Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، «مولود چاووش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه روز گذشته- سه‌شنبه- تأکید کرد که اگر آمریکا با خرید جنگنده‌های «اف ۳۵» مخالفت کند، ‌آنکارا از گزینه‌های جایگزین دیگر این نوع سلاح استفاده می‌کند. 

وی در مصاحبه با خبرگزاری «نووستی» گفت: «ما چرا سامانه موشکی اس- ۴۰۰ روسیه را می‌خریم؟ زیرا به این سیستم دفاع هوائی به شدت نیاز داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما درباره برنامه ساخت هواپیماهای اف- ۳۵ باید بگویم که ما شریک این طرح هستیم و مبلغ مورد نیاز در این زمینه را پرداخت کرده‌ایم. این طرح در حال حاضر با هیچ مشکلی مواجه نیست، اما در صورت اجرای سناریوی بدتر از سوی آمریکا ما ناگزیر به رفع نیازهایمان از کشور دیگر با ارائه تکنولوژی بهتر خواهیم شد». 

رسانه‌های ترکیه پیش از این از احتمال خرید جنگنده‌های «سو- ۵۷» روسیه در صورت مخالفت آمریکا با تجهیز آنکارا به جنگنده‌های اف- ۳۵ خبر داده بودند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: مولود چاووش اوغلو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۳۷۸۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش نفرت آمریکایی‌ها از رژیم صهیونیستی/ مخالفت ۵۵ درصد آمریکایی‌ها با جنگ علیه غزه

یک نظرسنجی جدید انجام‌شده توسط موسسه گالوپ نشان داد که ۵۵ درصد آمریکایی‌ها با عملیات نظامی رژیم صهیونیستی علیه غزه، مخالف هستند.

به گزارش مشرق، براساس نظرسنجی گالوپ، فقط ۳۶ درصد مردم آمریکا، عملیات نظامی رژیم اشغالگر علیه مردم فلسطین در غزه را تایید کرده اند.

موسسه نظرسنجی گالوپ از افزایش طرفداران فلسطین در آمریکا و تغییر نظر آمریکایی ها درباره جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه خبر داد و نوشت: در ماه نوامبر(آبان-آذر)، نصف آمریکایی ها، این جنگ را تایید می کردند و فقط ۴۵ درصد با آن، مخالف بودند.

حمایت از جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه در میان هواداران دو حزب اصلی آمریکا نیز کاهش یافته و حمایت از جنگ به میزان ۱۸ درصد در میان دموکرات ها و به میزان هفت درصد در میان جمهوری خواهان کاهش یافته است.

کاهش حمایت افکار عمومی آمریکا از رژیم اشغالگر به تغییر رویه کاخ سفید در قبال این رژیم منجر شد به طوری که واشنگتن به قطعنامه آتش بس در غزه که در تاریخ ۲۵ مارس(۶ فروردین) در شورای امنیت سازمان ملل به رای گذاشته شد، رای ممتنع داد.

آمریکا در ۶ ماه گذشته، همه قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد برای آتش بس در غزه را وتو کرده بود.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • ترکیه، رقابت انتخاباتی دشوار در استانبول و آنکارا
  • جنگنده‌ای که گزینه اصلی ارتش روسیه است! (+عکس)
  • ترکیه به اسرائیل سلاح و مهمات صادر می‌کند؟
  • افزایش نفرت آمریکایی‌ها از رژیم صهیونیستی/ مخالفت ۵۵ درصد آمریکایی‌ها با جنگ علیه غزه
  • ترکیه: صادرات تسلیحات به اسرائیل نداشتیم
  • توضیح آنکارا درباره دو عامل حمله تروریستی مسکو
  • آمریکا با پروژه گازی ایران و پاکستان مخالفت کرد!
  • (عکس) جنگنده‌ای که گزینه اصلی ارتش روسیه است!
  • تهران-آنکارا در مسیر تجارت ۳۰ میلیارد دلاری
  • مخالفت پلیس راهور با ساخت شتابزده تقاطع مدرس همدان