Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیریت حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان گفت: ورود دستجات ‏پروازی از کشور یمن به عمان (امروز) از سوی مرکز کنترل ملخ فائو و کشور عمان اعلام شده است که احتمال ورود دستجات ‏پروازی جدید از کشور عمان طی روزهای آتی به مناطقی از شهرستانهای چابهار، کنارک، زرآباد، جاسک ، سیریک، میناب و ‏بندرعباس، جازموریان وجود دارد چرا که پوشش گیاهی در عمان درحال خشک شدن می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، غلامحسین تیموری افزود: تمامی بهره برداران و کشاورزان مراقب باشند و به محض مشاهد ملخ مراتب را به نزدیک‌ترین ‏مرکز جهادکشاورزی یا مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان اعلام کنند.‏

تیموری هم‌چنین در ادامه سطح مبارزه با ملخ صحرایی در استان را 15 هزار و 290 هکتار عنوان کرد.

وی افزود: دسته‌های پرتراکم این ملخ‌ها هر نوع سرسبزی اعم از علوفه، غلات، صیفی جات و حتی علف‌های هرز را که در مسیر خود ببینند مورد هجوم قرار داده و از بین می‌برند .

مدیریت حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان افزود: با توجه به بارندگی‌های فروردین، افزایش رطوبت و درجه حرارت، شرایط مناسبی برای خروج پوره ملخ صحرایی و هجوم دستجات بزرگ ملخ از شبه جزیره عربستان به استان که خسارات هنگفتی به بخش کشاورزی وارد خواهند کرد، فراهم شده است.

وی به منظور مبارزه بهنگام با ملخ صحرایی مهاجر، احداث باندهای پروازی بیشتر جهت هواپیمای سمپاش در مجاورت با استان هرمزگان و محدوده جازموریان و تخیصص اعتبار لازم جهت تداوم مبارزه با این آفت خطرناک را خواستار شد.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: ملخ صحرایی سیستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۳۷۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی هوایی به مناطق سیل‌زده صعب‌العبور بلوچستان+ فیلم

استاندار سیستان و بلوچستان با حضور در مناطق سیل‌زده صعب‌العبور بلوچستان شخصاً مدیریت عملیات امدادرسانی هوایی به این نقاط را بر عهده گرفته است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، استاندار سیستان و بلوچستان با حضور در مناطق سیل‌زده صعب‌العبور بلوچستان شخصاً مدیریت عملیات امدادرسانی هوایی به این نقاط را بر عهده گرفته است.

.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت امدادرسانی در ۵ استان جنوبی کشور
  • آخرین وضعیت ۵ استان جنوبی کشور
  • امدادرسانی هوایی به مناطق سیل‌زده صعب‌العبور بلوچستان+ فیلم
  • آخرین وضعیت مناطق سیل زده کشور
  • آخرین وضعیت ۵ استان جنوبی کشور/ از وصل شدن برق تا روند امدادرسانی
  • آخرین وضعیت سیل در استانهای جنوبی کشور/ برخی روستاها تخلیه شدند
  • جان باختن ۳ نفر بر اثر سیلاب در سیستان و بلوچستان (فیلم)
  • سیل در سیستان و بلوچستان جان ۳ نفر را گرفت
  • فوت ۳ نفر به دلیل سیلاب در سیستان و بلوچستان
  • جزئیاتی از جان باختن ۳ نفر در سیلاب سیستان و بلوچستان | ۳ مصدوم در منطقه عسلویه | هشدارهای سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور به مردم