Web Analytics Made Easy - Statcounter

کیخسرو چنگلوایی رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان امروز در گفت و گو با خبرنگار برنا در اهواز اظهار کرد: به دلیل این‌که در کشور یمن و عربستان مدیریت و مبارزه مناسبی با آفت ملخ صورت نگرفت قبل از عید شاهد ورود برخی دسته‌ها و گاهی به‌صورت انفرادی در برخی استان‌های مرزی بودیم.

او گفت: در خوزستان با توجه به اقدامات انجام شده، شاهد شیوع این آفت نبودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان افزود: محصولات کشاورزی در دوره کاشت، داشت و برداشت با عوامل زیان‌رسان متعددی مواجه می‌شوند اما یکی از مخرب‌ترین آفت‌هایی که به محصولات کشاورزی حمله می‌کند، ملخ است که می‌تواند موجودیت کشاورزی یک منطقه را از بین ببرد.

چنگلوایی با بیان این‌که به محض رویت، اولین اطلاعیه اقدامات موردنیاز انجام می‌شود، یادآور شد: تاکنون در ۶ هزار هکتار از اراضی خوزستان با ملخ مبارزه شد اما به این معنی نیست که آفت ملخ شیوع پیدا کرده است بلکه حتی اگر یک‌دانه آفت مشاهده شد، مبارزه به‌صورت کامل صورت می‌گیرد.

او تاکید کرد: آفت ملخ در استان خوزستان به‌صورت انفرادی رویت شد ولی به‌صورت دسته مهاجم مشاهده نشده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با اشاره به تشکیل ستاد مبارزه با آفت ملخ در کلیه شهرستان‌های خوزستان، بیان کرد: ۱۲۷ اکیپ ردیاب در شهرستان‌های مختلف تشکیل شد و تصمیم گرفته شد که از کل ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار اراضی خوزستان مراقبت شود و تا کنون برای ۶۰۰ هزار هکتار از اراضی ردیابی صورت گرفته است.

چنگلوایی توضیح داد: ۱۷ گروه سم‌پاشی در آمادگی کامل هستند و ۲۵ باند فرودگاه در شهرستان‌های مختلف تدارک دیده شد؛ همچنین ۵۵ تن سم وارد استان شد و تجهیزات سم‌پاشی مختلف، هواپیما و حتی پهپاد برای مبارزه با ملخ‌ها آماده شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در پایان با اشاره به اهمیت آموزش به کشاورزان و روستاییان در خصوص آفت ملخ، تصریح کرد: اطلاع‌رسانی به صورت‌های مختلف برای کشاورزان انجام شد؛ همچنین آموزش کشاورزان و کارشناسان در زمینه شناسایی آفت ملخ، تفاوت گونه ای مختلف ملخ‌ها و روش‌های مبارزه با این آفت در دستور کار قرار گرفت.

 

 

 

 

 

 

 

 

خبرنگار: مهدی ربیع

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آفت جهاد کشاورزی مبارزه خوزستان ملخ سم پاشی برنا خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۳۷۲۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبارزه با آفت غلات در سمنان از ۶ هزار هکتار فراتر رفت

قهرمانفرد مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: مبارزه همگانی با آفت سن غلات از فروردین آغاز شد و همچنان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر مبارزه با سن مادری در اراضی کشاورزی سمنان در حال انجام است، گفت: تا کنون مبارزه با سن مادری در سه‌هزار و ۸۰۰ هکتار از مزارع گندم و ۲ هزار و ۲۹۰ هکتار از جوزارهای استان سمنان انجام شد.

وی با بیان اینکه بیشترین سطح مبارزه با آفت سن مادری در شهرستان گرمسار بوده است، بیان کرد: مبارزه با آفت سن مادری در گرمسار به میزان یکهزار و ۳۱۰ هکتار گندم و ۵۶۰ هکتار جو انجام شد و در مجموع در یکهزار و ۸۷۰ هکتار مزارع غلات این طرح اجرا شد.

این مسوول خاطرنشان کرد: بعد از گرمسار آرادان بیشترین سطح مبارزه را با میزان یکهزار و ۶۲۰ هکتار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • برداشت چغندر قند از اراضی کشاورزی خوزستان
  • ۵۰۰ هکتار از اراضی پلدختر به کشت باقلا اختصاص پیدا کرد
  • اجرای طرح کشت چوب در ۳۰۰ هزار هکتار از اراضی خوزستان
  • ۵۶ هزار هکتار از اراضی پلدختر زیر کشت محصولات کشاورزی رفت
  • تثبیت مالکیت اراضی کشاورزی خوزستان به ۷۰ درصد رسید
  • مبارزه با آفت غلات در سمنان از ۶ هزار هکتار فراتر رفت
  • یک هزار و ۱۱۷ هکتار از اراضی استان قزوین رفع تداخل شد
  • یک هزار و ۱۱۷ هکتار اراضی استان قزوین رفع تداخل شد
  • مبارزه با آفات سن در هزار و ۱۰۰ هکتار از اراضی چهارمحال و بختیاری
  • ۱۵۰۰ هکتار از اراضی داورزن زیر کشت محصولات جالیزی