Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-25@19:31:51 GMT

هم عهدی با شهدا، همدردی با سیل‌زدگان

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۳۷۴۶۴

هم عهدی با شهدا، همدردی با سیل‌زدگان

فرهنگسرای پایداری وابسته به سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان به اجرای دو ویژه برنامه در ایام هفته فرهنگی اصفهان می پردازد.

به گزارش ایمنا، سعید صرامی در خصوص برنامه های فرهنگسرای پایداری در هفته فرهنگی اصفهان اظهار کرد: یکی از دو ویژه برنامه فرهنگسرای پایداری به «مناجات نامه» اختصاص دارد که با توجه به یکی از فرهنگ های عامه مردم اصفهان درخصوص زیارت قبور علما، شهدا و نخبگان عالم معنویت برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر فرهنگسرای پایداری ادامه داد: مردم اصفهان از قدیم در منطقه لسان الارض و مزار علما و صلحا حاضر شده و به ایشان عرض حاجت نموده و نذورات خود را پرداخت می کردند.

وی افزود: برنامه مناجات نامه هم سعی دارد تا به معرفی بیشتر این منطقه مقدس که قبور مطهر بسیاری از علما، شهدا و همچنین یوشع نبی در آن قرار دارد، بپردازد و روایات، خاطرات و پیشینه تاریخی این منطقه را در کنار معرفی آداب و رسوم مردم اصفهان در قدیم ارائه کند.

صرامی خاطرنشان کرد: این برنامه روز پنجشنبه پنجم اردیبهشت ماه بر سر مزار یوشع نبی با سخنرانی دکتر مهدی منتظرالقائم، از اساتید تاریخ دانشگاه اصفهان و با حضور جمعی از بانوان که چادرهای سفیدرنگ بر سر دارند و به اجرای مناجات نامه ها و حاجات نامه های مرسوم می پردازند، برگزار می شود.همچنین هزینه پخت آش نذری از سوی مردم جمع آوری شده و کل مبلغ آن برای کمک به هموطنان سیل زده اعطا خواهد شد.

مدیر فرهنگسرای پایداری از اجرای برنامه دیگری با عنوان «هم عهدان شهدا» خبر داد و تصریح کرد: برنامه هم عهدان شهدا روز نهم اردیبهشت ماه با هدف همدلی با ایران و هموطنان سیل زده که رویکرد اصلی هفته فرهنگی اصفهان است، برگزار می شود.

وی ادامه داد: در این برنامه هر شهروند اصفهانی یک شهید از میان شهدای مدفون در گلستان شهدا را انتخاب کرده و ضمن دریافت وصیت نامه آن شهید، در پویش هم عهدان شهدا برای کمک به هموطنان سیل زده شرکت می کند.در این پویش هر شخص به نیابت از شهیدی که انتخاب کرده و ضمن استعانت از او، مبلغ مورد نظر خود را اهدا می کند.

صرامی تاکید کرد: در این پویش برخی از افراد به ارائه دانش و تخصص خود در حوزه هایی که می تواند کمک رسانی ویژه ای به هموطنان سیل زده داشته باشد، می پردازند.این افراد از سوی فرهنگسرای پایداری به مرکز هلال احمر اصفهان اعزام شده و بعد از گذراندن یک دوره آموزشی در زمینه های مختلف فرهنگی، آموزشی، علمی و ... برای حضور در مناطق سیل زده اعزام می شوند.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: پخت نذری سيل زده شهدا فرهنگسرای پایداری هفته اصفهان هفته فرهنگی اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۳۷۴۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختتامیه جشنواره «پوپک» در هفته فرهنگی اصفهان

شهردار اصفهان گفت: اختتامیه جشنواره «پوپک» در هفته فرهنگی اصفهان برگزار می‌شود و میزبان نمایندگان کشورهای مختلف در اصفهان خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی قاسم‌زاده امروز _چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ در برنامه رادیویی «بی‌واسطه با مردم» اظهار کرد: در ایام نوروز مسافران زیادی وارد شهر اصفهان شدند و علاوه بر گردشگران داخلی، تعداد زیادی از گردشگران خارجی از شهر بازدید کردند که طی ملاقات با آن‌ها، از شهر، شهرداری و مردم اصفهان تشکر کردند که من این پیام را خدمت مردم اصفهان ابلاغ می‌کنم.

وی با بیان اینکه در هفته فرهنگی اصفهان به سر می‌بریم و پذیرای مهمانان زیادی خواهیم بود، افزود: در این هفته شاهد اجرای برنامه‌ها و برگزاری جشن‌های متعددی در شهر هستیم که یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها از حیث ملی و بین‌المللی اختتامیه جشنواره پوپک است، زیرا پس از جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان دومین جشنواره‌ای است که برای کودک طراحی شده و در حوزه نقاشی است.

شهردار اصفهان با بیان اینکه محورهای این جشنواره بیشتر مربوط به مباحث شهری است، ادامه داد: این دوره از جشنواره پوپک با استقبال گسترده از کشور خودمان و سایر کشورها مواجه شده است و در اختتامیه آن میزبان نمایندگان کشورهای مختلف در اصفهان خواهیم بود.

قاسم‌زاده ادامه داد: امیدوارم این روزها که از روزهای خوب شهر اصفهان است، با جریان زاینده‌رود کماکان ادامه پیدا کند و بتوانیم روزهایی را تجربه کنیم که رودخانه خشک نباشد.

این خبر در حال تکمیل است…

کد خبر 747512

دیگر خبرها

  • ایثارگران اسوه عزت و پایداری انقلاب هستند
  • تجلیل و تکریم خانواده شهدا باید به عنوان یک فرهنگ در جامعه نهادینه شود
  • آغاز بزرگترین رویداد فرهنگی با برگزاری اجلاسیه شهدای ارتش در گچساران
  • آغاز بزرگترین رویداد فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد
  • کنگره ۲ هزار شهید؛ بزرگترین رویداد فرهنگی کهگیلویه وبویراحمد
  • اختتامیه جشنواره «پوپک» در هفته فرهنگی اصفهان
  • لزوم توجه به تنوع مخاطبان در اجرای برنامه‌های اجتماعی و فرهنگی در تهران
  • اجرای ۳۰ برنامه ویژه هفته فرهنگی اصفهان/ برگزاری جشنواره «نون و نمک» در فرهنگسرای کوثر
  • «زیر چتر اصفهان» در منطقه ۹ اصفهان اجرا می‌شود
  • اجرای برنامه های متنوع فرهنگی بنیاد شهید در ایلام قابل تقدیر است