Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک کارشناس اقتصادی گفت: تکیه بر اقتصاد نفتی به جای تولید داخلی بزرگترین ضعف اقتصادی کشور است، امروز شاهد هستیم دولت پلید آمریکا سعی دارد از این موضوع سوءاستفاده و با منع خرید نفت ایران،اقتصاد کشور را فلج کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهامون، رهبرمعظم انقلاب در ابتدای سال 98 با انتخاب شعار رونق تولید به عنوان شعارسال،بر لزوم رونق تولید داخلی برای بهبود اقتصاد کشور تاکید کردند و بیان داشتند که رونق تولید مستلزم تعیین راهبردها و راه‌کارهایی موثر برای اجرای آن است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



شاید بتوان گفت ،شناسایی نیروهای درونزا و سایر ظرفیت‌های موجود و قابل دسترس، شناسایی نخبگان و متخصصین، اتخاذ تدابیر لازم برای جلوگیری از خام فروشی نفت، بروز رسانی و تقویت و توسعه زیرساخت‌ها، اتخاذ تدابیر لازم برای مشارکت مؤثر بانک‌ها در رونق تولید و بسیاری موارد دیگر تنها بخشی از راهکارهای رونق تولید در کشور است.

رونق تولید عامل موثری در بی اثرساختن تحریم ها است
کارشناس اقتصادی سیستان و بلوچستان با اشاره به نامگذاری سال جدید از سوی مقام معظم رهبری به نام رونق تولید،در گفت و گو با خبرنگار ما افزود: رونق تولید ملی می تواند اقتصاد کشور را نجات داده و عامل موثری در بی اثرساختن تحریم ها و دستیابی به استقلال اقتصادی باشد اما این مهم وقتی تحقق می یابد که رونق تولید به طور جدی از سوی مردم و دولت پیگیری شود و یکی از راهکارهای اجرایی شدن شعار سال و رونق تولید رفع موانع و مشکلات بر سر راه تولید و تولیدکنندگان داخلی و سرمایه گذاری دراین بخش است.

یعقوب کریمی بابیان اینکه رونق تولید ملی کشور باید دغدغه اصلی مسئولین اجرایی کشور باشد، افزود: رابطه و تعاملی متقابل باید برای رونق تولید بین دولت، ملت و بخش خصوصی ایجاد شود تا بتوان از پتانسیل ها و ظرفیت های منحصربفرد کشور برای رونق تولید و اقتصاد کشور استفاده کرد.

حذف وابستگی به درآمدهای نفتی بهترین راه رونق تولید است
کریمی خاطرنشان کرد: دولت باید موانع و مشکلات پیش روی تولیدملی را برطرف کرده و حامی تولیدکنندگان باشد چراکه بدون شک با افزایش تولید و رهایی از وابستگی اقتصادی به نفت، علاوه بر بهبود اقتصاد کشور می توان توطئه دشمنان را در اعمال تحریم های ظالمانه خنثی کردو دراین میان حذف وابستگی به درآمدهای ناشی از نفت بهترین راه رونق تولید است چنانچه دولت به جای فروش نفت به دنبال رونق تولید ملی باشد برگ برنده ای درقبال تحریم ها خواهیم داشت.

استاد دانشگاه فرهنگیان سیستان و بلوچستان ،رفع موانع تولید را گامی بزرگ برای رونق تولید دانست و تاکید کرد: دولت می تواند قوانین و لوایحی را برای رفع موانع تولید و کمک به تولیدکنندگان ارائه کند چرا که با رونق تولیدعلاوه بر تامین مایحتاج داخلی می توانیم با صادرات تولیدات باکیفیت ، بازار جهانی را در دست بگیریم و علاوه بر استقلال اقتصادی به اشتغال زایی برای جوانان کشور نیز کمک کنیم.

وی با بیان اینکه حمایت از تولید ملی باید به طور عملی باشد،تصریح کرد: بدون شک استفاده از ظرفیت های داخلی در کنار حمایت از تولیدکنندگان گامی موثر در تحقق عملی رونق تولید است از سوی دیگر جلوگیری از واردات بی رویه کالا به خصوص کالاهایی که در کشوربه بهترین شکل تولید و عرضه می شود علاوه بر حمایت از کالاهای داخلی سبب پیشرفت اقتصادی و کمک به تولیدکنندگان خواهد شد.

وی بیان کرد:رونق تولید ملی چه برای مصرف داخلی انجام شود و چه این تولیدات به خارج از کشور صادر شود در هر حالت ، ما برنده این میدان اقتصادی خواهیم بود و در این میان استفاده از ظرفیت های کشاورزی، دامپروری، گردشگری، صنعتی و غیره می تواند به رونق تولید کمک شایانی کرده و تحول عظیمی در تولید و اشتغال ایجاد کند.

وی با بیان اینکه انتظارات رهبر معظم انقلاب درباره اقتصادمقاومتی و حمایت از کالای ایرانی ، تاکنون به طور صحیح برآورده نشده است، افزود: تاکنون حمایت از کالای ایرانی به طور شایسته صورت نگرفته است از یک طرف تولید برخی کالاها با کیفیتی نامناسب، سبب تغییر نگرش مردم نسبت به کالای ایرانی شده و از سوی دیگر عدم حمایت همه جانبه مسئولین از تولیدکنندگان و کالای داخلی سبب مغفول ماندن کالای ایرانی شده است .

بخش خصوصی نقشی مهمی در رونق تولید دارد
کریمی عنوان کرد: افزایش تجمل گرایی و لوکس گرایی در کشور مانعی بر سر راه استفاده از کالای ایرانی است مسئولینی که که خود از کالاهای خارجی و برند استفاده می کنند چطور می توانند دغدغه حمایت از تولید ملی و کالای ایرانی را داشته باشند درواقع نفوذ خوی اشرافی گری در سطح مسئولین عامل غفلت از حمایت قاطع از تولیدات داخلی است.

وی گفت: متاسفانه حمایت ازتولیدآن طور که مدنظرمقام معظم رهبری بود تاکنون عملی نشده و تحقق این مهم علاوه بر افزایش کیفیت تولیدات داخلی نیازمند برنامه ریزی و مدیریت مناسب و حمایت همه جانبه دولت و بخش خصوصی است چراکه حمایت بخش خصوصی نقشی مهمی در رونق تولید دارد و درواقع مدیریت جهادی و عملی برای رونق تولید لازم است.

این کارشناس اقتصادی سیستان و بلوچستان ادامه داد: تولیدمحصولات باکیفیت ،توجه به همه بنگاه های اقتصادی درسایه عدالت وعدم تبعیض ورانت خواری سبب شکوفایی اقتصادی کشور شده وکشور ما را در برابرتحریم ها استوار خواهد کرد و با حمایت از تولیدکنندگان ،تولید مد نظر مقام معظم رهبری رونق پیدا می‌کند.

وی بیان کرد: دشمنان ایران اسلامی با اعمال تحریم های ظالمانه و جنگ اقتصادی سعی بر ایجاد نارضایتی درمردم و ایجاد مشکلات اقتصادی در کشور را دارند اما رونق تولید ملی سبب خنثی شدن توطئه دشمنان و پیشرفت و استقلال اقتصادی خواهد شد دولت آمریکا باید بداند که جنگ اقتصادی نمی تواند ملت ایران را به زانو دربیاورد.

کریمی افزود: وقت آن رسیده که آمریکا رفتارخودش رادرمنطقه تغییر دهد گویا دولتمردان آمریکایی حافظه تاریخی خود را از دست داده اند و فراموش کرده اند که ملت ایران با استقامت واستواری چهار دهه باعث جنون سرمداداران کاخ سفید شده و در برابر تمام توطئه ها و خصومت های استکبار جهانی مقاومت کرده اند و به طور حتم پیروزی در جنگ اقتصادی دشمن نیز نزدیک است اگر به توصیه فرمانده کل قوا توجه کنیم.

دولت باید با ارائه قوانین کارآمد، تسهیل کننده مسیر پیش روی تولیدکنندگان باشد
استاد دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه رونق تولید تهدیدهای اقتصادی دشمنان را به فرصت تبدیل می‌کند ، خاطرنشان کرد: اعتماد و ایجاد فرصت برای تولیدکنندگان داخلی سبب رونق تولید و اهتمام بیشتر تولیدکنندگان در جهت ارائه محصولات باکیفیت به بازار خواهد شد و همان گونه که مردم در جهت عملی شدن فرمایشات و منویات رهبر انقلاب گام برمی دارند دولت و مجلس نیز باید با ارائه قوانین کارآمد، تسهیل کننده مسیر پیش روی تولیدکنندگان باشند.

وی با بیان اینکه تورم ایجاد شده در کشور که ناشی از عدم برنامه ریزی مناسب و اتخاذ سیاست‌های غلط اقتصادی دولت است را می توان با افزایش تولید مهار کرد، افزود: دولتمردان برای بهبود وضعیت اقتصادی و مهار تورم باید برای تحقق عملی شعار سال بکوشند چراکه تورم با رونق اقتصادی و تولید در کشور مهار خواهد شد.

کریمی تاکید کرد:تحقق عملی شعار رونق تولید نیازمند به کارگیری مدیران متخصص، متعهد و دلسوز در راس امور است و باید با نظارت کافی از نفوذ فرصت طلبان در دستگاه های اجرایی جلوگیری کرد تا افرادی که دغدغه بهبود اقتصاد و تولید کشور را دارند در راس امور قرار بگیرند افراد متخصصی باید برای اداره امور به کارگیری شوند که رونق تولید ملی دغدغه و سیاست اصلی آنها باشد و به دنبال نجات اقتصاد کشور و بهبود شرایط معیشت مردم باشند.

وی ادامه داد: اکنون کشور ما در سایه استقلال و آزادی به جایی رسیده است که می توانیم با تکیه بر توان داخلی به اقتصادی پویا دست یابیم و با تکیه بر توان داخلی و ارتباط اقتصادی با سایر کشورها به رشد اقتصادی کشور کمک کنیم.

تکیه بر اقتصاد نفتی به جای تولید داخلی بزرگترین ضعف اقتصادی کشور است
کریمی نگاه به درون را عامل مهمی در رسیدن به موفقیت های اقتصادی دانست و اذعان کرد: بدون شک با همگرایی، تکیه بر توان داخلی و استفاده از نیروی جوان مومن و متخصص می توان بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور را برطرف کرد و از این ظرفیت ها برای رونق تولید استفاده کرد به طور یقین اگر اقتصاد مقاومتی مدنظر رهبر انقلاب با تکیه بر توان داخلی ایجاد می شد امروز فشار اقتصادی کمتری در کشور داشتیم.

وی گفت: تکیه بر اقتصاد نفتی به جای تولید داخلی بزرگترین ضعف اقتصادی کشور است که امروز شاهد هستیم دولت پلید آمریکا سعی دارد از این موضوع سوءاستفاده کرده و با منع خرید نفت ایران،اقتصاد کشور را فلج کند بنابراین تنها راه حل، روی آوردن به اقتصاد بدون نفت وسرمایه گذاری روی بنگاه های اقتصادی است.

وی با بیان اینکه رونق تولید داخلی در کنار اقتصاد مقاومتی می تواند جهشی بزرگ در پیشرفت اقتصادی کشور باشد ، افزود: تکیه بر تولید داخلی می تواند ما را از کشوری مصرف کننده و وارد کننده به کشوری تولیدکننده مبدل سازد ، خوداتکایی و باور درونی از ویزگی های برجسته مردم ایران است همان گونه ملت ما با اراده ای آهنین و توکل به خداوند در صحنه های مختلف پیروز میدان بودند در این جنگ اقتصادی نیز سربلند بیرون خواهند آمد و با این عزم و اراده، اجازه قدرت نمایی به دشمنان انقلاب نخواهند داد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۳۷۵۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل ستاد تحقق‌ شعار سال در استان همدان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان از تشکیل ستاد تحقق بخشی شعار سال مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم در استان همدان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، سید مجتبی حسینی امروز در نخستین جلسه برنامه‌ریزی و هماهنگی دستگاه‌های اقتصادی استان همدان در سال جدید، اظهار‌ داشت: روز گذشته نامه‌ای به تمامی دستگاه‌های اقتصادی استان ارسال و در یک بازه زمانی 12 روزه یعنی تا 20 فروردین‌ماه به روسای 35 دستگاه اجرایی و نهاد موثر در حوزه اقتصاد استان فرصتی داده شده تا پیشنهادات و برنامه خود را برای تحقق بخشی به شعار سال و تعریف سرفصل‌های جدید کاری خود با رویکرد خلاقانه و نوآورانه را ارائه کنند.

وی افزود: مصمم هستیم توجه به شعار سال تنها به صدور بخشنامه و برپایی جلسات منتهی نشود، بلکه با تدوین برنامه عملیاتی و پروژه محور بطور دقیق با تکیه بر ظرفیت‌های استان در بخش های مختلف، تبیین، برنامه‌ریزی و انجام اقدامات لازم در جهت جهش تولید با مشارکت مردم را تحقق بخشیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان با تاکید بر اینکه دستگاه‌های اجرایی اقتصادی استان ملزم هستند، همچنین تا پایان روز بیستم فروردین ماه خلاصه عملکرد فعالیت‌های خود در سال گذشته را به معاونت اقتصادی استانداری ارسال کنند، بیان کرد: در سال گذشته برنامه و امور مختلفی با توجه به فرمان سال در راستای رشد تولید و مهار تورم برنامه ریزی و گام‌های موثری از جمله احیای 235 واحد تولیدی راکد و رشد تحقق تعهد اشتغال استان برداشته شد که در سال جدید هم باید راهبردهای قبلی پیگیری و منجر به نتایج مطلوب تری شود.

حسینی ادامه داد: در سال جدید از روزهای ابتدایی با توجه به تعیین شعار سال از سوی رهبر عزیز انقلاب امام خامنه ای(حفظه الله)، به دستور استاندار محترم، سیاست‌هایی در مسیر رشد اقتصادی استان و تحقق شعار سال مشخص شده و نخستین برنامه‌ها نیز با محوریت جهش تولید با افزایش مشارکت مردم در نقش ذینفعان اصلی اقتصاد در دستور کار قرار گرفته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان همچنین از تحلیل، طراحی و ایجاد بانک اطلاعاتی جامع اقتصاد استان همدان خبر داد و افزود: لازم است برای تصمیم سازی صحیح بر مبنای آمار و داده کاوی، توسعه اقتصادی استان و ایجاد اشتغال بهتر در استان بانک جامع اطلاعاتی تهیه گردد که به منظور معرفی ظرفیت‌های اقتصادی قابل واگذاری به مردم نیز می‌تواند استفاده شود.

حسینی با بیان اینکه نحوه آگاهی رسانی و فرهنگ‌سازی مشارکت مردم در بخش اقتصادی استان باید در دستور کار ادارات قرار گیرد، بیان کرد: موضوعات به نحوی دنبال شود که مشارکت مردم در اقتصاد با اقناع سازی و شفافیت کامل دنبال شود که با اطمینان خاطر استقبال گردد و با آموزش و فرهنگ‌سازی به سمتی حرکت کنیم که بتوانیم رشد اقتصادی پویا و مولد را با کمک مردم در استان همدان شاهد باشیم.

وی خطاب به مدیران اقتصادی استان خواستار توجه جدی به تکریم ارباب رجوع و کاهش نارضایتی‌های مردم در پیگیری مشکلات خود در سازمانها شد و تاکید کرد: بدرفتاری و ایجاد اختلال در کسب‌و‌کار مردم از سوی لایه‌های پایینی سازمان‌های اجرایی اقتصادی استان را به هیچ وجه نخواهم پذیرفت بنابراین از مدیران تقاضا داریم هرجا که به هر دلیلی کارشناسانی در ادارت انگیزه برای فعالیت ندارند را با تکریم و حفظ احترام جایگزین کنند. 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان به تعریف 35 پروژه‌ اختصاصی برای 35 دستگاه‌ دولتی و نهاد اجرایی در حوزه اقتصادی استان اشاره کرد و گفت: برای هر دستگاه اجرایی باتوجه به وظیفه سازمانی که بر عهده دارد یک پروژه عملیاتی در راستای تحقق بخشی شعار سال در نظر گرفته شده است که به‌زودی و به تفکیک برای جلوگیری از موازی کارها به مدیران مربوطه ابلاغ خواهد شد.

وی عنوان کرد: فعالیت و عملکرد ادارات و دستگاه‌های اجرایی حوزه اقتصاد استان به صورت مستمر و دوره‌ای بررسی و ارزیابی خواهد شد تا با عارضه یابی موانع و مرتفع نمودن مشکلات بتوانیم نتایج مفیدی را به دست آوریم.

حسینی به تقویت گفتمان‌سازی در بخش‌های مختلف اقتصادی استان اشاره کرد و گفت: با افرادی که خواسته یا ناخواسته سبب شوند چرخدنده به حرکت درآمده اقتصاد استان معطل باقی بماند برخورد جدی خواهد شد و انتظار داریم تمام بدنه تیم اقتصادی استان بصورت یکپارچه و منسجم پاشنه کشیده وارد میدان شوند تا جهش تولید را با مشارکت مردم فهیم استان همدان در پایان سال به طور محسوس و ملموسی شاهد باشیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حل مشکلات اقتصادی و رونق صادرات با جهش تولید میسر است
  • لازمه تحقق رشد ۸ درصدی اقتصاد، رونق و جهش تولید است
  • مشارکت مردم در تحقق شعار سال، نقش تعیین‌کننده دارد
  • نقش تعیین کننده مشارکت مردم در تحقق شعار سال
  • مشارکت مردم در تحقق شعار سال، نقش تعیین کننده دارد 
  • دولت برای تحقق شعار سال باید موانع تولید را از سر راه بردارد
  • تشکیل ستاد تحقق‌ شعار سال در استان همدان
  • «جهش تولید با مشارکت مردم» منشور عملی ملت ایران است
  • جهش تولید در گرو حمایت از سرمایه‌های خرد است/تثبیت سرمایه‌گذاری عامل تحقق شعار سال
  • ضرورت توسعه اقتصاد غیر نفتی