Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-24@13:56:35 GMT

فراورده‌هاي نفتي جايگزين صادرات نفت خام

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۳۸۳۳۰

فراورده‌هاي نفتي جايگزين صادرات نفت خام

خبرگزاري آريا- شرايط کنوني فرصت بسيار خوبي است تا صادرات فراورده‌هاي نفتي و محصولات با ارزش افزوده بالا را جايگزين صادرات نفت خام کنيم.
به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از صدا و سيما، رضا پديدار با اشاره به تحريم‌هاي جديد نفتي از سوي آمريکا عليه ايران افزود: براي ما راه‌ها بسته نيست، زيرا مي‌توانيم ظرفيت توسعه تبديل مواد خام نفتي به فراورده‌هاي نفتي را به وجود آوريم و با توليد محصولات تکميلي و با ارزش افزوده بالا، اين گونه محصولات را به بازار‌هاي منطقه عرضه کنيم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي گفت: تصور مي‌کنم با توجه به سبقه تاريخي مشتريان سنتي نفت ايران که بيش از 60 سال از ما نفت مي‌خرند تحريم نفتي ايران عملي نباشد ضمن اينکه ساختار فعاليت‌هاي پالايشگاهي اين کشور‌ها با نفت خام ايران سازگار است بنابراين آن‌ها خود تلاش خواهند کرد که از اين بحران به وجود آمده و يا موانعي که پيش رويشان است عبور کنند.
رئيس کميسيون انرژي اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و کشاورزي تهران افزود: جايگزيني صادرات فراورده‌هاي نفتي به جاي صادرات نفت خام شايد از سوي دولت قدري سخت باشد، اما از نظر بخش خصوصي عملياتي است ضمن اينکه در هيچ جايي از قوانين و مقررات، بخش خصوصي تحريم نيست بنابراين بخش خصوصي مي‌تواند از ظرفيت‌هاي بالقوه و بالفعل خود استفاده کند.
پديدار گفت: به طور قاطع مي‌گويم که اراده دولتمردان براي استفاده و بهره گيري از ظرفيت‌هاي بخش خصوصي مي‌تواند به ما در عبور از بخش مهمي از بحران ناشي از تحريم نفتي کمک کند ضمن اينکه معتقديم اجراي اين تحريم به صورت صدرصدي مقدور نيست يعني در بدترين شرايط صادرات يک ميليون بشکه‌اي نفت ما مقدور است.
وي افزود: با استفاده از ظرفيت‌هاي خالي در فراوري نفت خام به محصول نهايي در کوتاه مدت مي‌توانيم نفت خام را به محصول نهايي قابل مصرف در کشور‌هاي منطقه تبديل کنيم.
رئيس کميسيون انرژي اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و کشاورزي تهران گفت: از 15 کشور منطقه حدود 12 کشور به فراورده‌هاي هيدروکربوري نياز مبرم دارند که مي‌توانيم آن را به صورت محموله‌هاي کوچک و متوسط در کشور آماده و صادر کنيم.
پديدار افزود: ما حتي مي‌توانيم به بخشي از کشور‌ها که با ما به صورت تهاتري در ارتباط هستند نفت خام را به صورت تهاتري صادر و محصولات مورد نياز خود را دريافت کنيم.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: فراورده نفتي جايگزين نفت خام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۳۸۳۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم های جدید ایران تا چه حد جدی است؟

به گزارش همشهری آنلاین، افزایش تنش‌های نظامی در منطقه بحث برسر تحریم‌های نفتی ایران را افزایش داده و حتی جمهوری‌خواهان در آمریکا در تدارک طرحی برای افزایش تحریم‌های نفتی ایران هستند، اما روز گذشته بلومبرگ اعلام کرد بایدن تمایلی به افزایش تحریم‌های نفتی ایران ندارد.

بلومبرگ همچنین توضیح داد: درحالی‌که قانونگذاران آمریکایی در واکنش به پاسخ ایران به حمله رژیم صهیونیستی، در تلاش برای اقدامات جدیدی هستند، بازار انتظار ندارد هرگونه تحریم جدیدی، تأثیری روی صادرات نفت ایران داشته باشد. تحلیلگران بازار نفت می‌گویند که بایدن از انجام هرگونه حرکتی که قیمت نفت خام یا بنزین را افزایش دهد، بیزار است. آمارها نیز نشان می‌دهد شیب قیمت نفت نزولی شده و دیروز حتی قیمت نفت به مرز ۸۶دلار رسیده است.

سایر خبرها در حوزه انرژی نیز نشان می‌دهد با وجود بازگشت تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ونزوئلا فروش نفت ونزوئلا با کمک ارزهای دیجیتال شتاب گرفته است. به‌زعم برخی تحلیلگران ایران نیز می‌تواند با استفاده از مکانیسم ارزهای دیجیتال تجارت خارجی خود را به‌ویژه در حوزه انرژی افزایش دهد.

بیشتر بخوانید

صادرات گاز به پاکستان از سرگرفته می شود؟ | مذاکره وزرای نفت ایران و پاکستان راه بی بازگشت پاکستان در تکمیل خط لوله گاز | سفر رئیسی صادرات انرژی ایران را تسهیل می کند؟

آمارهای موجود از بازار فروش موبایل درجهان نیز نشان می‌دهد فروش آیفون اپل در چین طی ۳ماهه اول سال میلادی جاری، ۱۹.۱درصد کاهش یافته است؛ درحالی‌که فروش هوآوی ۶۹.۱درصد افزایش داشته است.

کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا هم دیروز با بیان اینکه اقتصاد جهان در یک نقطه عطف قرار گرفته است، گفت: واقعیت‌های گذشته با عدم‌قطعیت‌های جدید جایگزین شده‌اند، اما برخی موارد به‌طور قطع ثابت باقی خواهند ماند.

دیروز در عین حال مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی ایران از عزم ایران و پاکستان برای توسعه زیرساخت‌های جاده‌ای و بندری به‌منظور دستیابی به تجارت ۱۰میلیارد دلاری ۲ کشور خبر داد.

کد خبر 846768 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها نفت قیمت نفت و گاز ایران و آمریکا بایدن تحریم هسته‌ای - انرژی

دیگر خبرها

  • سرنوشت سیاسی بایدن در گروِ تحریم نفتی ایران | فارن پالسی: بایدن به دام افراطیون برای تحریم ایران نیفتد
  • اجرای طرح کدینگ نباید به صنعت گردشگری و جذب مسافر لطمه وارد کند
  • تحریم های جدید ایران تا چه حد جدی است؟
  • اتحادیه اروپا ال‌ان‌جی روسیه را هم تحریم می کند
  • ونزوئلا استفاده از ارز دیجیتال را در تجارت نفت افزایش می‌دهد
  • اتحادیه اروپا ال‌ان‌جی روسیه را هم تحریم می‌کند
  • رشد صادرات غیر نفتی در هرمزگان
  • ثبت بالاترین رکورد صادرات فرآورده‌های نفتی در بندر خرمشهر
  • بلومبرگ: تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران روی کاغذ می‌ماند
  • تحریم‌های آمریکا تحریم شد/ روند افزایشی تولید نفت خام در ۱۴۰۲