Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-19@21:05:31 GMT

◄ عوامل نادیده در تصادف مرگبار اتوبوس لرستان

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۳۷۳۹۳

◄ عوامل نادیده در تصادف مرگبار اتوبوس لرستان

تین‌نیوز | 

عضو هیئت‌مدیره کانون سراسری انجمن‌های صنفی رانندگان مسافری کشور گفت: در هنگام بروز سوانح رانندگی اغلب توپ در زمین حمل‌ونقل می‌افتد و این بخش باید پاسخ ناکارآمدی و تصمیمات اشتباه دیگر دستگاه‌ها را بدهد.

به گزارش تین‌نیوز،  مختار داوودی با بیان این مطلب در شبکه‌های اجتماعی افزود: در هنگام بررسی حوادث رانندگی، یک نظریه سنتی وجود دارد که مطابق آن یک مقصر همیشه ثابت تصادفات، راننده بوده و در مرحله دوم جاده و گاهی نیز عدم نظارت پلیس.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما آیا واقعاً در وقوع حوادث رانندگی، فقط اینها مقصرند یا دستگاهای دیگر نیز دخیل هستند؟

وی با اشاره به تصادفی که شامگاه یکشنبه گذشته رخ داد و طی آن یک اتوبوس‌ درون‌شهری حامل زائران لرستانی در حالی‌که اجازه تردد در جاده‌های برون‌شهری را نداشت واژگون و موجب مرگ تعدادی از زائران شد، اظهار کرد: اگر وقتی آژانس‌های مسافرتی زیارتی برای سرویس‌های دربستی‌ در کاروان‌ها یا اردوها از ناوگان غیر مجاز استفاده می‌کردند با آنها برخورد می‌شد، امروز کسی جرأت استفاده از ناوگان غیر مجاز را در این کاروان‌ها نداشت.

این فعال صنفی افزود: دستگاه متولی این تورهای زیارتی یا اردوها بعد از حادثه و آن هم به‌خاطر فشار افکار عمومی ممکن است با پیمانکار یا کارپرداز برخورد کند ولی درحالت عادی و در صورت عدم وقوع حادثه هیچ برخوردی انجام نمی‌شود.

او تاکید کرد: اغلب در هنگام بروز سوانح رانندگی توپ در زمین حمل‌ونقل می‌افتد و راننده و یا جاده مقصر شمرده می‌شوند و معمولاً از بی‌کفیتی لوازم یدکی و ... سخنی به میان نمی‌آید در حالی‌که حمل‌ونقل همیشه درگیر سیل اجناس تقلبی چینی است و باندهای ثروت و رانت هر وسیله‌ای که سود داشته باشد را وارد کشور می‌کنند و کیفیت برایشان معنا ندارد و حمل‌ونقل نیز باید پاسخگوی ناکارآمدی و تصمیمات اشتباه دیگر دستگاه‌ها از جمله وزارت صمت و وزارت اقتصاد باشد.

عضو هیئت‌مدیره کانون سراسری انجمن‌های صنفی رانندگان مسافری کشور خاطرنشان کرد: امروز پیمانکارانی که شغلشان حمل‌ونقل جاده‌ای نیست به واسطه شورای شهرها، برای سرویس مدارس مجوز شرکت حمل‌ونقل شهری می‌گیرند و در پوشش همین شرکت‌های حمل‌ونقل شهری، کار پیمانکاری و دربستی مدارس و ادارات را که 90 درصد برون شهری است انجام می‌دهند.

این فعال صنفی با بیان این‌که پیمانکاران مذکور معمولاً با حمل‌ونقل جاده‌ای بیگانه‌اند، از این رو به‌دنبال قیمت کمتر و سود بیشتر هستند، گفت: سازمان گردشگری نیز برای تورهای گردشگری تا به حال قراردادی از شرکت‌های تابع سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از آژانس گردشگری نخواسته است.

این راننده خودمالک افزود: بدین ترتیب چون نظارت وجود ندارد آژانس‌های درون‌شهری، هم پیمانکار ادارات و کارخانجات خارج از شهر و هم تهیه کننده ماشین برای تورهای گردشگری و زیارتی هستند و همه به نوعی درحمل ‌نقل جاده‌ای دخالت می‌کنند.

داوودی اظهار کرد: حتی تاکسیرانی نیز دومنظوره شده و هم داخل شهر و هم خارج شهر مسافرکشی می‌کند و وزارت کشور هم در مورد این تخلفات محرز شهرداری‌ها سکوت می‌کند و بدین گونه است که مهمانان ناخوانده تخلف می‌کنند و صاحبخانه باید جوابگو باشد.

 ساعت 21:10 شامگاه یکشنبه اول اردیبهشت، یک دستگاه اتوبوس مسافربری در 5 کیلومتری خروجی دورود در استان لرستان واژگون شد که طی آن  ۵ نفر کشته و ۳۸ نفر مصدوم شدند.این اتوبوس حامل زائران کوهدشتی و در حال بازگشت از سفر زیارتی جمکران بود.

سرهنگ چغلوند، رئیس پلیس راه لرستان در این مورد اظهار کرد: سال ساخت اتوبوس 88 و مجهز بوده؛ معاینه فنی، بیمه، گواهینامه و سایر الزامات فنی را داشته است، فرمانده عملیات پلیس راه کشور و یک تیم کارشناسی ناجا از تهران آمده و در محل حادثه حضور دارند و علت حادثه را خستگی و خواب‌آلودگی راننده اعلام کرده‌اند.

چغلوند یادآور شد: این خودرو از اتوبوس‌های درون‌شهری بوده و اجازه تردد در جاده‌های برون‌شهری را نداشته اما راننده فکر می‌کرده که در این ایام(نیمه شعبان) تردد در جاده‌ها آزاد است.

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: واژگونی اتوبوس تصادف رانندگی اتوبوس لرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۳۷۳۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصادف اتوبوس مسافربری در مهریز یزد با ۱۵ مصدوم

عکس آرشیوی است.

به گزارش «تابناک»، " سید حسین طباطبایی " روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این اتوبوس از ایرانشهر عازم اصفهان بود افزود: این حادثه ساعت ۴:۰۸ دقیقه بامداد امروز در ۴۰ کیلومتری شهر مهریز در حوالی مسجد حضرت ابوالفضل (ع) اتفاق افتاد و ۱۴ مصدوم به بیمارستان فاطمه الزهرا (س) این شهرستان منتقل و یک مصدوم دیگر نیز در محل حادثه سرپایی درمان شد.

وی ادامه داد: این دومین حادثه اتوبوس مسافربری در سال‌جاری در استان است و حادثه قبلی بامداد ۲۹ فروردین ماه با واژگونی یک دستگاه اتوبوس مسافربری مسیر بندرعباس به تهران در کمربندی مهریز که منجر به مصدوم شدن ۱۳ سرنشین آن شد رخ داد.

این مسئول اظهار کرد: علت حادثه امروز توسط کارشناسان در حال بررسی است که متعاقبا اطلاع رسانی می‌شود.

دیگر خبرها

  • افزودن خط جدید به مسیرهای اتوبوس در کرمان
  • ۱۵ مصدوم در تصادف اتوبوس مسافربری در جاده مهریز
  • تصادف اتوبوس مسافربری در مهریز یزد با ۱۵ مصدوم
  • رفع ۴۸نقطه حادثه‌خیز شناسنامه‌دار از راه‌های استان
  • ارتقای کیفیت زندگی شهری به کمک رشد هوشمند
  • رشد ۱۰ درصدی حمل بار و کالا در جاده‌های استان قزوین
  • تلاش مدیریت شهری اصفهان برای تسریع در حرکت وسایل حمل‌ونقل عمومی در شهر
  • تصادف مرگبار در محور ایذه به پیان
  • کاهش مشکلات خدمات حوزه حمل‌ونقل با استفاده از هوش مصنوعی
  • ۱۱ مصدوم حادثه واژگونی اتوبوس در یزد به بیمارستان منتقل شدند