند و گاه مجبور به اتخاذ تدابیری مانند انفجار و بازکردن معبر در راه‌ها و سیل بند‌ها برای هدایت آب به مناطق دیگر و منحرف کردن آن از مسیر شهر‌ها و روستا‌ها شوند.

این خبر تکمیل می‌شود...    

منبع: تابناک

کلیدواژه: سیل بارش دما خوزستان سیل بند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۳۶۶۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده باش تیم‌های امدادی اصفهان تا روز چهارشنبه

به گزارش خبرنگار مهر، منصور شیشه فروش صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به هشدار هواشناسی اصفهان نسبت به ورود سامانه جوی به استان اظهار کرد: این سامانه بعدازظهر امروز وارد استان می‌شود و همه استان را فرا می‌گیرد.

وی گفت: این سامانه تا روز چهارشنبه در استان فعال است و در تمامی مناطق استان بارش باران، وزش تندباد، توفان لحظه‌ای و کاهش نسبی دما را به همراه دارد که شدت بارش‌های رگباری باران و تندباد در مناطق شمال شرق ومرکز استان است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه فردا صبح بارش‌های رگباری در نائین، اردستان، خوروبیابانک، ورزنه، نطنز، اصفهان، لنجان، فلاورجان، شهرضا، دهاقان، ورزنه، انارک، بادرود و چوپانان پیش بینی شده است، تصریح کرد: بر این اساس ستاد مدیریت بحران در استانداری اصفهان تشکیل و مصوبات آن به ستاد مدیریت بحران شهرستان‌ها ابلاغ شده است.

وی لزوم تقویت نیروهای عملیاتی و تجهیزات دستگاه‌های امدادی برای پیشگیری و کنترل حوادث محتمل ناشی از سیلاب، طوفان و آبگرفتگی معابر شهری و روستایی و جاده‌ها و آمادگی اداره راهداری، شهرداری‌ها، پلیس راه، جمعیت هلال احمر و … را از مصوبات ابلاغ شده اعلام کرد و ادامه داد: با توجه به پیش‌بینی وزش تندبادهای موقتی، سیلابی شدن مسیل‌ها، کاهش میدان دید لزوم استقرار تجهیزات امدادی و کنترل سیل، آماده به کار بودن ماشین‌آلات در معابر شهری و روستایی و جاده‌ها راهدارخانه‌ها و پایگاه‌های امدادی شهری و روستایی تقویت تیم‌های عملیاتی جمعیت هلال احمر در جاده‌ها با تأمین اقلام ضروری است.

شیشه‌فروش افزود: پیش‌بینی ظرفیت‌های اسکان اضطراری و پرهیز از سفرهای غیر ضروری در محورهای سیل گیر و اجرای طرح‌های کاهش خطر با استحکام بخشی به سازه‌های ناپایدار، تابلوها، داربست‌ها در برابر تندبادهای موقتی همچنین پرهیز از صعود به ارتفاعات از دیگر توصیه‌های هواشناسی در شرایط اضطرار است.

وی با اشاره به لزوم توجه به حفاظت محصولات سازه‌های کشاورزی، گلخانه‌ها، واحدهای دام و طیور، شبکه‌های آب، برق، گاز و مخابرات در برابر سیل، تندباد و گرد و خاک و بارش رگبار باران تصریح کرد: همچنین صعود به ارتفاعات و چرای دام در ارتفاعات و توقف در مسیل‌ها و ردخانه‌های فصلی ممنوع است.

کد خبر 6085101

دیگر خبرها

  • تداوم بارش باران در خوزستان
  • تداوم بارش‌ها در اکثر نقاط کشور تا فردا
  • تداوم بارش‌ها تا چهارشنبه در ارتفاعات استان
  • تداوم بارش های پراکنده و وزش باد در برخی مناطق خوزستان
  • آماده باش تیم‌های امدادی اصفهان تا روز چهارشنبه
  • شدت گرفتن بارش‌ها در کشور/ دمای هوا کاهش می‌یابد
  • هشدار هواشناسی؛ مازندران آماده سیل شود / اعلام آماده‌باش در ۲۲ شهرستان
  • وقوع بارش‌های خفیف در خوزستان تا روز دوشنبه
  • پیش بینی هواشناسی؛ تداوم رگبار و رعدوبرق در کشور/ کاهش دما در نوار شمالی
  • هشدار سیل در کرمان/ تداوم ناپایداری‌های جوی کرمان تا پایان هفته