Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- «جیسیندا آردرن» نخست وزیر نیوزیلند گفت که بر اساس بررسی ها، ارتباطی میان انفجارهای تروریستی در کلمبوی سریلانکا با حملات تروریستی 15 مارس علیه مسلمانان در کرایست‌چرچ این کشور وجود ندارد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از رسانه های آسیایی، یک سخنگوی آردرن نخست وزیر نیوزیلند در بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد که این کشور اطلاعاتی از وجود ارتباط میان این دو حمله تروریستی در دست ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شبکه خبری استار دراین زمینه گزارش داد: ' روان ویجرواردن' وزیر دفاع سری‌لانکا روز گذشته با ارائه گزارشی در مورد حوادث تروریستی به پارلمان این کشور گفته بود ؛ تحقیقات اولیه نشان می دهد 8 حمله مرگبار به کلیساها و هتل‌های لوکس در انتقام و تلافی حمله تروریستی به دو مسجد در شهر کرایست‌چرچ نیوزیلند بوده است.
وزیر دفاع سری لانکا در این گزارش تاکید کرد اعضای دو گروه افراط گرای جماعت ملی توحید و گروه افراط گرای دیگر مسئول انفجارهای روز یکشنبه در جریان عید پاک هستند .
قریب به یکماه و نیم گذشته یک استرالیایی با حمله به دو مسجد در نیوزیلند قریب به 50 نفر از مسلمانان نمازگزار را هدف حمله تروریستی خود قرار داده بود. این حادثه دستکم 50 نفر زخمی نیز برجای گذاشت.
طبق گزارش های رسانه ای در حملات تروریستی اخیر سری‌لانکا بیش از 350 نفر کشته و بیش از 500 نفر زخمی شدند . مسئولان این کشور احتمال داده اند آمار تلفات افزایش یابد.
موضع گیری دفتر جیسیندا آردرن نخست وزیر نیوزیلند در واقع پاسخ صریحی به اظهارات وزیردفاع سری لانکا بود.
سخنگوی آردرن در این بیانیه مطبوعاتی همچنین تاکید کرد : نیوزیند تاکنون هیچ اطلاعاتی در مورد این موضوع ندارد ، ما متوجه شدیم ، بررسی های سری لانکا در مراحل اولیه است و اطلاعاتی برای چنین ارزیابی در شرایط کنونی وجود ندارد.
گروه تروریستی داعش روز سه شنبه هفته جاری مسئولیت حملات روز یکشنبه سریلانکا را به عهده گرفته و اعلام کرده است که 7 نفر از وابستگاه این گروه از عوامل این حملات تروریستی بوده اند.
مقام های سری لانکا اعلام کرده اند که تاکنون تعداد زیادی از افراد مظنون و وابسته به گروههای افراطی را دستگیر کرده اند.
آساق **1599**1663**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي نيوزيلند سريلانكا عمليات تروريستي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۳۸۳۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شنیده شدن صدای انفجارهای مهیب در شمال فلسطین اشغالی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، رسانه های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که آژیر خطر در عکا در فلسطین اشغالی و نیز نهاریا از بیم رخنه پهپادی به صدا درآمد.

منابع صهیونیست همچنین به فعال شدن سامانه هوایی به دنبال مشاهده شی پرنده در آسمان عکا در فلسطین اشغالی اشاره کردند.

خبرنگار المیادین نیز از شنیده شدن صدای آژیر خطر در شهرک های شمال فلسطین اشغالی از بیم حمله پهپادی خبر داد.

رسانه های رژیم صهیونیستی از شنیده شدن صدای انفجارهای مهیبی پس از شنیده شدن صدای آژیر خطر خبر دادند.

همزمان اشغالگران به تخلیه سواحل نهاریا در شمال فلسطین اشغالی اذعان کردند.

کد خبر 6086584

دیگر خبرها

  • حمله تروریستی در بریانسک روسیه خنثی شد
  • شنیده شدن صدای انفجارهای مهیب در شمال فلسطین اشغالی
  • رایتل پروانه یکپارچه شبکه و خدمات ارتباطی را دریافت کرد
  • (تصاویر) تشییع و تدفین آخرین شهید حمله تروریستی کرمان
  • نامگذاری سه سایت نهضت ملی مسکن استان یزد به نام شهدای حمله تروریستی راسک
  • شهادت یکی دیگر از مجروحان حمله تروریستی کرمان
  • پروانه یکپارچه شبکه و خدمات به سه اپراتور ارتباطی اعطا شد
  • آخرین مجروح حمله تروریستی کرمان به شهادت رسید
  • شهادت آخرین مجروح حمله تروریستی کرمان
  • حمله کابل| داعش: شیعیان و طالبان را هدف قرار دادیم