Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-03-28@15:59:50 GMT

طرح «مکمل یاری» برای دانش آموزان همدانی اجرا شد

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۳۶۷۲۸

طرح «مکمل یاری» برای دانش آموزان همدانی اجرا شد

رشید حیدری مقدم روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اضافه کرد: 100 درصد دانش آموزان دختر و پسر مقطع متوسطه استان همدان زیر پوشش طرح مکمل یاری قرار گرفتند.
وی اضافه کرد: همچنین برنامه حمایتی تغذیه زیر 6 سال و مادران باردار با توزیع ماهانه سه هزار بسته غذایی برای کودکان و 2 هزار بسته برای مادران باردار در حال اجرا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان در عین حال از توزیع 436 قلم دارو و هفت قلم مکمل در روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت خبر داد.
حیدری مقدم با بیان اینکه یک میلیون و 200 هزار تن در این استان زیر پوشش خدمات سلامت دهان و دندان قرار گرفته و از طرح وارینش فلوراید استفاده کردند توضیح داد: «وارینش فلوراید» محلولی است که به منظور استحکام بخشی به مینای دندان مورد استفاده قرار می گیرد.
وی با بیان مخاطرات مصرف بالای نمک برای بدن اظهار داشت: مصرف استاندارد نمک از 1.8 درصد با برنامه ریزی های صورت گرفته به یک درصد در این استان کاهش یافت.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان درباره طرح سلامت نوروزی نیز گفت: تجهیز بازرسان بهداشت محیط حرفه ای به 900 دستگاه پرتابل موجب ایجاد زمینه انجام آزمایش در محل شد.
حیدری مقدم افزود: از 20 اسفند سال گذشته تا 20 فروردین امسال 132 مرکز تخلف بهداشتی داشتند که با هماهنگی دادستانی با متصدیان این واحدها برخورد قانونی صورت گرفت.
وی ارتقای شاخص کنترل بیماری از 9 به 10 بیماری با واکسن پنتاوالان، پوشش 98 درصدی واکسیناسیون، تجهیز تمامی یخچال های واکسیناسیون به دستگاه های دیجیتال کنترل هوشمند دما را از توفیق های علوم پزشکی دانست.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان بیان کرد: پرونده الکترونیک سلامت (سامانه سیب) برای 98 درصد جمعیت استان ایجاد شده است.
حیدری مقدم افزود: حداقل 80 درصد از جمعیت این استان یک بار از خدمات بهداشتی استفاده کردند و طبق نظر سنجی های صورت گرفته 96 درصد ابراز رضایتمندی از خدمات صورت گرفته داشته اند.
وی ایجاد 9 پایگاه سلامت و 2 مرکز خدمات جامع سلامت در برنامه تحول شهری، راه اندازی آزمایشگاه تشخیص مولکولی آنفلوانزا و اچ.آی.وی، اجرای خدمات نوین سلامت برای سالمندان و میانسالان در استان را از دیگر فعالیت های صورت گرفته برشمرد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: آموزش های علمی و آکادمیک مبنا و مفهوم درستی دارند که از مباحث علمی برگرفته شده است.
حیدری مقدم از فعالان در حوزه بهداشتی و سلامت استان خواست آموزش های علمی را مبنای اطلاعات علمی خود در حوزه سلامت قرار دهند.
7526/2087
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 تغذیه دانش آموزان دانشگاه علوم پزشکی سالمندان علوم پزشکی 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۳۶۷۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۵ هزار مورد بازرسی بهداشتی اماکن گلستان/ تداوم بازرسی‌ها تا ۲۵ فروردین

ایسنا/گلستان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و رئیس مرکز بهداشت گلستان از انجام ۲۵ هزار و ۴۹۰ بازرسی از اماکن استان خبر داد و افزود: این بازرس‌ها با حضور ۲۸۱ بازرس سلامت محیط ویژه تعطیلات نوروزی و ماه مبارک رمضان برگزار شده است.

دکتر موسی الرضا شبیهی در گفت وگو با ایسنا با اشاره به برخی اقدامات صورت گرفته از زمان شروع اجرای برنامه سلامت نوروزی اظهار کرد: از ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ تا ۶ فروردین ۱۴۰۳ بالغ بر ۲۵ هزار و ۴۹۰ بازرسی از مراکز تهیه و توزیع و اماکن عمومی و سامانه‌های آبرسانی توسط کارشناسان بهداشت محیط صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه از این تعداد بازرسی ۷۸۸ مورد واحدهای صنفی متخلف به مراجع قضایی معرفی شدند، ادامه داد: در مدت مذکور تعداد ۶۹ واحد صنفی نیز پلمپ و ۱۵ تن و ۳۵۱ کیلو ۳۰۰ گرم مواد غذایی فاسد کشف و معدوم شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان با تأکید بر اینکه این بازرسی‌ها با حضور فعال ۲۸۱ بازرس سلامت محیط در قالب ۳۱ اکیپ، نظارت‌های بهداشتی ویژه تعطیلات نوروزی و ماه مبارک رمضان انجام شده است، افزود: این نظارت‌ها تا ۲۵ فروردین ۱۴۰۳ ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه در مدت زمان قید شده ۹ هزار و ۷۱۶ مورد کلرسنجی از آب شرب صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: میزان ۲۸ هزار و ۷۲ مورد سنجش پرتال جهت کنترل کیفی مواد غذایی توسط بازرسین در حین بازرسی با اولویت نظارت بر مراکز، اماکن حساس پرتردد و نظارت و کنترل رفتارهای پر خطر در راستای مدیریت بیماری کووید ۱۹ صورت گرفته است.

دکتر شبیهی با بیان اینکه استان گلستان به دلیل واقع شدن در شمال کشور و شاهراه اتصال استان های شمالی و شمال غرب به خراسان و مشهد مقدس، یکی از مقاصد گردشگران محسوب می شود، تصریح کرد: برنامه بسیج سلامت نوروزی و ماه مبارک رمضان با هدف ارتقای سطح سلامت جامعه، ایمنی مواد غذایی و آب در سطح عرضه و کنترل دخانیات به منظور کاهش و کنترل بیماری‌های واگیر و غیر واگیر با جدیت انجام شده و با هیچ احدی در این زمینه مماشات نخواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کشف ۱۳ تن موادغذایی غیر بهداشتی در نیشابور
  • طرح «شهید محمودوند» برای جذب بازماندگان از تحصیل در سقز اجرا شود
  • مراجعه ۱۰ هزار بیمار به مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • ارائه خدمات مراکز مشاوره روانشناختی به ۲۷۵۶ دانش آموز همدانی
  • مراجعه ۱۰ هزار بیمار به مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • ۲۵ هزار مورد بازرسی بهداشتی اماکن گلستان/ تداوم بازرسی‌ها تا ۲۵ فروردین
  • مدارس و ادارات ۱۴ فروردین تعطیل است؟
  • نظارت بر اماکن بهداشتی هرمزگان در تعطیلات نوروزی
  • هیچ دانش آموز کمیته امداد از خدمات پشتیبان تحصیلی بی نصیب نیست
  • ۱۷ هزار بازرسی در طرح سلامت نوروزی استان یزد