Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@16:46:17 GMT

کیم جونگ اون وارد روسیه شد

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۳۶۹۹۹

کیم جونگ اون وارد روسیه شد

رهبری کره شمالی امروز صبح (چهارشنبه) برای دیدار با رئیس جمهوری روسیه در ولادیووستوک وارد این کشور شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، رسانه‌های رسمی کره شمالی تصاویری از کیم جونگ اون، رهبری کره شمالی در حالی که گارد احترام به وی خوشامدگویی می‌گویند و مردمی که برایش گل تکان می‌دادند، منتشر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرگزاری تاس روسیه نیز گزارش داد که به کیم جونگ اون در ایستگاه راه آهن "هاسان" و پس از خروج از مرز گل، نان و نمک داده شده است.

یوری اوشاکف، مشاور کرملین گفته که نشست روز پنجشنبه بر برنامه اتمی کره شمالی تمرکز دارد وی گفت: روسیه به دنبال تحکیم روابط مثبت پس از دیدار دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا و کیم جونگ اون، رهبری کره شمالی است.

وی گفت که کرملین تلاش می‌کند تا به ایجاد پیش شرط‌ها و یک جو قابل قبول برای دستیابی به توافقات جامع در مورد مشکل شبه جزیره کره کمک کند.

این مقام مسئول روس همچنین به نقشه راه چین و روسیه اشاره کرد که رویکردی گام به گام برای حل بن بست اتمی است و خواستار تسهیل در تحریم‌ها و تضمین‌های امنیتی برای پیونگ یانگ شده است.

اوشاکف همچنین گفت که توقف آزمایش‌های اتمی از سوی کره شمالی و رزمایش‌های مشترک نظامی بین آمریکا و کره جنوبی به کاهش تنش و ایجاد شرایطی برای پیشرفت‌های بعدی کمک می‌کند.

وی ادامه داد، دستور کار دیدار میان پوتین و کیم جونگ اون شامل همکاری دو جانبه نیز می‌شود. تجارت روسیه با کره شمالی در سال گذشته میلادی ۳۴ میلیون دلار بود.

سفر رهبری کره شمالی به روسیه دو ماه پس از دومین دیدارش با ترامپ در هانوی صورت گرفته است.

این نخستین سفر از سوی یک رهبر کره شمالی به روسیه از زمان سفر کیم جونگ ایل، پدر کیم جونگ اون در سال ۲۰۱۱ به این کشور است.

برخی از کارشناسان می‌گویند که کیم جونگ اون شاید تلاش کند تا روابطش با روسیه و چین را همزمان با ناامیدی در فقدان اقدامی از سوی آمریکا تقویت کند.

هنوز مشخص نیست که نقش روسیه در انجام اقداماتی در راستای احیای دیپلماسی اتمی چقدر بزرگ و مهم است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: روسيه کره شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۳۶۹۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احمدیان وارد سن‌پترزبورگ شد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا،علی‌اکبر احمدیان نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی به منظور شرکت در دوازدهمین اجلاس بین‌المللی امنیتی روسیه و همچنین نشست دبیران شورا‌ی امنیت ملی کشور‌های عضو گروه بریکس ظهر امروز (سه‌شنبه) چهارم اردیبهشت ماه وارد فرودگاه پولکووای سن‌پترزبورگ شد.

سفر احمدیان در پاسخ به دعوت نیکلای پاتروشف دبیر شورای امنیت ملی روسیه به منظور شرکت در دوازدهمین اجلاس بین‌المللی امنیتی روسیه صورت گرفته است.

در این نشست وزرای دفاع و دبیران شورای امنیت ملی بیش از یکصد کشور حضور دارند.

شرکت در نشست دبیران شورای امنیت ملی کشور‌های عضو گروه بریکس از دیگر برنامه‌های حضور احمدیان در روسیه است.

وی همچنین با همتایان خود در روسیه، برزیل، آفریقای جنوبی، چین، هند و عراق نیز به صورت دوجانبه دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

اجلاس سالانه امنیتی روسیه که هر سال در یکی از شهر‌های این کشور برگزار می‌شود، به ابتکار روسیه و با هدف مقابله با یکجانبه‌گرایی غرب، به خصوص آمریکا در عرصه امنیت بین‌الملل برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • (ویدیو) استقبال سرد چینی‌ها از بلینکن
  • استقبال سرد چینی‌ها از بلینکن
  • قربانی با گل وارد 11 نفر شد (عکس)
  • سفر یک هیات دیپلماتیک کره شمالی به ایران
  • سفر یک وزیر کره شمالی به ایران 
  • خواهر کیم جونگ اون: به توانمندسازی ارتش برای حفاظت از حاکمیت و صلح منطقه ادامه می‌دهیم
  • بیانیه هشدار آمیز خواهر رهبر کره شمالی؛ خود را در معرض خطر قرار ندهید
  • دبیر شورای عالی امنیت ملی وارد سن‌پترزبورگ شد
  • احمدیان وارد سن‌پترزبورگ شد
  • هشدار آشکار؛ اولین مانور شبیه سازی ماشه هسته‌ای با هدایت شخص کیم جونگ اون انجام شد | کره شمالی برای چه چیزی آماده می شود؟