Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا-استاندار فارس دستور رهاسازي 120 ميليون متر مکعب از آب سد درودزن به منظور آبياري اراضي کشاورزي پايين دست را صادر کرد.

به گزارش آريا از شيراز به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني استانداري فارس، دکتر عنايت اله رحيمي با تاکيد بر اهميت تحقق شعار رونق توليد در سال جاري و خواسته ي کشاورزان منطقه، از  سازمان آب منطقه اي استان فارس خواست 120 ميليون متر مکعب از آب سد درودزن جهت آبياري اراضي کشاورزي پايين دست رها سازي شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وي با بيان اينکه اراضي مذکور شامل قسمتي از اراضي کشاورزي مرودشت، شيراز، خرامه مي‌شود، عنوان کرد: رهاسازي آب از روز چهارشنبه صورت مي‌گيرد.

استاندار فارس با تاکيد بر اينکه رهاسازي آب از سد درودزن امسال و  پس از  ده سال خشکسالي انجام خواهد شد، از کشاورزان استان خواست  به سمت کاشت گياهان کم آب بر حرکت کرده و بهره وري در آب را بالا ببرند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۳۸۳۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز مرحله دوم رهاسازی حقابه زیست محیطی دریاچه ارومیه از سد مخزنی سیلوه پیرانشهر

ایسنا/آذربایجان غربی مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان‌غربی از مرحله دوم رها سازی حقابه زیست محیطی دریاچه ارومیه،پنجم فروردین ۱۴۰۳ از محل سد سیلوه در شهرستان پیرانشهر خبر داد.

مجید رستگاری در این خصوص گفت: این مرحله از رهاسازی در فاز اول از محل سد سیلوه از طریق مانور دریچه تخلیه تحتانی سد به سمت رودخانه لاوین و در ادامه پشت سد مخزنی کانی سیب رها سازی شد.

وی افزود: در این فاز ۱۲ متر مکعب بر ثانیه آب رها سازی می‌شود و در فاز دوم و در ادامه تکمیل رها سازی میزان ۵ متر مکعب بر ثانیه از طریق تونل انحرافی و سامانه انتقال آب جلدیان به سمت سد چپر آباد و از آنجا به سمت دریاچه ارومیه روانه شد. 

رستگاری گفت: در مجموع ۱۷ متر مکعب آب در حال طی مسیر، از طریق سامانه‌های انتقال بین حوضه‌ای از حوضه زاب به سمت حوضه دریاچه ارومیه در حال رها سازی است.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی، وی خاطرنشان کرد: در مرحله اول رها سازی در سال آبی جاری میزان ۱۲ میلیون متر مکعب آب از محل حقابه زیست محیطی دریاچه ارومیه از محل سد سیلوه رها سازی شده بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دریاچه ارومیه جان تازه می‌گیرد؟
  • آغاز مرحله دوم رها سازی آب از سد سیلوه پیرانشهر به دریاچه ارومیه
  • آغاز مرحله دوم رهاسازی حقابه زیست محیطی دریاچه ارومیه از سد مخزنی سیلوه پیرانشهر
  • رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه | این دریاچه جان تازه می‌گیرد؟
  • ۵۰ طرح آبیاری در اراضی کشاورزی قزوین اجرایی شد
  • تجهیز یک هزار و ۲۴۴ هکتار از اراضی قزوین به سامانه نوین آبیاری
  • سلاجقه: حدود ۶۰ میلیون متر مکعب از حقابه هیرمند رهاسازی شد
  • پیشرفت ۶۳ درصدی طرح‌های آبیاری نوین در قزوین
  • دریاچه ارومیه اینطور زنده شد | آمار رهاسازی آب به دریاچه ارومیه از ۴ سد بزرگ
  • دریاچه ارمیه اینطور زنده شد | آمار رهاسازی آب به دریاچه ارومیه از ۴ سد بزرگ