Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری دیروز سه شنبه ۳ اردیبهشت ۹۸ در دیدار با محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، جبران خسارات ناشی از سیل اخیر در این استان را پیگیری کرد و گفت: بارش‌های سیل آسای فروردین ۹۸، حدود شش هزار میلیارد ریال خسارت در جاده‌ها و پل‌ها، مزارع کشاورزی، باغات، مزارع پرورش ماهی و خانه‌های شهری و روستایی استان وارد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با وجود بالاترین بارش‌های کشور در موج اول و دوم بارندگی در چهارمحال و بختیاری، هیچگونه تلفات جانی در این استان رخ نداد.

عباسی همچنین نبود زیرساخت‌های مناسب را از عوامل توسعه نیافتگی این استان بیان و اضافه کرد: تنها راه هوایی این استان از طریق فرودگاه شهرکرد انجام می‌گیرد و ایجاد زیرساخت‌های لازم و توسعه و بهسازی این فرودگاه از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی ابراز امیدواری کرد: با اختصاص ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار از محل منابع ملی بتوان در توسعه و بهسازی تنها فرودگاه استان چهارمحال و بختیاری اقدام مؤثری صورت گیرد.

عباسی همچنین با بیان سکونت پنج هزار نفر از مردم استان در واحد‌های مسکونی غیرمقاوم و فرسوده، اضافه کرد: اختصاص اعتبار به منظور مقاوم سازی واحد‌های فرسوده و جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهر ضرورت دارد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور نیز در این نشست با ابراز امیدواری نسبت به تسریع در جبران خسارت‌های سیل در چهارمحال و بختیاری، دستورات لازم برای انجام اقدامات مرتبط صادر کرد.

انتهای پیام/خ

سکونت پنج هزار نفر در واحد‌های مسکونی فرسوده

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استانداری سیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۳۶۸۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۲۲ هزار مسکن ملی در شهرهای یزد/رشد ۳ برابری مقاوم‌سازی روستا

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا نادریان زاده ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هزار و ۱۰۰ واحد در دست احداث، طرح مسکن شهری است که دو ساله تحویل می‌شود و ۱۹ هزار و ۵۰۰ واحد نیز طرح نهضت ملی مسکن است که ۲ هزار و ۷۶۵ واحد آن خرداد سال آینده واگذار می‌شود.

وی با بیان اینکه این واحدها به صورت بنیاد ساخت و گروه ساخت در حال احداث است، مشارکت مردم و پرداخت به موقع آورده را در اتمام طرح‌ها بسیار مؤثر عنوان کرد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان یزد با اشاره به تنوع فعالیت‌های این اداره کل یکی از این اقدامات را واگذاری زمین در روستاها و مقاوم سازی مسکن روستایی عنوان کرد.

نادریان زاده افزود: عملکرد اداره کل در دو سال و نیم گذشته سه برابر افزایش یافته است به طوری که از ۴۵ هزار واحد مسکونی روستایی موجود در استان نیمی از آنها بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵ مقاوم سازی شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان یزد یکی دیگر از اقدامات را جبران خسارت سیلاب سال گذشته اعلام کرد و افزود: با توجه به مسئولیت در قبال جبران خسارت وارده به واحدها شامل تخریب کامل یا نیمه تخریب در سیلاب سال گذشته در استان، ۶ هزار و ۵۰۰ فقره جبران خسارت با اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومان انجام شده است.

وی همچنین عملکرد حوزه صدور سند مالکیت زمین را تشریح کرد و افزود: استان با توجه به افزایش ۲۳۰ درصدی در صدور سند مالکیت زمین حائز رتبه اول کشور شد.

کد خبر 6079869

دیگر خبرها

  • رشد ۲۸ درصدی واحد‌های صنعتی دانش بنیان چهارمحال و بختیاری
  • ساخت ۲۲ هزار مسکن ملی در شهرهای یزد/رشد ۳ برابری مقاوم‌سازی روستا
  • حفظ محیط زیست مهمترین زیر ساخت توسعه و جهش تولید
  • خبر‌های ورزشی ۲۸ فروردین چهارمحال و بختیاری
  • افتتاح ۶۷۰ واحد مسکن مددجویان چهارمحال و بختیاری
  • بهره برداری ۶۷۰ واحد مسکن مددجویان در چهارمحال و بختیاری
  • افزایش ۲ هزار تنی صادرات مغز بادام از چهارمحال و بختیاری
  • شهرکرد سردترین نقطه چهارمحال و بختیاری
  • آغاز واگذاری واحدهای طرح نهضت ملی مسکن در چهارمحال و بختیاری
  • صدای شما پیگیر مطالبات در استان چهارمحال و بختیاری