Web Analytics Made Easy - Statcounter

روز گذشته مراسم اختتامیه‌ی نخستین جشنواره‌ی نشریات دانشگاه شریف(هفت‌قلم) برگزار و برگزیدگان این جشنواره معرفی شدند.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو؛ روز گذشته مراسم اختتامیه‌ی نخستین جشنواره‌ی نشریات دانشگاه شریف(هفت‌قلم) برگزار و برگزیدگان این جشنواره معرفی شدند.

در بخش بهترین نویسنده، محمدصالح سلطانی(خبرنگار خبرگزاری دانشجو) رتبه‌ی اول را کسب کرد و نویسندگانی از انجمن اسلامی دانشگاه شریف دوم و سوم شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سلطانی برای سرمقاله‌ی شماره‌ی ۲۴ نشریه‌ی حیات(ارگان رسمی هیات الزهرای دانشگاه شریف) جایزه‌ی بهترین اثر را نیز کسب کرد.

 در بخش بهترین نشریات، نشریه‌ی "رایانش" به عنوان بهترین نشریه‌ی علمی و نشریه‌ی "داد" به عنوان بهترین نشریه‌ی غیرعلمی معرفی شدند. نشریات "خبرنامه"( انجمن اسلامی) و میدان انقلاب( بسیج دانشجویی) در بخش نشریات غیرعلمی دوم و سوم شدند.

 جایزه‌ی بهترین طراحی جلد به نشریه‌ی "میدان انقلاب" رسید و جایزه‌ی بهترین صفحه‌آرایی را نیز "داد" کسب کرد.

آزادگان: فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه شریف پیشرفت چشمگیری داشته

به نقل از روابط‌عمومی دانشگاه شریف، دکتر ابراهیم آزادگان رئیس گروه فلسفه‌علم و عضو کمیته نظارت بر نشریات دانشگاه شریف، در مراسم اختتامیه این جشنواره، ضمن تشکر از مجموعه فرهنگی دانشگاه صنعتی شریف برای برگزاری این مراسم گفت: فعالیت های فرهنگی در دانشگاه به نسبت سال های قبل پیشرفت چشمگیری داشته و این موضوع ظرفیت‌های بهتر در این بخش را نشان می دهد.


وی افزود: آنچه در نشریات و مجلات دانشجویی کمتر دیده می شود تفکری است که برای نوشتن متون به کار کرفته شده است، برای نوشتن یک متن تاثیرگذار ضروری است بارها و بارها متون خوانده شده و نقد شود و نباید برای انتشار آن عجله کرد.


عضو سابق کمیته ناظر بر نشریات دانشگاه صنعتی شریف با بیان این که نگاه تلگرامی به نشریات دانشجویی یکی از ضعف های بزرگ این بخش است، اظهار کرد: به سرعت جواب دادن به مخاطب و بلافاصله منتشر کردن مطالب، درست نیست و این نقص نشریات است که باید فعالان حوزه نشریات دانشجویی به آن توجه ویژه ای داشته باشند.


دکتر آزادگان در پایان با اشاره به ضعف نگارشی نشریات دانشجویی تأکید کرد: همه مجلات دانشگاهی باید به ویراستاری ادبی متناسب با نوع فعالیت خود توجه کنند تا تاثیر بیشتری برای مخاطب داشته باشند.

بسیج دانشجویی، موفق‌ترین تشکل
بر اساس نتایج اعلام شده، نشریه‌ی رسمی بسیج دانشجویی دانشگاه شریف(میدان انقلاب) با کسب یک مقام اول، یک مقام دوم و دو مقام سوم در بخش‌های مختلف جشنواره، در میان تشکل‌ها، کانون‌ها و گروه‌های فرهنگی دانشگاه شریف بهترین عملکرد را در جشنواره «هفت قلم» داشت. 

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: هفت قلم بسیج دانشجویی دانشگاه شریف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۳۷۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی نمایندگان مدیران مسئول نشریات دانشگاهی دانشگاه تهران

نمایندگان مدیران مسئول نشریات دانشگاهی به عنوان عضو‌های اصلی معرفی شدند.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، جلسه هیئت نظارت بر انتخابات روز سه شنبه ۲۸ فروردین ماه برگزار شد.

در این جلسه مدارک مورد بررسی قرار گرفت و با توجه به اینکه فقط دو کاندیدا واجد شرایط بودند، بدون انتخابات کمیته ناظر بر نشریات دانشگاهی، عضو‌های اصلی دانشجویی کمیته ناظر بر نشریات دانشگاه تهران در سال ۱۴۰۳ انتخاب شدند.

چنانچه مدیرمسئولی طبق تبصره ۱ ماده ۱۱ شیوه نامه انتخابات اعتراض دارد، می‌توانند تا روز شنبه اول اردیبهشت ماه به همراه مستندات به دبیرخانه کمیته ناظر بر نشریات مراجعه کند.

محمدصادق رهبانی (مدیرمسئول نشریه تاغ) و محمدآراد زندیه (مدیرمسئول نشریه مراقبت) به عنوان نمایندگان مدیران مسئول نشریات دانشگاهی در کمیته ناظر بر نشریات دانشگاه تهران منتخب شدند.

دیگر خبرها

  • دانشجویان رسالت بزرگی در احیای حرکت‌های فرهنگی و هنری دانشگاه‌ها دارند
  • برتری نشریات دانشجویی واحد رودهن میان سایر واحد‌های دانشگاهی
  • سیزدهمین دوره جشنواره تیتر ۱۵ اردیبهشت برگزار می‌شود
  • مشهد؛ هفتمین ایستگاه جشنواره سراسری نشریات دانشجویی دانشگاه آزاد
  • جشنواره سراسری نشریات دانشجویی دانشگاه آزاد برگزار می‌شود
  • صبوری مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه بوعلی سینا شد
  • معرفی نمایندگان مدیران مسئول نشریات دانشگاهی دانشگاه تهران
  • ۱۵ اردیبهشت؛ برگزاری سیزدهمین دوره جشنواره تیتر دانشجویی
  • سیزدهمین دوره جشنواره تیتر ۱۵ اردیبهشت ماه برگزار می شود
  • سیزدهمین دوره جشنواره تیتر ۱۵ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود