Web Analytics Made Easy - Statcounter

خراسان شمالی- علی نوری گفت: نرخ مشارکت اقتصادی در سال گذشته در استان ۴۴ و ۹ دهم درصد و کشور ۴۰ و ۵ دهم درصد بوده است.

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، علی نوری مدیر کل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی در نشست خبری به مناسبت هفته کار و کارگر گفت: تا کنون ۲۷۰ میلیارد تومان تسهیلات مشاغل پایدار روستایی و عشایری ۴ و ۶ درصد و سرمایه در گردش ۱۰ درصد پرداخت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
وی با بیان اینکه در این زمینه جزو استان های اول کشور هستیم، اظهار داشت: سهم استان خراسان شمالی از تسهیلات روستایی و عشایری ۴۰۰ میلیارد تومان است که این رقم ابلاغ شده است. نوری افزود: ۷۰ درصد تسهیلات پرداخت شده متعلق به بخش کشاورزی و دامپروری بوده و مابقی در بخش هاگردشگری و... بوده است. وی با اشاره به نرخ مشارکت اقتصادی دراستان نیز گفت: نرخ مشارکت اقتصادی در سال گذشته ۴۴ و ۹ دهم درصد و در کشور ۴۰ و ۵ دهم درصد بوده است. وی با بیان اینکه رکود صنعت ساختمان و ساخت و ساز، درآمد و وضعیت اقتصاد کارگران این استان را با مشکل روبه رو کرده است افزود: مشاغل بسیار زیادی با صنعت ساخت و ساز ارتباط دارند و کارگران ساختمانی بویژه در این استان از رکود در این صنعت تاثیر گرفته اند. این مقام مسئول گفت: طی سال گذشته نرخ بیکاری در استان ۱۰ و ۴ دهم درصد بوده که این شاخص در سطح کشو به ۱۲ درصد رسید. نوری ادامه داد: نرخ بیکاری در سال، طی چهار نوبت (بهار، تابستان، پاییز و زمستان) اعلام می‌شود که با توجه به بافت استان و اشتغال مردم این منطقه در حوزه کشاورزی و دامپروری این شاخص در ایام مختلف متغییر است. مدیر کل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گفت: در حال حاضر ۱۸ هزار و ۵۰۰ نفر از کارگران ساختمانی این استان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قراردارند و اکنون برای ۱۷۰۰ نفر نیز سهمیه بیمه وجود دارد. نوری در خصوص ساماندهی کارگران سرگذر نیز گفت: قرار بر این است تا برای این افراد سرپناهی ساخته شود که این سرپناه از سیستم های گرمایشی، سرمایشی، امکانات بهداشتی و... برخوردار باشد و این افراد زمان انتظار برای پیدا کردن کار را در این مکان سپری کنند. مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی با اشاره به حوادث ناشی از کار در استان طی سال ۹۷ نیز اظهار داشت: طی سال گذشته ۶۴ فقره حادثه ناشی از کار در استان رخ داد که در همین زمینه هفت نفر از کارگران ساختمانی و دو نفر از کارگران نیز بر اثر انفجار در پمپ بنزین فوت شدند. وی در پایان با اشاره به آغاز هفته کار و کارگر از از ۵ اردیبهشت‌ماه به مدت یک هفته گفت: تجلیل واحد نمونه کارگری استان در زمینه سلامت در جشنواره ملی امتنان، دیدار جامعه کارگری کشور با مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری، گلباران شهدا در امامزاده سید عباس(ع)، دیدار با امام جمعه بجنورد، دیدار جامعه کارگری با استاندار خراسان شمالی، ملاقات با بیماران، افتتاحیه چند پروژه، راه اندازی ایستگاه سلامت، کمک به مناطق سیل زده آق قلا و نواخته شدن زنگ کار در مدارس و... از جمله برنامه های این نهاد در این هفته خواهد بود. انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: نرخ مشارکت اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۳۷۱۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیروگاه خورشیدی برای مناطق عشایری ۵۰ خانواری استان نصب می شود

به گزارش خبرنگار مهر، فضل الله آذرفر ظهر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: قابل حمل بودن و نصب آسان و وزن کم از مهمترین مزایای پنل‌های خورشیدی است.

وی بیان داشت: توزیع پنل‌های خورشیدی یکی از راهکارهای ارزان تأمین برق عشایر و کاهش سوخت‌های فسیلی است و مصرف کننده نیز بدون نیاز به متخصص، به راحتی می‌تواند این سیستم خورشیدی را نصب و از آن استفاده کند.

آذر فر تصریح کرد: خانوارهای عشایری واجد شرایط در مناطق ییلاق و قشلاق که برق پایدار ندارند، باید در سامانه عشایری ثبت نام و برای دریافت پنل خورشیدی، کد دریافت کنند.

وی افزود: دوهزار و ۴۰۰ پنل خورشیدی برای تأمین برق پایدار بین عشایر مناطق مختلف این استان در دولت سیزدهم توزیع شد.

آذرفر با بیان اینکه ۸۰ درصد از جمعیت ۱۲ هزار نفری عشایر این استان از برق پایدار محروم هستند، گفت: با برنامه ریزی‌های انجام شده، در سال جاری، یکهزار و ۲۰۰ پنل خورشیدی بین خانوارهای عشایری این استان توزیع می‌شود و عشایر تنها ۱۰ درصد قیمت تمام شده پنل‌ها را پرداخت می‌کنند و مابقی آن از سوی دولت تأمین اعتبار می‌شود.

وی سهم آورده هر عشایر را ۱۰ میلیون ریال عنوان کرد و گفت: برای هر پنل خورشدی ۱۲۰ تا ۱۳۰ میلیون اعتبار هزینه می‌شود.

کد خبر 6085350

دیگر خبرها

  • پرداخت بیش از یک هزار میلیارد ریال تسهیلات به فعالان مشاغل خانگی در همدان
  • طرح هادی در ۶۰ درصد روستاهای ایجرود اجرا شد
  • ۴۹ درصد تسهیلات تبصره ۱۸ در خراسان جنوبی جذب شد
  • نیروگاه خورشیدی برای مناطق عشایری ۵۰ خانواری استان نصب می شود
  • ۱۴ هزار میلیارد ریال تسهیلات مسکن روستایی در ایلام پرداخت شد
  • پرداخت بیش از ۱۴ هزار میلیارد ریال تسهیلات مسکن در ایلام
  • ۵۹ درصد واحد‌های مسکونی روستایی در دشتستان مقاوم سازی شد
  • پرونده ۳۵۰ هزار متقاضی تسهیلات مسکن روستایی تا یک ماه آینده بسته می‌شود
  • کم‌کاری بانک‌های خراسان شمالی در پرداخت تسهیلات مسکن
  • از تعطیلی پلی‌اکریل تا خیاطی در منزل؛ داده‌های اشتغال‌زایی گمرا‌ه‌کننده‌اند