Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-25@09:27:44 GMT

میزان و قیمت گاز صادراتی و وارداتی در سال ۹۶

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۳۷۹۸۲

میزان و قیمت گاز صادراتی و وارداتی در سال ۹۶

براساس گزارش تفریغ بودجه ۹۶، میزان صادرات گاز طبیعی در این سال حدود ۲۵.۲ میلیون متر مکعب در روز و میزان واردات گاز طبیعی هم حدود ۶.۳ میلیون مکعب در روز بوده است. به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، دیوان محاسبات کشور در گزارش تفریغ بودجه ۹۶ میزان فروش گاز طبیعی اعم از فروش داخلی و صادرات را اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



براساس گزارش تفریغ تبصره ۱ قانون بودجه ۹۶، میزان صادرات گاز طبیعی کشور در این سال برابر ۹ میلیارد و ۱۹۷ میلیون و ۴۲۲ هزار و ۳۷۰ متر مکعب بوده است. بر این اساس، میزان متوسط صادرات گاز طبیعی در سال ۹۶ بالغ بر ۲۵ میلیون و ۱۹۸ هزار متر مکعب در روز بوده است.

براساس این گزارش، در سال ۹۶ مجموعا ۲ میلیارد و ۲۹۴ میلیون و ۹۱۷ هزار و ۶۲۱ متر مکعب گاز طبیعی وارد کشور شده و در نتیجه، میزان متوسط واردات گاز طبیعی در این سال برابر ۶ میلیون و ۲۸۷ هزار متر مکعب در روز بوده است.

با توجه به اعداد فوق، خالص گاز طبیعی صادراتی کشور در سال ۹۶ بالغ بر ۶ میلیارد و ۹۰۲ میلیون و ۵۰۴ هزار و ۷۴۹ متر مکعب بوده است. بر این اساس، میزان متوسط خالص گاز طبیعی صادراتی کشور در سال مذکور برابر ۱۸ میلیون و ۹۱۰ هزار متر مکعب در روز بوده است.

براساس گزارش دیوان محاسبات، مجموع گاز طبیعی فروخته شده در داخل کشور در سال ۹۶ هم ۱۸۹ میلیارد و ۴۸۱ میلیون و ۹۱ هزار و ۵۰۸ متر مکعب بوده و در نتیجه، مجموع گاز طبیعی فروخته شده در داخل کشور در سال مذکور برابر ۵۱۹ میلیون و ۱۲۶ هزار متر مکعب در روز بوده است.

همچنین ارزش دلاری صادرات گاز طبیعی کشور در سال ۹۶، بالغ بر ۱ میلیارد و ۸۸۵ میلیون و ۵۰۵ هزار و ۳۱۳ دلار بوده است. هزینه دلاری واردات گاز طبیعی کشور در سال مذکور هم ۲۵۷ میلیون و ۵۳۱ هزار و ۳۶۳ دلار بوده است.

براساس این گزارش، متوسط قیمت گاز طبیعی صادراتی کشور در سال ۹۶ برابر ۲۰.۵ سنت به ازای هر متر مکعب بوده است. همچنین متوسط قیمت هر متر مکعب گاز طبیعی وارداتی کشور در سال مذکور هم برابر ۱۱.۲ سنت بوده است.

به گزارش فارس، بخش اعظم صادرات گاز ایران به کشور ترکیه صورت می‌گیرد و از ۳۱ خردادماه ۹۶ هم صادرات گاز کشورمان به عراق با حجمی حدود ۷ میلیون متر مکعب در روز آغاز شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: صادرات گاز طبیعی دیوان محاسبات کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۳۷۹۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک میلیارد دلار صادرات از نمایشگاه اکسپو ایران

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران اظهار داشت: پیش بینی می شود در نمایشگاه توانمدی های صادراتی ایران امسال بیش از یک میلیارد دلار قرار داد تجاری منجر به صادرات امضا شود. - اخبار اقتصادی -

به گزارس خبرنگار اقتصادی خبرگزاری مهدی ضیغمی رئیس سازمان توسعه تجارت ایران  امروز در نشست خبری ششمین نمایشگاه توانمندی های صادراتی جمهوری اسلامی ایران  اظهار داشت: روز جمعه هفتم اردیبهست دومین اجلاس همکاریهای اقتصادی ایران و آفریقا و روز شنبه هشتم اردیبهشت ششمین نمایشگاه توانمندیهای صادراتی با حضور مقامات عالی رتبه کشورمان و مقامات کشورهای مختلف  در نمایشگاه بین المللی تهران آغاز می شود.

وی افزود: 80 کشور در نمایشگاه نمایشگاه توانمندی های صادراتی جمهوری اسلامی ایران حضور دارند که 40 کشور با مقامات عالی رتبه در کنار فعالان اقتصادی در این نمایشگاه شرکت دارند. 

ضوابط تامین ارز از محل «واردات در مقابل صادرات» اعلام شد
وی در پاسخ به خبرگزاری تسنیم تصریح کرد: در این نمایشگاه 25 کشور اروپایی نیز حضور خواهند یافت که 12 کشور از اروپای شرقی هستند.رئیس سازمان توسعه تجارت ایران ادامه داد: پیش بینی می شود بیش از 2 هزار بازرگان خارجی از این نمایشگاه بازدید کنند.وی گفت: عربستان نیز به همراه هیئتی عالی رتبه با حضور یکی از معاون زیر در این نمایشگاه حضور خواهد داشت.

 وی بیان داشت : در نمایشگاه سال گذشته در نتیجه قراردادهای تجار ایرانی و خارجی در این نمایشگاه در سال گذشته بیش از یک میلیارد دلار صادرات تحقق یافت که در سال جاری با توجه به حجم گسترده تجار در سال جاری پیش بینی می شود بیش از یک میلیارد دلار صادرات را منجر شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • یک میلیارد دلار صادرات از نمایشگاه اکسپو ایران
  • قیمت جدید برنج اعلام شد
  • قیمت برنج ایرانی و خارجی در میادین تره بار
  • قیمت برنج در میادین و بازارهای میوه و تره بار
  • قیمت برنج در میادین و بازارهای میوه و تره‌بار اعلام شد
  • اُفت ۴۰ سانتی متری آب از سفره‌های زیرزمینی خراسان شمالی/ ابلاغ دستورالعمل مهار اضافه برداشت آب از چاه‌های کشاورزی
  • زنگ خطر مالاریای وارداتی/ مالاریای بومی نداریم
  • افت ۲۵ متری سفره‌های آبخوان منطقه کاشمر
  • میزان ظرفیت تولید گاز به ۸۷۵ میلیون متر مکعب رسیده است
  • میزان صادرات زنجان در سال جاری ۶۵۸ میلیون دلار هدفگذاری شد