Web Analytics Made Easy - Statcounter

دادگاهی در هنگ‌کنگ امروز (چهارشنبه) درباره حبس 9 تن از رهبران اعتراضات گسترده حامی دموکراسی در سال 2014 که ماه پیش به ارتکاب مزاحمت عمومی محکوم شدند، تصمیم‌گیری می‌کند.

 حبس این افراد تلاشی از سوی دولت منطقه نیمه خودمختار هنگ‌کنگ است تا بحث اعتراضات را مختومه اعلام کند. اتهامات مذکور تا هفت سال حبس در پی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنی تای، استاد حقوقی که به آغاز این اعتراضات کمک کرده بود، در بدو ورود به دادگاه به خبرنگاران گفت: من همچنان امیدوارم که امروز با هر آنچه در انتظارم است، روبرو شوم.

تانیا چان، از دیگر محکومان این پرونده هم از اصول جنبش‌ اعتراضی خودشان کوتاه نیامده است. چان گفت: گرچه این نبرد سختی است، زمان آن است که ما اطمینان حاصل کنیم به حدی قوی هستیم که با چالش‌های متفاوت روبرو شویم. 

۹ رهبر کمپین "اشغال مرکز" هنگ‌کنگ که تحصن غیر خشونت‌باری موسوم به "جنبش چتر" را به راه انداخته بودند، با جنجال‌های فراوانی روبرو شدند. این جنبش نمادی از مقابله با پلیس بود که با اعتراضات خیابانی برخورد می‌کرد. معترضان خواستار آن بودند تا آزادانه نامزدهایشان را برای رهبری هنگ‌کنگ معرفی کنند. با وجود این، آنها موفق نشدند تا رضایت دولت و رئیس اجرایی هنگ‌کنگ را به دست آوردند.  / ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۳۷۴۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این برنامه ریزی قهرمان لیگ برتر را تغییر می‌دهد!

به گزارش "ورزش سه"، مدیران لیگ برتر انگلیس با واکنش شدیدی نسبت به آخرین برنامه‌ریزی بازی‌ها مواجه هستند. آرسنال احتمالاً اولین باشگاه ناراضی است چون باید بازی‌های زیادی را پشت سر بگذارد و این در حالی است که تاتنهام 15 روز قبل از دربی شمال لندن در یکشنبه 28 آوریل، استراحت خواهد کرد!

یورگن کلوپ، سرمربی لیورپول نیز با بدترین کابوس خود در دربی مرسی ساید با اورتون در گودیسون پارک در روز چهارشنبه 24 آوریل روبرو شده است. سپس تیم تحت هدایت او باید در ساعت 12:30 بعدازظهر روز 27 آوریل به وستهم بازی کند.

بازی تاتنهام با منچسترسیتی در 20 آوریل به تعویق افتاده چون شاگردان پپ گواردیولا آخر آن هفته با چلسی در نیمه نهایی جام حذفی بازی خواهند کرد.

با این حال، به جای برنامه ریزی مجدد بازی‌ تاتنهام و سیتی برای اواسط هفته آینده، مردان گواردیولا به جای آن در روز پنجشنبه، 25 آوریل، مقابل برایتون بازی خواهند کرد. این باعث می‌شود تاتنهام پس از بازی مقابل نیوکاسل در 13 آوریل تا زمانی که مقابل آرسنال بازی می‌کند، استراحت کند. در طی این 15 روز، آرسنال در 4 بازی حساس با استون ویلا، بایرن مونیخ، ولورهمپتون و چلسی روبرو خواهد شد در حالی که تاتنهام از استراحتی طولانی مدت لذت می‌‌برد.

این برنامه ریزی می‌تواند پیامدهای زیادی در رقابت قهرمانی و همچنین نبرد برای ایستادن بین 4 تیم برتر داشته باشد چون برنامه تاتنهام به آن‌ها شانس بیشتری نسبت به استون ویلا می‌دهد که هنوز در لیگ کنفرانس اروپا حضور دارد.

این موضوع باعث شده که افراد در باشگاه‌های مختلف «یکپارچگی» برنامه‌ بازی‌ها و نقشی که زمان‌بندی مجدد ممکن است در سرنوشت قهرمان و 4 تیم برتر جدول بازی کند را زیر سوال ببرند.

منچسترسیتی اکنون به جای بازی مقابل تاتنهام که حریف سرسختی برای آن‌ها بود، در یک بازی آسان‌تر مقابل برایتون قرار می‌گیرد. واضح است که برنامه بازی‌ها به دلیل لغو بازی‌های جام حذفی و همچنین صعود باشگاه‌های انگلیسی در لیگ قهرمانان اروپا، لیگ اروپا و لیگ کنفرانس اروپا در آشفتگی کامل قرار گرفته است.

لیورپول هم با یک کابوس مشابه روبرو است و کلوپ شاهد بازی‌هایی است که در وقت ناهار شنبه پس از یک بازی اروپایی وسط هفته انجام می‌شود.

بازی سیتی مقابل تاتنهام یکی از 4 بازی‌ای است که هنوز تکلیف زمان آن مشخص نیست، مانند: منچستریونایتد - نیوکسل، چلسی - تاتنهام و برایتون - چلسی.

دیگر خبرها

  • دیدار دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین با رهبر معظم انقلاب
  • دیدار زیاد النخاله با مقام معظم رهبری
  • دومین دیدار قالیباف با رهبران مقاومت فلسطین
  • بیش از ۱.۱میلیون نفر در غزه با ناامنی شدید غذایی روبرو هستند
  • دومین دیدار قالیباف با رهبران مقاومت فلسطین در امروز
  • دیدار زیاد نخاله با رئیس مجلس
  • ببینید| چرا اعتراضات سیاسی در اکباتان متفاوت بود؟
  • اعتراضات گسترده علیه دولت مجارستان
  • ضرورت توسعه اقتصاد غیر نفتی
  • این برنامه ریزی قهرمان لیگ برتر را تغییر می‌دهد!