Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-24@08:29:03 GMT

دسترسی ۹۵ درصدی به خدمات جامع سلامت

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۳۷۴۳۵

دسترسی ۹۵ درصدی به خدمات جامع سلامت

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سید راشد جزایری رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری، از دسترسی ۹۵ درصدی مردم این استان به خدمات جامع سلامت خبر داد.

وی گفت: یکی از مهمترین موضوعات درخصوص سلامت همگانی، برنامه خود مراقبتی و سواد سلامت است که در قالب طرح تحول سلامت از مهرماه سال ۹۵ در استان همزمان با سراسر کشور آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جزایری افزود: بر اساس یافته‌های سامانه سیب، میزان رضایتمندی مردم چهارمحال و بختیاری از خدمات مراکز بهداشت،  ۹۶ و چهل و شش صدم درصد است.

وی ادامه داد: سواد سلامت مردم استان ۶۷ و هفت دهم درصد ارزیابی شده که در این زمینه سواد زنان نسبت به مردان یک تا دو درصد بیشتر می‌باشد.

جزایری بیان کرد: در حال حاضر ۴۰ درصد از مردم چهارمحال و بختیاری تحت پوشش برنامه‌های خود مراقبتی اجتماعی قرار گرفته اند.

وی با اشاره به برنامه‌های هفته سلامت در استان گفت: عیادت از بیماران و سالمندان، نواختن زنگ سلامت در ۵۰ مدرسه استان، برگزاری جشنواره غذای سالم، تجلیل از سفیران سلامت دانش آموزی، برگزاری پیاده روی عمومی، افتتاح چهار باب مرکز و خانه بهداشت و کلنگ زنی دانشکده پیراپزشکی و دندانپزشکی در رحمیته شهرکرد از جمله این برنامه‌ها به شمار می‌رود.

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری سبک زندگی سلامت محور را از دیگر برنامه‌های هفته سلامت برشمرد و افزود: در همین راستا یک هزار و ۴۶۰ مادر باردار و شیرده، تحت برنامه حمایتی تغذیه قرار گرفته اند.

جزایری سهم استان در حوزه افتتاح طرح‌های بهداشتی سال جاری را ۱۹۳ طرح اعلام و اضافه کرد: ۱۵۰ طرح تا شهریورماه به بهره برداری می‌رسد و مابقی تا پایان سال افتتاح می‌شود.

هفتم آوریل برابر با ۱۸ فروردین به عنوان «روز سلامتی» (روز جهانی بهداشت) و اول تا هفتم اردیبهشت نیز به عنوان «هفته سلامت» نامگذاری شده است.

برنامه های هفته سلامت امسال با شعار « مراقبت های اولیه بهداشتی، راهی به سوی پوشش همگانی سلامت» در حال اجراست.

انتهای پیام/ز

رضایتمندی بیش از ۹۶ درصدی از خدمات مراکز بهداشت 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت هفته سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۳۷۴۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایستگاه سلامت در مرکز شهر سی سخت برپا گردید

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از کهگیلویه و بویراحمد، یزدان‌پناه رئیس شبکه بهداشت و درمان و شهرستان دنا گفت: ایستگاه سلامت شهر سی‌سخت جهت خدمات‌دهی به مردم شهر سی‌سخت و گردشگران در راستای هفته ملی سلامت شامل غرفه بهداشت و محیط و بلایا، غرفه بهداشت خانواده و مامایی، غرفه آموزش و تغذیه، غرفه بهداشت روان و غرفه بیماریهای غیرواگیر برپا شد.

هدف از برپایی این ایستگاه، خدمات‌رسانی رایگان به مردم و آموزش و اطلاع رسانی هفته سلامت و آگاهی بخشی عمومی، آموزش‌های لازم در زمینه‌های بهداشت روان، آموزش در زمینه بهداشت محیط وبلایا و پیشگیری از سوانح، غربالگری دیابت و فشار خون و افزایش مشارکت مردم در ارتقاء سلامت عمومی می‌باشد.

خبرنگار: سعیده صداقت نژاد

انتهای خبر/

کد خبر: 1228101 برچسب‌ها مدافعان سلامت

دیگر خبرها

  • ایجاد 13 هزار فرصت شغلی جدید در بخش‌های صنعت، خدمات و کشاورزی در استان
  • افزایش ۳۵ درصدی خدمات بهداشتی، دندانپزشکی و آزمایشگاهی در چهارمحال و بختیاری
  • بیش از 95 درصد مردم چهارمحال و بختیاری به شاخص‌های سلامت دسترسی دارند
  • خدمات رایگان ۳۳۰۰ روانشناس در مراکز جامع سلامت
  • ایستگاه سلامت در مرکز شهر سی سخت برپا گردید
  • وجود ۳۰۸ خانه بهداشت فعال در چهارمحال و بختیاری
  • اجرای طرح ارتقای سلامت دهان و دندان در مدارس عشایری
  • تمرکز بر رفع نابرابری‌ها و دسترسی به خدمات باکیفیت
  • ارائه خدمات درمانی در راستای برنامه‌های نظام سلامت
  • وجود ۳۸۰ خانه بهداشت فعال در چهارمحال و بختیاری