Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-24@06:29:06 GMT

زیبایی‌ در بحران/ دستگیری در عین نیاز

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۳۶۸۲۶

زیبایی‌ در بحران/ دستگیری در عین نیاز

به گزارش ایکنا از خوزستان، سیل خوزستان با همه خرابی‌ها و ناگواری‌هایی که به همراه داشت نشان داد، ما مردم در سختی‌ها با هم مهربان هستیم و همدیگر را تنها نمی‌گذاریم تا جایی که از مسئولان در یاری رساندن به یکدیگر از هم پیشی می‌گیریم. 

متن زیر گفت‌وگوی خبرنگار ایکنا خوزستان با تعدادی از خیران است. 

در مناطق سیل‌زده خوزستان از همه اقشار جامعه برای کمک حضور داشتند هرکس به طریقی می‌خواست خود و کمکش را به مردم برساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از اهدای اقلام مورد نیاز تا ساخت سرویس‌های بهداشتی در محل‌های اسکان.

کمک‌های طلاب در لرستان و خوزستان 

حجت‌الاسلام محمود دزفولی نسب طلبه‌ای است که برای کمک به مردم با تعدادی از هم‌درسانش از مدرسه فقهی امیرالمؤمنین قم تحت اشراف آیت‌الله فرحانی به مناطق سیل‌زده آمده است. درباره این حضور گفت: «دوستان ما در قالب گروه‌های کمک‌رسان به مناطق مختلفی مثل جنگیه، اطراف عین 2، کوت سید نعیم، روستاهای آبادان رفتند و با همکاری مواکب در مساجد به کارهای کمک دهنده می‌پردازند. 

ما قبل از اینجا، لرستان بودیم و رفت و آمد گروه‌های طلبه به استان همچنان ادامه دارد و تا زمانی که این قضیه هست ما هم برنامه‌ریزی کردیم که بتوانیم بیاییم و برویم و خدمت‌رسانی کنیم.

زینب موسوی‌نسب مسئول گروه خیریه به نام انسانیت هم که در روستاهای اطراف اهواز برای خدمت‌رسانی با دوستانش حضور پیدا کرده به خبرنگار ایکنا گفت: «ما چون گروه خیریه هستیم همیشه خیرانی هستند که کمک‌هایشان را به ما برای رساندن به دست نیازمندان می‌رسانند و برای آمدن به اینجا هم مشکلی از بابت تهیه اقلام مورد نیاز نداشتیم. قبل از اینجا هم گمیشان بودیم. استقبال کمک‌های مردمی خیلی زیاد بود.

مردم خوبی داریم، سیل زده هستند اما برای روستاهای لرستان کمک ارسال می‌کنند

بحران‌ها به گونه‌ای هستند که روزانه نیازها در آن تغییر می‌کند و ما به مرور نوع کمک‌هایمان هم تغییر می‌کند. بحران هیچ زیبایی ندارد اما احساس آرامش داریم که می‌توانیم به هموطنانمان کمک کنیم و کمک‌های مردم را به دستشان برسانیم. ما مردم خیلی خوبی داریم، با اینکه خودشان سیل زده هستند اما برای روستاهای لرستان کمک ارسال می‌کنند.»

حضور خودجوش برای ساخت سرویس بهداشتی  

امین کارمند شرکت صنایع فولاد است و با همکارانش به حمیدیه آمده تا برای سیل زدگان سرویس بهداشتی بسازد. می‌گوید: «خودمان خودجوش تصمیم گرفتیم بیاییم و به مردم کمک کنیم. دیدیم که اینجا خداراشکر از لحاظ خوردوخوراک مردم تأمین هستند و نیازهایشان برطرف شده اما سرویس بهداشتی می‌خواهند و لباس. 

مردم ما در مواقع بحران به هم خیلی کمک می‌کنند، اگر اینطور نبود و هرکسی گوشه‌ای از کار را نمی‌گرفت معلوم نبود چه اتفاقی می‌افتاد ما از این لحلاظ واقعاً بی‌نظیریم.»

«خمینی‌شهری‌های استان اصفهان هم که برای پخت غذای گرم برای مناطق سیل‌زده خوزستان به اهواز آمده‌اند و موکبشان را برپا کرده‌اند همانهایی هستند که اربعین حسینی برای خدمت به زوار امام حسین(ع) به عراق می‌روند و در آنجا موکب می‌زنند. اینجا که آمده‌اند خودشان می‌گویند ما قبلاً خوزستان آمده‌ایم همان موقع که جنگ بود. بیشتر ما رزمنده هستیم و با اینجا آشنا. کمک زمان نمی‌شناسد باید برای کمک می‌آمدیم.»

مردم ما همواره در بحران‌ها کنشگر بوده‌اند و این همان طبیعت خدایی انسان است که همواره در دین هم به آن تأکید شده است. اینگونه رفتارهای انسان‌دوستانه ایرانیان در مواقع نیاز نه در ذهن، نه در فرضیه‌ها و نه در چارچوب نظری بلکه در طبیعت فردی انسان‌ها نهفته است.

انتهای پیام 

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا خوزستان اجتماعی سیل خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۳۶۸۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت سیل به بیش از ۶۰۰ حلقه چاه کشاورزی در زرآباد

یونس نهنگی گفت: بیش از ۱۲۰ کیلومتر جاده بین مزارع کشاورزی تخریب و امکان تردد نیست، نیاز شدید ماشین آلات سنگین محسوس است تا مسیر‌ها بازگشایی شود و کشاورزان موتورپمپ‌های خود را درست کرده و وارد مدار کنند.

رئیس شورای اسلامی شهرستان زرآباد گفت: این مورد مرمت جاده دسترسی به اراضی کشاورزی خیلی ضروریست، چون اگر آب به محصول نرسد و رسوب برداشته نشود کشاورزی اندک بجا مانده نیز از بین می‌رود.

وی بیان کرد: همچنین بیش از ۶۰۰ حلقه چاه کشاورزی و موتور پمپ از بین رفته و خسارت جدی وارد شده است.

رییس شورای اسلامی شهرستان زرآباد تصریح کرد: زیرساخت آب و برق و راه و تلفن خساراتش سنگین هست و اینکه متاسفانه در محل شهرستان ادارات راهداری و ستاد بحران یکدستگاه سنگین لودر و بلدوزر ندارد و زرآباد در جزیره و محاصره‌ی آب قرار می‌گیرد و به هیچ کجا راهی جهت انتقال دستگاه نیست.

وی گفت: درخواست ماشین آلات راهسازی و تانکر آبرسانی داریم که در شهرستان مستقر شوند تا در مواقع بحران و غیربحران به مردم خدمات داده شود.

نهنگی ادامه داد: واقعا گناه این مردم در این شهرستان دور افتاده چیست که ماشین آلات برای خدمت رسانی وجود ندارد و از طرفی انتظار می‌رود در بارندگی ۴۰۹ میلیمتری زرآباد که در نیم قرن اخیر بی سابقه بوده و با توجه به خسارت‌های وارده به زیرساخت‌های معابر شهری و عمرانی و کشاورزی سطح شهرستان و همچنین سفر وزیر کشور اعتبارات ویژه‌ای برای برون رفت از مشکلات پیش اومده بیش از پیش نیاز هست.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • بحران استادیوم برای میزبانی استقلال - سپاهان
  • دستگیری کلاهبردار میلیاردی در آبادان
  • ویسی: نام فولاد اینجاست اما اعتبارش نیست
  • جشنواره شهر رمضان برای برنامه‌های دیگر پایتخت الگو است
  • ضرورت آموزش حفاظت و نگهداری از طبیعت به دانش آموزان
  • رادیو ۸۴ ساله شد/ اینجا تهران است، رادیو ایران
  • خسارت سیل به بیش از ۶۰۰ حلقه چاه کشاورزی در زرآباد
  • ببینید | هشدار جدی مدیریت بحران به مردم تهران!
  • طالقانی:کاراستقلال خوزستان صحیح نبود؛برای‌شان بحران می‌سازند
  • ارز مورد نیاز برای تامین دارو تخصیص داده شود