Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-20@01:27:43 GMT

افزودن 271 کيلومتر ديگر به شبکه ريلي کشور

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۳۸۰۸۸

افزودن 271 کيلومتر ديگر به شبکه ريلي کشور

خبرگزاري آريا- معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه‌هاي کشور: با تکميل و بهره برداري از راه آهن خواف- هرات و ميانه- بستا‌ن آباد تا شهريور امسال 271 کيلومتر ديگر به طول شبکه ريلي کشور افزوده مي‌شود.
به گزارش خبرگزاري آريا از شرکت ساخت و توسعه زيربنا‌هاي حمل و نقل کشور، عباس خطيبي با اعلام اين خبر افزود: اهداف سال 1398 مانند سال گذشته علاوه بر توسعه خطوط ريلي کشور به صورت ويژه در مسير تحقق هدف اتصال پنج مرکز استان به شبکه ريلي کشور برنامه ريزي شده و امسال با هدف اتصال تبريز مرکز استان آذربايجان شرقي به شبکه ريلي از مسير دوم و اتمام راه آهن ميانه - تبريز و اتصال ريلي ايران به کشور افغانستان آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي در خصوص عمليات اجرايي راه آهن ميانه - تبريز گفت: اتمام راه آهن ميانه تا بستان آباد هدف ابتدايي ما در مرحله اول اين طرح است که هم اکنون عمليات زير سازي اين محور تکميل شده و در بخش رو سازي نيز ريل گذاري، بالاست ريزي، رلواژ اول و دوم به طول 132 کيلومتر و حدود 60 درصد جوشکاري درز ريل و فيبر نوري به اتمام رسيده و عمليات تکميل خط و ايستگاه بستان آباد با پيشرفت 70 درصدي در دست اقدام است.
خطيبي با اشاره به شرايط جوي منطقه و سرماي هوا ادامه داد: ممکن است زمان پيش بيني شده براي افتتاح با در نظر گرفتن شرايط جوي در پروژه و ادامه بارش برف تا به امروز در منطقه، کمي به تاخير بيافتد، اما در صورت تامين به موقع منابع و مساعد بودن شرايط جوي، محدوده ميانه تا بستان آباد تا تير ماه به اتمام خواهد رسيد.
معاون ساخت و توسعه راه آهن از تلاش براي اتمام عمليات اجرايي بستان آباد تا تبريز خبر داد و گفت: زيرسازي مسير 80 درصد تکميل شده و بخش عمده باقيمانده عمليات مربوط به پيچيدگي‌هاي طراحي و مهندسي در محدوده اتصال به ايستگاه راه‌آهن موجود در تبريز است.
وي افزود: در حال حاضر تمرکز بر اجراي عمليات اجرايي عرشه چند دستگاه پل بزرگ است و خوشبختانه با تامين نقدينگي در اواخر سال گذشته بخشي از ورق‌هاي مورد نياز براي عرشه فلزي پل‌ها خريداري شده و اميدواريم به زودي شاهد اتمام عمليات عرشه اين پل‌ها با دهانه‌هاي 30 تا 50 متري باشيم.
خطيبي تملک اراضي محدوده ايستگاه ائل‌گلي تبريز را بخش ديگري از مشکلات اين پروژه برشمرد و اضافه کرد: برنامه ريزي شده تا پايان سال و اوايل سال 1399 راه آهن به ايستگاه ائل گلي برسد که براي اين منظور رفع مشکلات معارضين منطقه و آزاد سازي مسير در رسيدن به اين هدف به ويژه رفع معارض در محدوده ايستگاه ائل گلي نقش مهمي دارد.
وي تکميل راه‌آهن خواف تا هرات افغانستان را منوط به رفع مشکلات کمبود منابع مالي اين پروژه دانست و گفت: در صورت تامين اعتبار مورد نياز اين پروژه در شهريور ماه به بهره برداري خواهد رسيد.
معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه‌ها با اشاره به ريل گذاري 180 کيلومتر راه آهن در سال گذشته اعلام کرد: براي رسيدن به هدف سال گذشته، 194 کيلومتر زير سازي مسير و بيش از 13 هزار متر مربع عمليات ساخت ايستگاه انجام شد.
خطيبي در خصوص برنامه ريزي امسال گفت: زيرسازي 248 کيلومتر مسير ريلي جديد و تکميل ريل گذاري 240 کيلومتر مسير جزو اهداف امسال است که در صورت تامين اعتبار به ويژه تخصيص اعتبارات نقدي تحقق مي‌يابد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: افزودن شبکه ريلي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۳۸۰۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزودن ۹ واحد صنعتی به جمع شرکت‌های دانش بنیان‌های کشور

محمد حسن قنبری رئیس اداره آموزش پژوهش و فناوری صمت چهارمحال و بختیاری گفت: واحد‌های صنعتی دانش بنیان استان ۲۸ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: طی یک سال اخیر ۹ واحد صنعتی به جمع شرکت‌های دانش بنیان‌های کشور اضافه شده‌اند. 

قنبری اضافه کرد: این واحد‌ها در زمینه تولید ماشین آلات و تجهیزات پیشرفته؛ برق و الکترونیک؛ مواد پیشرفته و محصولات مبتنی بر فناوری شیمیایی؛ فناوری زیستی و صنایع غذایی هستند.

بیشتر بخوانید

طراحی دستگاه تشخیص بیماری‌های عفونی آبزیان

وی ادامه داد: شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند از ۱۱۰ امتیاز پیش بینی شده معاونت علمی؛ فناوری ریاست جمهوری بهره‌مند شوند.

قنبری گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان مطابق با سطح فناوری محصول به سه گروه واحد‌های فناور؛ نوآور و نوپا تقسیم می‌شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • افزودن خط جدید به مسیرهای اتوبوس در کرمان
  • سیلاب مسیر ریلی راه آهن زاهدان - میرجاوه را بست
  • سیل مسیر ریلی راه آهن زاهدان - میرجاوه را بست | عکس
  • ◄ خلاصه استاندارد UIC 406 در مورد ظرفیت (شبکه ریلی)
  • مسیر ریلی راه آهن زاهدان_میرجاوه مسدود شد
  • گام‌های پایانی عملیات تعریض و بهسازی جاده یزد - خضرآباد
  • اجرای ۲۰۲ کیلومتر عملیات شبکه خط تغذیه گاز در همدان
  • با مسیر ریلی تبریز آذربایجان، مرکز هاب لجستیکی منطقه بیشتر آشنا شویم
  • رشد ١۴ درصدی بارگیری ریلی در راه‌آهن اراک
  • افزودن ۹ واحد صنعتی به جمع شرکت‌های دانش بنیان‌های کشور