Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-25@00:29:10 GMT

راهنماي خريد انگشتر

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۳۸۳۳۳

راهنماي خريد انگشتر

خبرگزاري آريا -

انگشتر از زيورآلات پرمصرف و پرطرفدار در ميان خانم ها و آقايان دانست
انگشتر را مي توان يکي از زيورآلات پرمصرف و پرطرفدار در ميان خانم ها و آقايان دانست.
در بازار انگشترهاي مختلفي وجود دارد، انگشترهاي رنگارنگي که خيلي از آنها نگين سنگ واقعي نيستند و فقط از نظر ظاهري زيبايي دارند. علاوه بر تفاوت بين ظاهر اين نوع انگشترها بين سنگ هاي طبيعي تفاوت هايي وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براي انتخاب انگشتر مناسب چه از نظر علمي چه از نظر درماني و چه از لحاظ مذهبي بايد به برخي نکات توجه کرد.
يک انگشتر کلاسيک تک نگين هيچ گاه از مد نمي افتد و هميشه و در همه ي موقعيت ها قابل استفاده است. وجود يک نگين در مرکز انگشتر تمام توجه ها را به سمت خود جلب مي کند. در عين حال توجه کنيد که انگشتري با تک نگين الماس يا ساير سنگ هاي قيمتي هميشه پرطرفدارترين گزينه براي حلقه ي نامزدي بوده است.
در رايج ترين و سنتي ترين نمونه، يک نگين بر روي مرکز حلقه ي طلا قرار مي گيرد. اين نگين معمولا بر روي يک پايه و يا چنگک قرار مي گيرد. با در نظر گرفتن سليقه ي شخصيتان حتما به ارتفاع پايه اي که نگين بر روي آن قرار مي گيرد دقت کنيد. ارتفاع نگين از سطح انگشتر تأثير زيادي بر جلوه ي آن دارد. براي افزودن اندکي زرق و برق يا تجمل بيشتر مي توانيد انگشتري را انتخاب کنيد که يک رديف نگين کوچک بر روي حلقه ي آن قرار دارد. گزينه ي ديگر نگين هاي کوچکي هستند که دور نگين اصلي مرکزي قرار مي گيرند.
نکاتي که بايد هنگام خريد اتگشتر مد نظر داشته باشيد
سايز انگشتر
در خريد انگشتر اولين گام، دانستن سايز انگشتر مناسب است. شما هر انگشتري که بخريد و هر جايي که بخريد مهمترين سوالي که از شما پرسيده خواهد شد اندازه انگشت شما و يا کسي است که براي او انگشتر مي خريد است. پس حتما قبل از اقدام به خريد انگشتر از سايز انگشت خود آگاهي داشته باشيد.
از انتخاب انگشتر خيلي تنگ و گشاد بپرهيزيد انگشتر هم اندازه دست خود انتخاب کنيد، زيرا به مرور زمان روي فرم انگشتتان تاثير بدي مي گذارد. لازم است سايز کاملا مناسب خود را انتخاب کنيد.
رکاب انگشتر
طول انگشتر را در نظر بگيريد قرار نيسن تمام انگشت خود را با انگشتر بپوشانيد، همانطور که اندازه ي دست براي انتخاب يک انگشتر مهم است، طول انگشتان نيز به همين اندازه مهم و قابل توجه هستند؛ انگشتر به منظور پوشاندن کل بند انگشت طراحي نشده است. بايد انگشتري انتخاب کنيد که مفصل انگشت در آن آزاد باشد و به راحتي بتواند حرکت کند.
رنگ انگشتر
کدام را ترجيح مي دهيد؟ طلايي، رز گلد، نقره اي، سفيد، يا انگشترهايي که تماما از سنگ يا چوب ساخته شده اند. رنگي که دوست داريد را انتخاب کنيد زيرا اين شما هستيد که بايد در هنگام نگاه کردن دست خود از زيبايي آن لذت ببريد.
انگشتر مخصوص مناسبت ها و مراسم خاص
انگشتر مخصوص مناسبات و مجالس مي تواند داراي سنگ هاي قيمتي خاص، خاتم کاري، قلم زني، سياه قلم باشد؛ هرچند که خاتم کاري با سنگ هاي قيمتي منحصر به جواهرات مجلسي نمي شود. براي مجالس مي توان از انگشترهاي روکش شده که جلا و درخشش مخصوص خود را دارند استفاده کرد.
زمان مناسب براي سايز انگشتر
مناسب ترين زمان براي بدست آوردن سايز انگشت بعد از ظهر و زماني که دست ها گرم هستند است، معمولا در هواي سرد و صبح زود سايز انگشت کوچک تر است. سعي کنيد 2 يا 3 بار سايز را محاسبه کنيد و اگر سايزهاي مياني را بدست آورديد سايز بزرگتر را سفارش دهيد.

انگشتري انتخاب کنيد که مفصل انگشت در آن آزاد باشد
خريد انگشتر نقره
زماني که قصد خريد جواهر با قيمت مناسب داريد، خريد انگشتر نقره استرلينگ 925 بهترين گزينه مي باشد.
فلز نقره در ميان جواهرات از نظر دوام و قيمت، مقاوم و مقرون به صرفه است و مخصوصا در کنار سنگ هاي قيمتي ارزش افزوده بالايي هم پيدا مي کند اين فلز گرانبها درخششي خيره کننده دارد که به تقاضاي روز افزون و محبوبيت آن در دنياي مد جواهرات اضافه کرده است!
انگشتر نقره بسيار با دوام است و دربرابر آسيب ديدگي و خش و لکه مقاومت خوبي از خود نشان مي دهد. فلز نقره را براحتي مي توان با يک پارچه کتاني نسبتا زخيم جلا انداخته و هميشه براق نگه داشت. فلز نقره خاصيت ضد عفوني کنندگي و ميکروب کشي داشته و در بسايري از موارد علمي از آن به عنوان ميکروب کش استفاده مي شود.
خريد انگشتر نقره با روکش طلا
در نظر داشته باشيد شما مي توانيد با صرف مقدار کمي هزينه بر روي انگشتر نقره خود آبکاري طلاي زرد يا طلاي سفيد انجام دهيد. آبکاري نقره حتي اگر بسيار نازک باشد در صورت نگهداري صحيح مي توانيد مدت زمان قابل توجهي آن را داشته باشيد. بسته به ضخامت آبکاري و نحوه محافظت در برابر خراش ها و ساييدگي مي توانيد حدود يک تا 5 سال يا بيشتر روکش جواهرات نقره خود را حفظ کنيد.
مهم ترين نکته خريد انگشتر
هرگز فراموش نکنيد اين شما هستيد که بايد در هنگام نگاه کردن دست خود از زيبايي آن لذت ببريد و از انگشتر خود حس خوبي بگيريد.
طول انگشتر: حتما در نظر داشته باشيد که انگشتر بايد بر روي دست استايل خوبي به خود بگيرد. در هنگام خريد دقت داشته باشيد که بهترين حالت قرارگيري انگشتر بر روي انگشت، قرار گرفتن در ميان بندهاي انگشت است و نبايد روي بند انگشت را بگيرد.
انگشتر مناسب براي انگشت هاي بلند
اگر انگشت شما بلند و کشيده است بهتر است از انگشترهايي با نگين هاي گرد استفاده کنيد چرا که بر روي دست شما بيشتر خودنمايي خواهد کرد و زيبايي دوچنداني را به انگشتان شما خواهد بخشيد.
انگشتر مناسب براي انگشت هاي کوتاه
انگشترهايي که به صورتي طولي دراز هستند مي تواند براي انگشت هاي کوچک و کوتاه مناسبتر باشد چرا که باعث مي شود شکل کشيده ي انگشت بيشتر نمود کند. سعي کنيد از انگشترهايي استفاده کنيد که شکل نگين هاي آن به صورت لوزي يا اشک يا مستطيل کشيده شده باشد.
انگشتر مناسب انگشت هاي توپر و تپل و عريض
انگشتر‌هايي با نگين گرد، نگين لوزي شکل و گوشه هاي عرضي گرد و انگشترهايي با نگين‌ خوشه اي مي تواند جلوه خيره کننده اي به انگشتان اين افراد هديه دهد. اگر انگشتر بزرگ يک تکه را نمي پسنديد، انگشتر‌هايي با طرح هاي چند قسمتي که نگين کشيده اي دارند مي تواند جايگزين مناسبي باشد، اگر طرح چند تکه اي را انتخاب کرده ايد که نگين گرد دارد مي توانيد اين طرح کشيده را با نگين هاي ريزي که در اطراف نگين وسط قرار دارند داشته باشيد. نکته قابل توجه اين است که طرح انگشتر نبايد خيلي زياد ضخيم باشد و همچنين بهتر است پوست دست در دو طرف نگين انگشتر خيلي نمايان نباشد چرا که انگشتان را عريض تر نشان مي دهد.

طرح انگشتر نبايد خيلي زياد ضخيم باشد
انگشتر مناسب براي دست هاي بزرگ
استفاده از انگشترهاي بزرگ براي اين دست از افراد مي تواند بسيار دلچسب باشد چرا که نمود زيبا و خاصي را به دستشان مي بخشد. توجه داشته باشيد که استفاده از انگشتر با نگين هاي کوچک و ريز براي دست هاي بزرگ اصلا مناسب نيست و باعث مي شود دست شما نا متوازن ديده شود.
انگشتر مناسب انگشتان باريک
اگر چنين انگشتان ظريف و زيبايي داريد، انگشترهاي با نگين کوچکتر انگشت ها را عريض تر نشان مي دهند و زيبايي خيره کننده اي به دستان شما مي بخشند. اما از انگشترهاي با نگبن قلبي شکل و گرد بزرگ که طرح هاي جالبي براي دستان ظريف شما نيستند استفاده نکنيد.
انگشتر مناسب دست کوچک
اگر جزو افرادي هستيد که دستان کوچکي داريد مي توانيد از انگشترهاي با نگين هاي کوچک با طرح قلبي شکل، مربعي، گرد يا بيضي براي ايجاد جلوه اي زيبا به دستانتان استفاده نماييد. نکته قابل توجه اين است که نسبت حلقه در کل بايد کوچکتر باشد. شما همچنين مي توانيد از انگشترهاي نگيني کوچک با حلقه ظريف نيز استفاده نماييد.
گردآوري: بخش مد بيتوته

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۳۸۳۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| ابتکار جالب یک کارگر برای گرفتن انگشتر رهبر معظم انقلاب!

فیلم| ابتکار جالب یک کارگر برای گرفتن انگشتر رهبر معظم انقلاب!

دیگر خبرها

  • راهنمای کاربردی خرید و استفاده از گیفت کارت اپل
  • ببینید | ابتکار جالب یک کارگر برای گرفتن انگشتر رهبر انقلاب
  • فیلم| ابتکار جالب یک کارگر برای گرفتن انگشتر رهبر معظم انقلاب!
  • راهنمای خرید چرخ خیاطی (8 نکته‌ای که باید بدانید)
  • راهنمای خرید پارتیشن اداری و کاربرد های آن
  • راهنمای خرید تشک طبی یک نفره و دونفره
  • راهنمای انتخاب مانتو شلوار اداری در زمان بارداری
  • سندرم انگشت آیفون چیست و پزشکان در موردش چه می‌گویند؟
  • مرحله نخست جاده دسترسی مجتمع بندری نگین آماده بهره‌برداری
  • راهنمای انتخاب ایزوگام در دلیجان: همه چیزی که باید بدانید