Web Analytics Made Easy - Statcounter

شنیده ها حاکی از آن است که کنسول جدید شرکت مایکروسافت از لحاظ سخت افزار و امکانات قدرتمند تر از رقیب اصلی خود یعنی PS5 خواهد بود.

طرفداری - در هفته های اخیر اخبار زیادی در مورد پلی استیشن 5 منتشر شد اما هنوز صحبت های چندانی در مورد نسخه جدید Xbox به گوش نمی رسد.

به گزارش سایت TheGamer، به تازگی اطلاعاتی راجع به نسل جدید کنسول شرکت مایکروسافت منتشر شده است که اگر حقیقت داشته باشد ممکن است شاهد عرضه سیستم قدرتمند تری نسبت به PS5 باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

Ainsley Bowden، روزنامه نگار فعال در توییتر اعلام کرد که با تعدادی از کارکنان داخلی شرکت مایکروسافت در مورد نسل جدید کنسول Xbox صحبت کرده است. او بیان کرد که سیستم این کنسول قرار است مشخصات بهتری نسبت به اطلاعاتی که سونی تاکنون برای PS5 در نظر گرفته است داشته باشد. او همچنین اشاره کرد که اکس باکس جدید دارای نام رمزی آناکاندا خواهد بود که با نام کنسول قبلی یعنی پروژه اسکارلت متفاوت است.

در بحث کنسول ها لزوما نمی توان به اطلاعات بسنده کرد، هرچند که مشخصات PS5 تاکنون کاملا تاثیر برانگیز بوده است. مارک سرنی، سازنده PS4 اخیرا اعلام کرده است که کنسول جدید سونی از گرافیک 8K و قابلیت رهگیری پرتو (ray tracing) پشتیبانی می کند. PS5 همچنین با توجه به استفاده از حافظه SSD می تواند بازی ها را با سرعت فوق العاده ای اجرا کند و سازگاری کاملی با بازی های PS4 و Playstation VR نیز خواهد داشت. بنابراین اگر نسل جدید Xbox بتواند ویژگی های بهتری نسبت به PS5 ارائه دهد، دستگاه فوق العاده قدرتمندی برای گیمرها خواهد بود.

این فاکتورها برای کسانی که می خواهند بازی ها را با بهترین سخت افزار ممکن اجرا کنند بسیار حائز اهمیت است و در تصمیم آن ها برای خرید کنسول جدید کاملا تاثیر گذار می باشد. داشتن سخت افزار بهتر به معنای بهره بردن از نرخ فریم روان تر و گرافیک درخشان تر خواهد بود و می تواند تفاوت را در نبرد بین کنسول ها رقم بزند.

اما با همه این گفته ها، خرید کنسول قدرتمندتر در شرایطی که بازی های زیادی برای آن وجود نداشته باشد انتخاب هوشمندانه ای به نظر نمی رسد. نقطه ضعف اصلی مایکروسافت در این سال ها عدم داشتن بازی های انحصاری زیاد بوده است. شرکت سونی بازی های کلاسیکی نظیر Uncharted 4: A Thief's End, God Of War, Horizon Zero Dawn, Marvel's Spiderman و چندین بازی دیگر را تاکنون به انتشار رسانده است. درحالی که مایکروسافت تنها چند بازی قابل توجه مثل Gears Of War 4, Halo 5: Guardians, Sea Of Thieves و فرانچایز Forza را در اختیار داشته است. اما شرکت مایکروسافت با خرید استودیوهای بزرگی همچون Ninja Theory و Obsidian تغییرات بزرگی را به وجود آورده و مطمئنا بازی های انحصاری بیشتری را برای Xbox تولید خواهد کرد.

درحال حاضر ما اطلاعات چندانی از نسل جدید Xbox در اختیار نداریم و بدون مدرک قابل توجه نیز نمی توانیم شایعات مربوط به کنسول جدید مایکروسافت را به اثبات برسانیم. اما با توجه به برگزاری نمایشگاه E3 در تاریخ 9 ژوئن 2019 می توان این انتظار را داشت که مایکروسافت سورپرایزهای مهمی برای دوست‌داران صنعت گیم به همراه داشته باشد، و ممکن است از Xbox جدید نیز رونمایی کند.

منبع: طرفداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۳۷۱۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش سهم تفریح و سفر طی ۱۰ سال

مرکز پژوهش‌های مجلس در این‌گزارش به بررسی وضعیت گردشگری داخلی از نظر دسترس‌پذیری، برای اقشار مختلف جامعه و ارائه بسته تقنینی پرداخت.

به گزارش هم‌میهن، در این‌گزارش آمده که با بررسی وضعیت آمار و ارقام شاخص‌های کمی‌وکیفی گردشگری داخلی، می‌توان به وجود مسئله جدی در امکان بهره‌مندی از مزایای گردشگری در بین دهک‌های متوسط و پایین و افراد معلول و سالمند جامعه پی برد.

به‌طوری‌که بین سال‌های ۱۳۹۰ تا ۱۴۰۰ ازنظر کمیت (به‌جز ایام محدودیت‌های بیماری کرونا)، گردشگری داخلی در ایران رو به افزایش بوده است.

با وجود این، آمار‌ها نشان از کوچک‌شدن سهم سفر و تفریح از سبد هزینه خانواده‌های ایرانی دارد. کمیت سفر‌ها به‌دلیل عواملی، چون تکرار سفر خانوار‌های برخوردار یا افزایش سفر‌های اجباری بوده و این امر موجب توسعه کیفی این حوزه نشده است.

بررسی نسبت هزینه‌های تفریح و سرگرمی به هزینه کل در سبد مصرفی خانوار‌های شهری، نشان می‌دهد که طی سال‌های گذشته سهم هزینه‌های تفریح و سرگرمی با کاهش قابل‌توجهی روبه‌رو بوده، به‌طوری‌که سهم هزینه‌های مربوط به تفریح و سفر از ۰/۷۱ درصد در سال ۱۳۹۰، به ۰/۳۸ درصد در سال ۱۴۰۰ رسیده است.

دیگر خبرها

  • ◄ دیدار کنسول هند با 16 خدمه هندی کشتی توقیفیMCS Aries
  • رونمایی از کوچک‌ترین مدل هوش مصنوعی مایکروسافت
  • شوخی گلزار با مردم
  • رونمایی از هوش مصنوعی مایکروسافت برای انجام کارهای ساده
  • شوخی محمدرضا گلزار با خانواده‌ها در برنامه تلویزیونی
  • شوخی گلزار با خانواده‌ها در برنامه تلویزیونی
  • مایکروسافت ظاهراً به‌دنبال افزایش همکاری با سامسونگ در حوزه هوش مصنوعی است
  • دیدار کنسول هند با ۱۶ خدمه هندی کشتی توقیفیMCS Aries
  • محمدرضا گلزار و «پانتومیم» نمره قبولی می‌گیرند؟
  • کاهش سهم تفریح و سفر طی ۱۰ سال