Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@06:55:18 GMT

تصاویر دروغ شرکت های گردشگری مراکش

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۳۷۷۳۰

تصاویر دروغ شرکت های گردشگری مراکش

تصاویر این بزهای درختی موجب رونق گردشگری کشور مراکش شده است ولی یک عکاس انگلیسی از دروغ بودن این تصاویر پرده برداشته است.

به گزارش خبرگزاری شبستان ، در شبکه های اجتماعی و سایت های گردشگری تصاویری از بزهایی نمایش داده شده که روی درخت می روند ولی حقیقت این است که این بزها اصلاً توانایی بالا رفتن از درخت را ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تصاویر این بزهای درختی موجب رونق گردشگری کشور مراکش شده است ولی یک عکاس انگلیسی از دروغ بودن این تصاویر پرده برداشته است.

 

در سایت های گردشگری کشور مراکش هزاران تصویر درختان روغن آرگان منتشر شده است که روی آنها بزهای اهلی دیده می شود. در بسیاری از سایت های مراکشی چنین جملاتی دیده می شود:

 

درخت آرگان، گیاه خاردار بومی جنوب غربی مراکش به شمار می‌رود و گل‌های زرد رنگی دارد که بعداً تبدیل به میوه می‌شوند. میوه‌ی این درخت، درون پوستی شبیه پوست گردو قرار دارد و بزهای مراکش، شدیداً به مغز داخل این میوه علاقه دارند و فقط از این یک نوع درخت است که بالا می‌روند.

 

ولی حقیقت اینجاست که همه اینها دروغی بیش نبودند. در حقیقت بنگاه‌ های گردشگری مراکش از این تصاویر برای جذب گردشگران خارجی استفاده می کنند. آنها بزهای اهلی را از کشاورزان و دامداران محلی می خرند و آنها را بالای درخت می گذارند ولی حقیقت اینجاست که آنها نمی توانند روی درخت بایستند و سقوط می کنند.

 

آرون گکوسکی عکاس و طبیعت شناس انگلیسی می گوید این بزها توسط افرادی وابسته به شرکت های گردشگری بزها را به زور بالای درخت می برند تا گردشگران از آنها بازدید کنند ولی بعد از بازدید بزها سقوط می کنند و آنها مجبور می شوند بزهای جدیدی بخرند.

 

این طبیعت شناس انگلیسی می گوید حتی بعضی اوقات این شرکت های گردشگری مجبور می شوند از دیگر مناطق و روستاهای اطراف بزهای جدیدی خریداری کنند.

 

منبع: تلگراف

 

پایان پیام/42

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان نیمه شعبان جشن نیمه شعبان مسجد مقدس جمکران خسارت سیل کانون مساجد سپاه روزنامه شیراز مراکش عکاسی گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۳۷۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاشت یک میلیارد درخت راه حلی موثر برای مقابله با بیابانزایی

کاشت یک میلیارد درخت راه حلی موثر برای مقابله با بیابانزایی

دیگر خبرها

  • «دروغ پارلمانی» در پردیس شهرزاد بازگو شد
  • اجرای طرح کدینگ نباید به صنعت گردشگری و جذب مسافر لطمه وارد کند
  • «دروغ پارلمانی» به شهرزاد آمد/ با دروغ همه چیز به دست میاد!
  • اعزام پلیس‌ مراکش به المپیک ۲۰۲۴
  • (ویدئو) بزهای کوهی در منطقه حفاظت شده البرز مرکزی
  • تنش سیاسی مراکش و الجزایر بخاطر پیراهن فوتبال!
  • جنجال در فوتبال آفریقا به خاطر طراحی یک پیراهن! + عکس
  • کاشت یک میلیارد درخت راه حلی موثر برای مقابله با بیابانزایی
  • روایت مجری من و تو از پروژه‌های فریب زنانه ضد انقلاب
  • روایت مجری من و تو از پروژه‌های فریب زنانه ضدانقلاب+ عکس