Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-16@09:08:48 GMT

اختلافات بین شورای نظامی و نیروهای تغییر سودان

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۳۶۷۱۶

اختلافات بین شورای نظامی و نیروهای تغییر سودان

شورای نظامی و نیروهای تغییر در سودان به دلیل اختلافات شدید در زمینه مطالبات مردمی به یک مسیر برخورد قرار دارند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الجزیره، به نظر می رسد که پش از گذشته بیش از 10 روز از سقوط «عمر البشیر» رئیس جمهوری معزول سودان،  شورای نظامی انتقالی و نیروهای تغییر در سودان در سایه اختلافات شدید درباره مطالبات درزمینه حکومت مدنی به سمت «مسیر برخورد» حرکت می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در زمانی که شورای نظامی سودان به توافق سیاسی دعوت می کند و اعلام می کند که پیشنهادهای نیروهای سیاسی بررسی می شود، نیروهای آزادی و تغییر، این شورای را متهم به ممانعت از تحقق اهداف انقلاب می کند.

شورای نظامی انتقالی، بستن جاده ها و محدود کردن تردد شهروندان را محکوم و اعلام کرد: احتمال دارد ضد هزاران  معترض که خارج از وزارت دفاع تحصن می کنند و برخی از جاده ها را در خارطوم بستند، اقدامی انجام دهند.

این شورا با اشاره به اقدام جوانان در تفتیش معترضان شرکت کننده در تحصن، اعلام کرد: برخی از جوانان با تخطی آشکار قوانین، نقش پلیس و دستگاه امنیتی را ایفا می کنند که این مسئله  قابل قبول نیست.

شورای نظامی در بیانیه ای اعلام کرد: ما از سودانی ها می خواهیم تا در از بین بردن پدیده منفی که در زندگی مردم و امنیت این کشور تاثیرمی گذارد، کمک کنند و راهها را برای رسیدن سریع سرویس حمل و نقل عمومی بازکنند.

شورای نظامی و مخالفان روز یکشنبه گذشته به تهدید یکدیگر اقدام کردند، به طوری که تجمع متخصصان حرفه ای که برگزارکننده اصلی اعتراض هستند، مذاکره با این شورا را به حالت تعلیق درآورند.

 

در همین حال، نیروهای تغییر اصرار دارند تا قدرت به سرعت به مردم منتقل شود و اعلام کردند که حرکت های مردمی در پیچ خطرناکی قرار داد، زیرا این شورا درصدد است تا از چهره های نظام پیشین استفاده کند.

این نیروها در بیانیه ای اعلام کرد: کمیته سیاسی در شورای نظامی به ریاست «عمر زین العابدین» و عضویت «الطیب بابکر» به طور آشکار در مقابل اهداف انقلاب ایستادند. این اقدام را با طرح فرآیند انتقالی با حضور شخصیت های نظام پیشین امجام می دهد.

در این بیانیه آمده است: ملت سودان و نیروهای سیاسی هرگز نمی پذیرند که شخصیت های نظام پیشین به عنوان بخشی از فرآیند تغییر در این کشور باشند.

پایان پیام/44

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان نیمه شعبان جشن نیمه شعبان کانون مساجد مسجد مقدس جمکران روز ارتش خسارت سیل اخبار اردبیل شورای نظامی انتقال سیاسی سودان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۳۶۷۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ هلی‌برن نیروهای نظامی بر روی کشتی میلیارد اسرائیلی

فیلم هلی برن نیروهای نظامی بر روی کشتی میلیارد اسرائیلی را مشاهده کنید.

دریافت 2 MB

دیگر خبرها

  • عملیات وعده صادق معادلات سیاسی و نظامی را تغییر داد
  • پاتروشف خواستار خویشتنداری اسرائیل شد
  • کشته‌شدن ۹ غیرنظامی در درگیری‌های سودان
  • (تصاویر) بحران پناهندگان در سودان جنوبی
  • نیروهای مسلح حداقل اقدام تنبیهی لازم را انجام دادند/ فعلا اقدام نظامی دیگری در دستور کار نیست/ ادامه شرارت صهیونیست‌ها در هر سطحی پاسخی ۱۰ برابر خواهد داشت
  • ببینید | حمله ایران معادلات نظامی جهان را تغییر داد
  • حمله ایران به اسرائیل معادلات نظامی جهان را تغییر داد + فیلم
  • انگلیس قصد تغییر آرایش نیروهای خود را در منطقه ندارد
  • فیلم/ هلی‌برن نیروهای نظامی بر روی کشتی میلیارد اسرائیلی
  • البرهان: بدون خروج نیروهای شورشی، مذاکره‌ای انجام نمی‌شود