Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@22:35:59 GMT

28 میلیون خودرو در جاده های قزوین تردد کردند

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۳۷۷۹۰

28 میلیون خودرو در جاده های قزوین تردد کردند

قزوین - ایرنا - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای قزوین گفت: 28 میلیون و 177 هزار و 213 خودرو در فروردین ماه امسال در سطح جاده های این استان تردد داشته اند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل عمومی استان، افشین پیرنون افزود: دستگاه های تردد شمار این اداره کل اطلاعات مربوط به سرعت و سبقت غیرمجاز به همراه رعایت نکردن فاصله طولی وسایل نقلیه عبوری در جاده های ارتباطی استان را به ثبت می رسانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به فعالیت 59 سامانه تردد شمار برخط در راه های ارتباطی این استان، اظهار داشت: آمار کل تردد ثبت شده در آزاد راه ها 22 میلیون و 685 هزار و 998 تردد، یعنی معادل 80.5 درصد کل تردد، بوده است.
وی ادامه داد: بیشترین میزان ترافیک فروردین ماه سال جاری مربوط به هشتمین روز از تعطیلات نوروزی در آزادراه قزوین - کرج به میزان 166 هزار وسیله نقلیه به ثبت رسیده است.
به گفته این مسئول، از مجموع کل تردد شمارش شده، 2 میلیون و 611 هزار تردد (معادل 9.2 درصد) سهم وسایل نقلیه سنگین در مسیر رفت و برگشت جاده قدیم قزوین - رشت با 93 هزار و 525 وسیله (معادل 35.5 درصد) بوده که بیشترین سهم درصد تردد وسایل نقلیه سنگین را به خود اختصاص داده است.
پیرنون، متوسط نرخ جریان ترافیک (تعداد کل خودروهایی که در یک ساعت از یک مقطع عبور می کنند) در سطح کل راههای ارتباطی استان را معادل 665 وسیله نقلیه در ساعت اعلام و افزود: بیشترین متوسط نرخ جریان ترافیک در این ماه، مربوط به آزاد راه قزوین - کرج با 2 هزار و 597 وسیله نقلیه در ساعت بوده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای قزوین متوسط سرعت تردد در آزاد راه ها را 84 و در سایر جاده های این استان را 72 کیلومتر در ساعت عنوان کرد و اظهار داشت: بیشترین متوسط سرعت در فروردین ماه سال جاری 105 کیلومتر در ساعت مربوط به آزادراه زنجان - قزوین بوده است.
وی گفت: فروردین ماه سال جاری 31 درصد وسایل نقلیه، فاصله طولی مجاز بین دو خودرو را رعایت نکرده و بیشترین تخلفات رانندگی نیز مربوط به رعایت نکردن فاصله طولی در آزاد راه قزوین - کرج با یک میلیون و 7 هزار و 430 وسیله نقلیه (معادل 53 درصد) گزارش شده است.
8054/6012

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد راهداري تردد قزوين

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۳۷۷۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی ۸۳۲ خودرو با تخلف حمل اضافه تناژ بار در استان قزوین

علیرضا معیری‌پور معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین از شناسایی ۸۳۲ خودرو با تخلف حمل اضافه تناژ بار در استان خبر داد و گفت: میزان اضافه تناژ کشف شده از این خودرو‌ها ۳هزار و ۱۱۳ تن بوده است.

وی اضافه کرد:گشت‌های کنترل تخلفات اضافه تناژ در راه‌های استان با حضور کارشناسان معاونت حمل و نقل و با هماهنگی پلیس راه به طور مستمر در حال اجرا است و طی سال گذشته ۴۳۶ بازدید در همین زمینه از ناوگان حمل و نقل بار انجام شده است.

معیری‌پور ادامه داد: طی این مدت در بازرسی از ۴ هزار و ۱۵۲ خودروی حمل کالا، ۸۳۲ خودرو با تخلف حمل بار اضافه بر ظرفیت مجاز توقیف و اعمال قانون شدند.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین افزود: کشفیات اضافه تناژ ابتدا از طریق کارشناسان پلیس راه و گشت‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان با هدایت وسیله نقلیه به باسکول‌های نصب شده در پاسگاه‌های پلیس‌راه، سامانه توزین حین حرکت و یا باسکول‌های سیار شناسایی و با تکمیل فرم، متخلفان به معاونت حمل و نقل برای انجام امور اداری و برگزاری کمیسیون‌ها معرفی می‌شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • ثبت بیش از ۶۴ میلیون تردد در جاده های مازندران
  • اعمال محدودیت ترافیکی در جاده کرج- چالوس و آزادراه تهران - شمال
  • شناسایی ۸۳۲ خودرو با تخلف حمل اضافه تناژ بار در استان قزوین
  • تردد بیش از ۱۹ میلیون خودرو از محورهای مواصلاتی استان البرز
  • آخرین وضعیت جاده‌ها؛ تردد روان در محورهای چالوس و هزار
  • ثبت بیش از ۶۴ میلیون تردد در جاده‌های مازندران
  • تردد بیش از ۱۹ میلیون خودرو از محورهای مواصلاتی البرز
  • افزایش ۱۳ درصدی تردد خودروها در جاده‌های لرستان
  • وضعیت راه‌های کشور؛ بارش و تردد روان در جاده‌های شمالی
  • تردد بیش از ۳ میلیون وسیله نقلیه در محور‌های استان سمنان