Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، با ورود سامانه کم فشار بارشی و افت شدید دمای هوا در نقاط شمالی استان سمنان طی شامگاه سه شنبه و بامداد چهارشنبه شاهد بارش برف در برخی نواحی شهرستان‌های مهدی شهر، شاهرود و حتی میامی بودیم.

هنوز از سوی مسئولان استان اظهار نظر رسمی صورت نگرفته اما شواهد نشان می‌دهد برخی محصولات سردرختی باغات میوه در شاهرود، مهدی شهر و میامی و حتی شمال دامغان دچار سرمازدگی و خسارات شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بارش‌ها در نواحی کوهستانی شمالی و شمال شرقی شهمیرزاد از شامگاه سه شنبه سبب سپید پوش شدن این منطقه شد همچنین دمای هوا در این ناحیه به صفر رسید.

در کالپوش نیز بارش برف همگان را شگفت زده کرد و مردمی که این روزها بر اثر رانش زمین همچنان به خانه‌ها بازنگشته اند را با دشواری روبرو کرد. در شمال شاهرود و روستاهای شاهکوه، تاش و شهر مجن نیز بارش برف و کاهش دما به صفر درجه سبب سرمازدگی سر درختان شده است.

دمای هوای نقاط مختلف استان سمنان طی ۱۲ ساعت گذشته پنج درجه سردتر شده است.

بسیاری خانه‌ها دوباره وسایل گرمایشی خود را روشن کرده اند.

طبق نقشه‌ها و پیش بینی‌های هواشناسی امشب نیز باید شاهد ادامه وضعیت باشیم برودت هوا در رشم، چاشم، دیباج، بسطام، مجن، کالپوش و… سبب سرمای شدید می‌شود اما از احتمال بارش‌ها در استان سمنان کاسته شده است.

اکیپ‌هایی از سوی فرمانداری‌ها و جهاد کشاورزی برای رسیدگی به وضعیت سرما زدگی به مناطقی از استان سمنان اعزام شده اند اما هنوز گزارشی از سرما زدگی اعلام نکرده اند.

دمای هوای کنونی استان سمنان ۹ درجه بالای صفر است.

کد خبر 4598821

منبع: مهر

کلیدواژه: بارش برف سرمازدگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۳۷۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم شرایط جوی ناپایدار و بارش باران در اردبیل

براساس نقشه‌های هواشناسی، امروز شرایط جوی در سطح استان همچنان ناپایدار بوده و در مناطقی از استان بارش باران پیش بینی می‌شود.

بارش باران غالباً در ساعات بعدازظهر و عصر و به‌صورت رگبار و رعدوبرق گاهی توام با تندباد موقتی انتظار می‌رود؛ لذا توجه به توصیه‌های هشدار سطح زرد هواشناسی استان تاکید می‌شود. همچنین طی ۲ روز آینده با نفوذ پرفشار سطح زمین در منطقه ضمن وزش باد خزری، دمای هوا به‌طور نسبی کاهش یافته و آسمان استان غالباً نیمه ابری تا ابری خواهد بود. مجدداً از روز چهارشنبه (۵ اردیبهشت) با پایداری شرایط جوی، آسمان استان غالباً صاف بوده و دمای هوا در طول روزها به‌طور محسوس افزایش می‌یابد.

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • پیش بینی جو پایدار در سمنان
  • افزایش تدریجی دمای هوا در همدان
  • بارش‌های اخیر اردستان در نیم قرن گذشته بی‌سابقه بود
  • پیش‌بینی بارش‌ها در اغلب نقاط استان کرمان
  • پیش‌بینی وضعیت هوا طی روزهای آینده/ تداوم باد و باران در این نقاط
  • هشدار هواشناسی به این استان ها بارش‌های اردیبهشتی
  • تهران تا فردا بارانی است
  • فعالیت سامانه بارشی تا روز جمعه | افزایش تدریجی دمای هوا از پنجشنبه
  • تداوم شرایط جوی ناپایدار و بارش باران در اردبیل
  • بارش باران در اقصی نقاط استان سمنان/ جاده ها لغزنده هستند