Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرگزاری بسیج، سرهنگ پاسدار "جمال شاکرمی"، فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام در حاشیه مراسم افتتاح پروژه آبرسانی به مزارع روستای ملک آباد گفت: جهت اجرای این پروژه، چهار کیلومتر راه دسترسی به ۱۵۰ هکتار از اراضی منطقه احیا شده است.

وی با بیان اینکه دو کیلومتر جاده دسترسی به محل چشمه کوثر معروف به بیخیره احداث گردیده است، اظهار کرد: حوضچه برداشت و اتاقک پمپاژ خانه احداث و ۱۲۰۰ متر گابیون بندی در بالادست حوضچه با محوریت منابع طبیعی احداث شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاکرمی افزود: احداث خط انتقال برق بطول شش کیلومتر توسط سپاه صورت گرفته و مخزن ذخیره آب در بالادست جهت توزیع آب در شبکه با پیشرفت ۵۰ درصدی در دست احداث می باشد.

فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام بیان کرد: سیستم آبیاری تحت فشار جهت ۱۵۰ هکتار از اراضی با محوریت جهاد کشاورزی اجرا شده است.

وی اضافه کرد: مزایای اجرای این طرح احیای ۳۰ هکتار از اراضی شیب دار، احیای ۱۲۰ هکتار از اراضی کشاورزی، اجرای طرح پرورش ماهی کپور در مخزن ۴۵۰۰ مترمکعب، اشتغال ۱۶۰ نفر بصورت مستقیم، مهاجرت معکوس، رونق گردشگری، تامین بخشی از خوراک ۱۰ هزار راس دام موجود در روستاهای پاریاب و ملک آباد می باشد.

 

 

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۳۷۲۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبارزه با سن غلات در کشتزار‌های شهرستان کبودراهنگ

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ مدیر جهاد کشاورزی کبودراهنگ با اشاره به اینکه سال زراعی جاری بیش از ۱۳۳ هزار هکتار از مزارع این شهرستان به کشت غلات اختصاص یافته است، گفت: کشاورزان کبودراهنگ چند روزی است که کار مبارزه با سن مادر و علف‌های هرز را در مزارع خود آغاز کرده اند.

علی سرخوش افزود: در این شهرستان ۱۳ شبکه مراقبت دولتی و ۲۸ شبکه مراقبت خصوصی برای رصد و پایش سن مادر در سطح مزارع در حال فعالیتند و تاکنون بیش از ۷ هزار هکتار از مزارع شهرستان بر ضد سن مادر و علف‌های هرز سم پاشی شده است.

او همچنین گفت: امسال بیش از ۱۳۳ هزار هکتار از مزارع شهرستان به کشت غلات اختصاص یافته است که از این مقدار حدود ۱۱۶ هزار هکتار مزارع گندم و بیش از ۱۷ هزار هکتار مزارع جو هستند.

در شهرستان کبودراهنگ بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ دستگاه سمپاش وجود دارد و پارسال ۱۲ دستگاه به کشاورزان تحویل داده شده است.

کار مبارزه با سن مادر و علف‌های هرز در سطح مزارع شهرستان تا اواخر اردیبهشت ادامه دارد.

پیش بینی می‌شود امسال از سطح مزارع شهرستان کبودراهنگ بیش از ۱۰۰ هزار تن گندم برداشت شود.

وجود سن مادر در مزارع باعث کاهش در عملکرد تولید و کیفیت گندم می‌شود و علف‌های هرز رطوبت خاک را از بین می‌برد.

کشاورزان برای اینکه هم افزایش عملکرد و هم گندم با کیفیتی تولید کنند در دریافت سموم و ادوات کشاورزی نیازمند حمایتند.

دیگر خبرها

  • اعتبارات آبرسانی در مازندران ۲۳ درصد افزایش یافت
  • مبارزه با علف‌های هرز سطح ۱۶۷ هزار هکتار از مزارع گندم و جو در لرستان
  • فاز اول عملیات آبرسانی به ۴ شهر ۶۰ درصد پیشرفت دارد
  • مبارزه با سن غلات در کشتزار‌های شهرستان کبودراهنگ
  • تله کابین علی آبادکتول احداث می شود
  • اجرای ۸ پروژه آبرسانی در سلطانیه
  • تجهیز ۸ هکتار کشاورزی بهشهر به سامانه نوین آبیاری
  • برنامه‌ریزی برای آبرسانی به حدود ۲۰۰ روستای کرمانشاه
  • بهسازی ۸۶۱ کیلومتر از محور‌های خوزستان
  • اجرای ۸ پروژه آبرسانی در شهرستان سلطانیه