Web Analytics Made Easy - Statcounter

پول‌نیوز - آژانس بین المللی انرژی اعلام کرد عرضه کافی نفت در بازارهای جهانی وجود دارد و ظرفیت تولید مازاد در سطح قابل قبولی است. این آژانس بر نیاز به دوری از قیمت بالای نفت در بحبوحه ضعف رشد اقتصادی جهان تاکید کرد.

این نظرات آژانس بین المللی انرژی همزمان با سخت تر شدن تحریم های آمریکا علیه ایران، یکی از بزرگترین تولیدکنندگان نفت جهان ارائه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این آژانس که مقر آن در پاریس است، اعلام کرد:« سخت‌تر کردن تحریم‌ها علیه ایران بر ظرفیت صادرات این کشور تاثیر می‌گذارد. صادرات نفت خام و میعانات گازی ایران در حال حاضر حدود 1.1 میلیون بشکه در روز است که نسبت به مارس 300 هزار بشکه و نسبت به ماه می 2018، 1.7 میلیون بشکه کمتر شده است.

آژانس بین المللی انرژی که سیاست های انرژی کشورهای صنعتی را هماهنگ می‌کند اعلام کرد ظرفیت تولید مازاد جهانی به 3.3 میلیون بشکه در روز رسیده است که دلیل آن تعهد بالای کشورهای عضو اوپک و متحدان آن به توافق کاهش تولید نفت بوده است.

موجودی نفت کشورهای عضو سازمان همکاری و توسعه اقتصادی در پایان فوریه 2.871 میلیارد بشکه نفت بود که بالاتر از میانگین 5 ساله قرار دارد.  آژانس بین المللی انرژی انتظار دارد کل عرضه نفت از طرف آمریکا در سال جاری به 1.6 میلیون بشکه در روز افزایش یابد.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: آژانس بین المللی انرژی بازار نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۳۸۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبات قیمت نفت در بازار‌های جهانی/ برنت ۸۷.۱۱

بازار جهانی نفت با کاهش درگیری‌ها در خاورمیانه به ثبات نسبی دست یافت. شاخص نفت برنت انگیس و وست تگزاس اینترمدیت آمریکا به ترتیب ۸۷.۱۱ و ۸۱.۹۹ دلار در هر بشکه، رسیدند.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، تشدید تنش‌های منطقه‌ای بازار نفت را دچار نوساناتی کرده بود اما از روز گذشته با بازگشایی بازار‌های جهانی، بار دیگر قیمت نفت به ثبات نسبی دست یافت.

شاخص برنت انگلیس با ۰.۱۱ درصد افزایش به ۸۷.۱۱ دلار رسید. شاخص وست تگزاس اینترمدیت آمریکا نیز با ۰.۰۹ درصد افزایش، به قیمت ۸۱.۹۹ دلار مبادله شد.

در جدیدترین بروزرسانی قیمت نفت خاورمیانه، نفت سنگین ایران با ۰.۷۰ درصد کاهش، به ۸۲.۵۷ دلار در هر بشکه رسید. نفت سنگین عربستان نیز با سقوط ۲.۰۱ درصدی با قیمت ۸۶.۳۳ دلار مبادله شد. بهای نفت سبک عربستان روز گذشته با ۲.۰۱ درصد کاهش، به ۸۷.۹۳ دلار در هر بشکه رسید.

دیگر خبرها

  • تلاش آمریکا برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای
  • آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت؟
  • فروش خودروهای الکتریکی و هیبریدی در ۲۰۲۴ رکورد خواهد زد
  • ثبات قیمت نفت در بازار‌های جهانی/ برنت ۸۷.۱۱
  • ادعای بی‌اساس گروسی درباره برنامه هسته‌ای ایران تکرار شد
  • گروسی به تهران سفر می‌کند
  • گروسی : ایران چند هفته با در اختیار داشتن اورانیوم غنی شده کافی برای ساختن بمب اتم فاصله دارد نه چند ماه
  • گروسی: به زودی به ایران سفر می‌کنم
  • گروسی: ایران چند هفته با در اختیار داشتن اورانیوم غنی‌شده کافی برای ساختن بمب اتم فاصله دارد
  • قیمت نفت نزولی شد